Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shivaman's , BigBang, Church en Somango

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

    oke... bedankt voor de reacties !!
    nog maar een poging.. gister even wat stekgrond in een lange bak gedaan.. met de plantenspuit even vochtig gemaakt... ff husselen.. half uur laten staan.. vervolgens de "klontjes" eruit gewreven en nog ff goed geroerd... de (5-tal) zaden nu iets ondieper gezaaid op ong 1cm.. toegedekt met wat aarde en 1 pufje met de plantenspuit erop.. ze staan weer afgedekt onder magnetronfolie en onder de 110W T-neon ... (elke dag even een pufje vd plantenspuit om de bovenlaag vochtig te houden misschien ? )

    Als dit nou weer niet lukt gaan we voor de seedbox van Plagron denk ik, want dit kost me te veel zaden zo
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #17
      Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

      Hoelang laat je eigenlijk de lamp aan staan?
      Ik laat ze meestal 24u aan staan, zodat het en constante temperatuur heeft van ong. 27 graden.
      Als het droog wordt zou ik wel beetje spuiten. Maar als het vochtig is, dan is het helemaal niet nodig.. Je moet denken te nat is ook niet goed. En zaadjes drinken niet.

      gr
      -

      Comment


        #18
        Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

        Comment


          #19
          Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

          de lamp staat op 16/8 ... ook omdat er al 1 plantje bij staat.. Kan je je plantje ook gewoon (1 of 2 weken) op 24/0 laten staan dan ?
          Ik houd het vochtig.. zeker niet nat.. Ook tijdens de kweek heb ik mn planten eerder droog staan dan te nat.. te droog is namelijk veel sneller en beter te corrigeren..
          temperatuur is met en zonder licht tussen de 20 en 23 graden.. LV 35-45
          Ik kan alleen nog maar hopen dat ze boven komen nu
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

          Comment


            #20
            Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

            Het zal ook wel met geduld te maken hebben... nu 12 dagen na het zaaien van de eerste 5 zaden komt er toch nog een kopje boven.. Zojuist de lobblaadjes van de Church mogen zien.. eigenlijk stond ik gister op het punt ze weg te gooien, ze staan ook al een paar dagen zonder folie.. gisteravond nog wat bevochtigd met de plantenspuit, en nu toch nog 1 boven ... dit is gebeurt met het licht UIT ! geduld dus..... (al heb ik dat nooit)
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

            Comment


              #21
              Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

              Even een tussenstandje.. gisteravond zag ik dat de aarde vd kleine potjes totaal uitgedroogd was, en dat lijkt me niet zo best.. vanmorgen bij het tuincentrum maar even deze bak gekocht.. Ik had eerst zo'n verwarmde in mn handen, maar aangezien het continu 20-23 graden is leek dat me wat overbodig.. Ik heb het folie van de kleine potjes gehaald en met zn 5en in de bak gezet.. (het folie kan er toch wel vanaf als ze in die bak staan?)

              20140322_131936.jpg nu in de bak 25 graden.. LV 41% ..


              Ook liep ik tegen deze "pads" aan.. zojuist voor de test maar even een bakje water met PH 6 gemaakt, padje erin gedompeld, en een zaadje erin gestoken.. klopt het dat je het zaadje gewoon blijft zien? en mag ie dan wel al onder de lamp.. en is 1x bevochtigen voldoende.. hij staat iig ook in de bak nu, en ben benieuwd wat er gebeurt..

              20140322_132302.jpg 20140322_131953.jpg

              De plantjes die al boven waren staan buiten de bak, onder de lamp..

              Dit Somango plantje trekt krom met de bladeren.. dat zou toch juist "te nat" moeten staan dan ?!?!.. maar ook dit potje is compleet droog, en de lobblaadjes worden al geel..

              20140322_131832.jpg 20140322_131907.jpg Somango


              En dit kleine Church plantje begint zn weg te vinden.. Op deze foto is het niet te zien, maar het steeltje is al 2x zo dik als die van de Somango..

              20140322_131918.jpg Church


              Ik had gehoopt rond deze datum al wat grotere planten te hebben, want de handschoenen moeten zo aan voor de vorige run.. paar dagen drogen, grote schoonmaak, filter vervangen, en weer verder.. maar het gaat iets langer duren dit keer..

