Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Victory (1e keer)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Last edited by o21; 21 January 2009, 00:40.

    Comment


      #17
      ok, heel erg bedankt iig voor je post.
      die 3 maand zal wel een beetje te lang worden.
      maar een paar weken zal ons nog moeten lukken...
      zoals smeenk zegt, is het onze 1e keer dat we dit doen
      waardoor we niet alles perfect hebben..
      maar mede door dit forum toch een stuk op de goede weg zijn.

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          nee joh geen 3 maanden drogen dat is je kweek tijd
          2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
          http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

          Comment


            #20
            scheelt, orias zelf zegt ook dat hij normaal gesproken 10 dagen droogt ongeveer.

            Comment


              #21
              Wiet Curen

              Wat is curen?


              Curen is simpelweg het proces van cannabis over een langere periode te laten rijpen. Dit komt onder meer de smaak en de high ten goede, het breekt namelijk een aantal ongewenste stoffen af. Een paar voordelen zijn:
              • Betere verdeling van het water percentage door een geleidelijke verdamping welke weer zorgt voor een betere verbranding
              • Betere high
              • Smaak & geur verbeterd tijdens een cure, zelfs de bag-appeal zal beter worden ivm het verdwijnen van onder meer het bladgroen
              Wat gebeurt er tijdens een cure?


              Dit is in een aantal punten samen te vatten:
              • Omzetting van CBG naar THC blijft enige tijd doorgaan
              • Decarboxylatie van een klein percentage THC-COOH naar THC (van de in-actieve vorm naar de actieve)
              • Vermindering in chlorophyl (bladgroen)
              • Vermindering in zetmeel (wordt omgezet in suikers)
              • Vermindering in nitraat levels
              • Verlies van vluchtige terpenoiden
              • Polycyclische aromatizatie van flavonoiden & terpenoiden
              Dit alles representeert een verlies in gewicht en zorgt dus automatisch voor een hogere potentie, op de polycyclische aromatizatie van terpenoiden & flavonoiden na, dit komt vooral de smaak ten goede; alhoewel er aanwijzingen zijn dat deze stoffen ook bijdragen aan de high.
              Hoe ga ik te werk?
              Dit heb ik nog ergens op internet gevonden, hier zou de "droogtijd" van een paar maanden dus wel kunnen....

              Zijn er hier mensen met verstand van/ervaring met Curen??
              Hoe is het bevallen? Extraatje bovenop het drogen?

              Gegroet!

              Comment


                #22
                De absolute experts in het 'Curen' zijn tabakskwekers, daar de smaak van tabak hier grotendeels door wordt beinvloed. Tabak kan echt vies smaken indien niet goed gecured en is veel gevoeliger hieraan dan wiet.

                Ik heb zelf elk jaar tabaksplanten in de tuin gehad omdat ik het heerlijk vindt om een dikke cigaar te roken om de zoveel tijd, liefst in conjunctie met een stokoude whiskey of cognac.

                Ik koop mijn zaadjes bij deze site:

                http://www.coffinails.com/curing_tobacco.html

                hier vindt je genoeg info over hoe je een curing chamber maakt; verschilt niet veel van een growbox. Ik ben gestopt met tabak dus helaas zitten de cigaren er nier meer in voor mij, maar tabaksplanten vind ik zo'n mooie dingen (bijna net zo mooi als wietplanten) dat ik ze elk jaar in de tuin zal blijven zetten. 's avonds beginnen de prachtige bloemen met een haast bedwelmende magische 'musk' te ruiken; heerlijk als je in de tuin zit bij het avondgloren en al die zintuiglijke pracht waarneemt.

                1 kerr dat je ze hebt kun je ettelijke duizenden zaadjes per groep planten oogsten. Het grote nadeel is dat het zaaks is om je soorten niet teveel te intermengen als je betrouwbare smaak/structuur aan cigaretten/cigaren wil maken. Kruisbestuiving is dan ook heel moeilijk te voorkomen. Ik kocht altijd nieuw zaad maar nu dat het enkel voor de 'looks' is zal ik geen nieuw zaad meer kopen

                Comment


                  #23
                  Oh ja, wou ik er nog effen aan toevoegen; je kunt heel makkelijk zelf in je tabak supply voorzien door het zelf te telen. Vereist wel wat experimentatie in hoe je het droogt en versnippert, maar bedenk hoeveel geld je dit bespaart. Het is ook volledig legaal zolang je het niet verkoopt; net zoals voor alcohol brouwen geldt.

