Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

    Aha de lichtsensor BH1750FVI. Wel jammer van 20% afwijking, tot wel erg onnauwkeurig, maar het verschil is natuurlijk wel te meten.
    Maar jij weet toch zelf wel dat hoe verder van de lamp vandaan dat dan de lichtsterkte flink afneemt, daar heb toch gen sensor voor te hebben. Okay ik weet het al, dat is waar ook jij bent zo gek op sensors, hahaha. Het is wel grappig hoor.

    Het is nog steeds niet van gekomen om echt iets interessant te bouwen met mijn Adruino,(ik heb er drie hier liggen) ik hoop dat het een keertje van komt!

    Bij mij word het geluid ook versterkt door dat ik lichtdicht tunnel heb gebouwd voor de inlaat, maar je moet toch wat!
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

      Eigenlijk zou ik ook een PAR meter moeten hebben, maar ach. Je kunt die sensoren overigens ook wel calibreren en er een correctie factor in programmeren. Het gaat me niet zo zeer om de absolute waardes en ook niet om de afstand tot de lamp, maar om de verschillen in belichtingssterkte over het oppervlak op een vaste hoogte onder de lamp.

      Die "lucht verdeel pijp" komt echt een doordringende fluittoon uit

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

        Oh, dat is wel irritant zeg. Dan is er toch denk ik iets van nauw doorgang, maar ik weet natuurlijk niet hoe de constructie eruit ziet?, maar volgens mij krijg je dan een fluittoon. 125 mm is natuurlijk niet nauw, maar misschien ergens anders of zo in een bocht.

        Bij mij is er geen fluittoon, alleen wordt het geluid versterk van de fan en luchtverplaatsing, denk aan een boombox of kast van een speaker.

        Had je trouwens nog de verschillen gewichten van de oogst van de nadia's gezien?
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

          Het is een PVC pijp met gaatjes erin om de ingeblazen lucht te verdelen over de plantjes. Dat zou in plaats van een clipfan de lucht beter verdelen over de planten. Het ding ziet er ook gewoon uit als een enorme blokfluit, dus zo verwonderlijk is het inderdaad niet dat het ook gaat fluiten dan

          Denk dat ik de gaatjes nog groter moet maken of meer gaatjes erin. Had ik al gedaan en dan kon er inderdaad ook meer lucht door zonder dat het gaat fluiten, maar uiteindelijk gaat het toch fluiten Wil alleen ook nog even de afzuiger aansluiten, kijken wat er gebeurt als ik die aanzet en ook gaat trekken op die inblaas.

          Het oppervlak van al die gaatjes is gewoon niet genoeg, maar het moet wel een beetje blazen, dus teveel gaatjes is ook weer niet goed lijkt me. gaatjes zijn nou 10mm (was eerst 8mm). Nog een tandje groter en er kan ook weer wat meer lucht door.

          Dit gevaarte komt dan om de lamp te hangen en blaast naar beneden op de planten (rechts komt de lucht erin):
          20140906_LVS.jpg


          Had blijkbaar de verschillen in Nadia oogst even gemist. Zal nog eens kijken

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

            Ga je met co2 werken??
            sigpic

            Comment


              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

              Goed idee wietefras.
              Ik heb gewoon van die flexibele buis en daar gaatjes ingeprikt.
              Werkt ook prima.

              Comment


                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                Hahaha, nu snap ik het wel, het is gewoon een fluit

                Zeker zal het helpen de gaatjes groter maken maar dan neem de (lucht)druk ook af. Het zelfde effect zal je krijgen als je minder hard er doorheen blaast.

                Ik vind het wel leuk dat je iets aan het nieuws knutselen bent, daar ben ik altijd een voorstander van, alleen zie ik (nog) niet het nut van deze.

                Ik wens je wel succes hiermee.
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                  Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                  Ben nog steeds geen steek opgeschoten met het nieuwe hok en vraag me eerlijk gezegd af of ik er nog wel aan moet beginnen

                  Maar goed, ik heb wel meer van die economisch onverantwoorde acties. Ik had ooit van die ice hash zakken gekocht. Setje van 5 "All Mesh" zakken van 1 gallon. Klein afvalemmertje erbij gekocht bij de Xenos waar ze in pasten. Heb er vanmiddag eindelijk eens wat knipafval doorheen gejaagd

                  Ik had niet die zakken in elkaar gedaan zoals in de instructies stond, want dat was geen doen met die kleine zakjes. Gewoon de prut geroerd in een emmer, dan de boel in de 220 micron zak in een andere emmer gegoten. Daarna weer terug in de (schoongemaakte) eerste emmer met de volgende zak erin etc.

                  Een paar uur klooien en waterballet opruimen en ik ben de trotse eigenaar van een gram of 10 hash:
                  20140911_IceHash_DSC5237.jpg

                  Ik had 80g gedroogd Bubblegummer knipafval wat ik in porties van 40g verdeeld heb en dan ieder twee keer gedraaid. Uiteindelijk had ik 2g uit de 120 micron zak, 4g uit de 73 micron zak en ook 4g uit de 37 micron zak. Plus nog een eerste bezinksel wat ik door een 25 micron zak had gehaald. Geen idee hoeveel dat is, maar het lijkt me vrij weinig

                  Het moet nog wat verder drogen en ik heb ook nog een bak groen water staan die staat te bezinken. Die laat ik dit keer wat langer staan om te kijken of er dan nog wat meer uit komt.

                  Was wel heel erg leuk om te doen trouwens. Wel bewerkelijk om steeds een tijd te roeren in een bak ijsklonten met spinazie, maar het ruikt wel super lekker. Het residu kwam ook heel makkelijk uit de zakken. Nou nog proberen hoe het eindproduct bevalt

                  Morgen nog een run doen met het natte knipafval wat ik van de vorige kweken verzameld had.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                    Vandaag nog even het oude natte knipafval door de ice zakken gehaald:
                    20140912_IceHash_NatteKnip.jpg
                    Dat zag er een stuk groener en viezer uit. Wat dat betreft zag de hash van het gedroogde knipafval er mooier uit.

                    Heb het wel ook meteen tot balletjes gedraaid, want ik had de hash van gisteren in korreltjes verdeeld en daar kreeg ik haast geen nette bal meer van gekneed.

                    Gisteren wat korreltjes in de Plenty vaporizer gedaan. Het is niet veel, maar je hebt er gelukkig ook maar weinig van nodig

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                      De middelste ziet er toch erg lekker uit, doet me denken aan Afghaan of Citral van vroeger
                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                      Comment


                        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                        Ja, het lijkt wat zwart op de foto, maar het is meer donkergroen. Vond de "blonde" hash van de droge knip toch mooier.

                        Maar goed, het gaat om de smaak. Zometeen maar eens een brokje van de groene hash vapen

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                          Mooi werk Wietefras, laat het je smaken!
                          Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                          Jack Herer in scrog
                          The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                          Comment


                            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                            Aan het eind nog een abbonement, kan ik het makkelijker terugvinden
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                              grappig hoor? en wat is het effect???
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment


                                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                                Ha, ha, bedankt luitjes.

                                Het effect is iets meer in mijn hoofd dan met de wiet. Heb ik het idee. Slaap er uiteindelijk ook goed op

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X