              20140321_002514.jpg deze Amnesia gaat er zo aan


              Als er iemand nog (meer) tips voor de kleintjes heeft.. ze zijn altijd welkom.
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #22
                Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                Dit plantje gaat er steeds beroerder uit zien.. Ik dacht dat deze te nat stond, maar als ik nu kijk lijkt het wel uitgedroogd.. zal ik deze nu al over moeten potten in een grotere pot met growmix? Of hier wat voeding geven (met power roots) want dit gaat niet lang meer goed denk ik.. Ik heb nooit zo veel problemen gehad in de beginfase.. Ik vraag me af of het klimaat in die kast wel oke is .... temp en LV zijn wel op pijl, ventilatortje voor frisse lucht.. maar iets werkt tegen.. Ik ga binnenkort in een andere kamer maar eens een kastje fixen.. kijken of dat gaat helpen..

                20140323_124907.jpg wat voor shot zou deze nog goed doen ?

                En zijn er mensen die die pads uit mn vorige post ook gebruiken? bevalt dat?
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment


                  #23
                  Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                  Ik gebruik die pads. Ik laat die water opzuigen en dan en halve dag beetje uitlekken. Daarna zaadje in en beetje bedekken met dat materiaal

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                  -

                  Comment


                    #24
                    Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                    zo heb ik t ook gedaan nu.. zelfs met de zaden die al in de aarde lagen.. ik heb ze maar op gegraven en in zo'n ding geduwd.. ik ben benieuwd met die pads.. de aarde was weer gortdroog in die kleine potjes, dat durf ik niet meer aan...

                    het kleine somango plantje staat er ondertussen weer pico bello bij.. die had gewoon mega dorst..
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment


                      #25
                      Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                      Update : Na aardig wat gepiel met de zaadjes zijn er nu toch 5 plantjes die het grote hok in kunnen.. Ik heb die gaasjes wat om die pads heen zit verwijderd en ze in de growmix gezet.. dat gaas leek me toch wel enige weerstand voor de wortelgroei.
                      Wel ben ik helemaal om wat die pads betreft en vanaf nu ga ik die dus maar gebruiken voor de eerste paar dagen van de kweek.. ideaal die dingen !

                      In het grote hok staan nu dus.... 1x Big Bang (Greenhouse/fem), 1x Church (Greenhouse/fem) en 3x somango (K1/regulier) ... alsnog zoals gepland stond dus


                      somango/somango/somango
                      20140404_164325.jpg De lamp stond dit keer al aan...
                      church big bang

                      Ook heb ik een nieuwe afzuiger gekocht .. eigenlijk dezelfde als wat ik al had, maar nu met regelaar en thermostaat.. Deze er maar weer heel snel tussenuit gehaald want volgens mij is het een vliegtuigmotor..
                      20140404_165334.jpg het is een handig ding, zolang je er niet naast hoeft te slapen.. maar totaal geen aanrader voor in de slaapkamer dus !!

                      snel me andere afzuiger weer opgehangen en mn variac er weer tussen gezet..

                      20140404_164353.jpg 20140404_173318.jpg

                      Ook gaan we deze keer toch maar met 400W aan de gang.. ik had zo'n setje gekregen van iemand.. dus vsa en lamp gewisseld, en gaan ! De temperatuur is wel iets hoger.. max 32.4 graden nu..
                      Ik zal dit keer gebruik moeten gaan maken van me badkamerventilator, maar die maakt ook nogal herrie. Zou ik deze met een "gewone" gamma-dimmer kunnen dimmen? dat ik zo'n opbouw-kastje op de muur schroef ? of moet ik hier ook zo'n variac voor aanschaffen..

                      20140404_164205.jpg er moet ook nog een rekje met een panty (ofzo) voor die ventilator komen (zoiets als bij die 3 passieve inlaten), tegen stof, licht en beestjes..