                  Comment


                    #24
                    oops, snorry, realiseer me net dat ik totaal off topic gegaan ben

                    Mijn manier van curen was de tabak op een was droogrek op te hangen en omgeven met isomo platen langs de zijkanten en boven. Deze had ik met pvc lijm aan elkaar gesmolten en het geheel was zo licht dat ik het gewoon van boven het droogrek af kon liften. Binnenin onder het rek had ik een luchtbevochtiger staan met een verwarmingselement die nu helaas kapot is.
                    onderaan een gat voor verse lucht en bovenaan voor uitlaat; geen ventilatie.

                    Comment


                      #25
                      Oke, bedankt voor de reactie...!

                      Maar ik denk dat het curen van wiet toch te lang gaat duren...
                      We zullen de droogperiode van 10 dagen eerst maar eens aanhouden, en daarna kijken of de toppen goed droog aanvoelen....

                      Zoniet, dan wachten we nog wel iets langer

                      Comment


                        #26
                        jaja jongens even misverstand ophelderen. Je weed groeid en bloeit. Dan moet men dat drogen in een goede verluchte kamer, Dus afzuig laten branden en maken dat donker blijft. Na 10 dagen is het normaal goe droog. Als men nu wil voor de volle smaak gaan zoals wijn dan verpakt men het weed in een zak of bewaardoos die geen licht doorlaat. Ongeveer na 3 weken is de smaak al voller zeker van indica. Maar de volle smaak bereikt hij na 3 maand gelegen te hebben. Dus zoals ik al zie voor de echte juppie. Maar na 10 dagen drogen is hij ook al heel goe hoor. Sorry voor het misverstand.

                        Comment


                          #27
                          wij wilden dan ook een hokje maken speciaal voor het drogen..
                          50cm breed, 1meter hoog ongeveer, en iets meer als 1,50 meter lang.
                          onderin ventilator, en bovenin aan de andere kant een opening waar de lucht weer uitkan.
                          weet niet als dat wat is , maar dat horen we dan wel

                          Comment


                            #28
                            Kweekverslag, deel 6

                            Zooow....
                            Hierbij deel 6 van het kweekverslag...
                            De dames zijn hier rond 36 dagen oud en staan op de foto's voor de eerste dag in de bloei (12/12) nadat ze een week op 14/10 hadden gestaan...

                            Onze PH/EC-waardes zijn nog steeds gelijk....
                            PH: 6,0
                            EC: 1,26/1,27

                            Je kunt nu al goed zien dat we de dames behoorlijk lang in de groei hebben gehad, ze worden nu al echt groot...
                            Ten tijde van het schrijven zijn ze rond de 45/50 centimeter.

                            De foto's zijn enkele dagen geleden al gemaakt, maar door het weekend hebben we ze niet kunnen plaatsen...

                            Morgen/overmogen zal er weer een update van het verslag plaatsvinden, met vernieuwde foto's...


                            Ons enige probleem tot dusver zit hem nog in de LV, deze krijgen we namelijk niet onder de 50% als de lamp uit is.
                            Voor de bloei is dit wat veel, om toprot te voorkomen...
                            (Hoe is dit overigens snel op te sporen? Toprot? En dan is het nog te voorkomen?)

                            Hoe kunnen we het probleem met de LV het best oplossen?
                            Mensen met suggesties?

                            We hebben gehoord een andere afzuiging te nemen, maar vanwege de plaats van onze kast etc... Is dat behoorlijk problematisch....
                            Attached Files

                            Comment


                              #29
                              dat ziet er heel mooi groen uit en heel erg bossig ook nog is

                              Comment


                                #30
                                nu nog hopen op grote dikke toppen

                                Comment

                                Bezig...
                                X