                      Het heeft ff geduurd.. het hele hok is ook grondig schoongemaakt.. nieuw filter erin.. nieuwe planken gezaagd (dit keer alles stevig en goed lichtdicht) .. maar daar gaat ie dan.. ik ben benieuwd of en hoeveel vrouwelijke Somango's er tussen zitten.. met die 400W kan ik wel 5 plantjes hebben in die kast..

                      wordt vervolgt.....
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #26
                        Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                        Na 30 verschillende opstellingen te hebben geprobeerd krijg ik de temperatuur niet meer onder de 34 graden .. Nou heb ik mezelf een beetje ingelezen over zo'n cooltube..
                        Zijn er mensen die hier positieve ervaringen mee hebben?
                        Ik vraag me af of het verschil (250W gewoon of 400W met cooltube) qua straling en lumenverlies nog wel de moeite is..

                        En dan over de manier van aansluiten.. ik heb even 2 opstellingen op papier gezet.. manier A lijkt mij ideaal en de kortste klap.. ook scheelt het me een afzuiger en waarschijnlijk kan ik dan ook weer s'nachts de lamp aan zetten. de afzuiger staat nu zo hard, daar is niet naast te slapen.. Als de warme lucht meteen word weggezogen kan de afzuiger waarschijnlijk weer op 40% ipv 80% .. Ook verdwijnt de warme lucht van de cooltube in het afvoerkanaal, en die gaat naar een andere ruimte...

                        Met manier B heb ik weer herrie van een extra afzuiger, plus de warmte wordt voor de kast uitgeblazen.. precies waar ik juist me verse, koele lucht vandaan wil trekken..

                        Iemand die zo'n ding gebruikt ? en op welke manier is die aangesloten ?

                        hier me kladje..

                        cooltube.JPG

                        grtz Shivaman
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment


                          #27
                          Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                          niemand.. wat betreft die cooltube ?
                          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                          (running)

                          Comment


                            #28
                            Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                            lokes shiva ,

                            op foto 3 zou ik die bochten er zoveel mogelijk uit houden

                            op foto 5 zie ik een badkamer fan staan , mss beter daar ook een gaasje over doen

                            ivm je cooltube , daar werk ik zelf niet mee , maar ist mss geen oplossing om een pc fan te monteren op 1 kant van de cooltube , de andere kant sluit je dan aan op je afzuiger , daarna naar je filter , dus dan blaas je eigenlijk door je filter !!

                            is maar een idee dus weet niet of het beter zal zijn he

                            groetjes
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment


                              #29
                              Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                              Filter slang naar cooltube dan slang naar afzuiger.

                              Comment


                                #30
                                Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                                400w in cooltube geeft veel meer resultaat natuurlijk.
                                Het verlies door het glas is maar een paar procent en die win je ruimschoots terug doordat de lamp nu bijv. op 30-35cm van de plant af kan.
                                Ik heb met cooltubes gekweekt maar wel altijd met een aparte afzuiger daarvoor.
                                Dus 2 circuits.

                                (A) -> (CT) -> (B)
                                Afzuiger buiten de ruimte die blaast door de cooltube, en dan weer naar buiten.
                                minimaal 350m3. Ik heb bij 1x400w altijd 500m3 hiervoor gebruikt, dat gaf geen probleem.

                                (F) -> (A) -> (B)
                                Filtertje in de ruimte, naar een afzuiger, en naar buiten.
                                Deze mag kleiner, is alleen tegen de geur.

                                De makkelijke manier is zoals Mway zei, filter in de tent -> cooltube -> afzuiger -> naar buiten.
                                Als dit lukt zonder dat je temperatuurproblemen krijgt is het de makkelijkste manier denk ik.
                                Het kost wel flink capaciteit van de afzuiger namelijk, dus misschien moet je toch die andere gebruiken.

                                Je kunt bijv. ook vanaf de afzuiger in de tent naar de de cooltube blazen, en dat gaat naar buiten en blaast door de filter daar.
                                Als je logisch maar simpel denkt zijn er meerdere manieren.
                                Gewoon proberen he..

                                Ahja, en wat K1 zei heh, daarom is het handig om ook andere verslagen te blijven lezen op jd.
                                Een 90 graden bocht in een slang kost tientallen procenten capaciteit en geeft meer geluid.
                                Ik tel er wel 5 bij jouw slangendoolhof, ik kan me voorstellen dat dat klinkt als een 747.
                                Trek de slangen altijd goed strak en vermijd zoveel mogelijk bochten, 2x 45graden bocht geeft ook minder verlies dan 1x 90 graden.
                                Last edited by QnQ; 7 April 2014, 08:39.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X