Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shivaman's , BigBang, Church en Somango

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

    Thnx ! Nu zit ik nog met een twijfel gevalletje.. ik heb zo'n temp meter met een losse sensor aan zo'n draadje.. die sensor leg ik ter hoogte van de rand van de potten.. vol in de zon wordt het zo'n 38 graden ... maar als ik er iets overheen zet zodat het in de schaduw staat komt het niet hoger dan 25,1 graden .. kan dit gewoon? zonder allemaal aanpassingen van cooltubes en extra afzuiging enzo... 25,1 is natuurlijk prima, maar de planten staan vol in de zon .. op 38 graden .. is de temp bij jullie ook zo hoog als je sensor vol in de zon ligt..
    Ik denk altijd.. in die landen waar het groeit staat het ook in 40 graden te fikken...
    wat is wijsheid ...

    en Q ... ik ga nog eens door rommelen met mn slangendoolhof.. echt herrie maakt de afzuiger niet nu.. en ik had van de leverancier juist begrepen dat omdat me afzuiger sterker was dan me filter, ik dat juist met een bocht (of 2) kon corrigeren ... ?!?! gebruik jij ook niet zo'n variac ? hoe warm word die, en laat je die 24/7 draaien,, ik krijg het idee dat die draaischijf op sommige punten (standen) begint in te fikken.. als ik draai blijft ie op sommige standen haperen.. kan me niet herinneren dat dit vanaf het begin al zo is..


    aanvulling: nog even aan het testen geweest.. de boel even 2 uurtjes laten gaan en de temperatuur is nu constant tussen de 26.8 en de 27.1 in de schaduw, en 40 graden in volle zon.. en 24 graden voor de kast.. nu merkte ik op dat wanneer ik de kast open zet, de temperatuur meteen begint te stijgen ipv dalen.. ik denk zelf dat me passieve inlaten te klein zijn.. als ik een stukje piepschuim voor zo'n gat houdt, wordt deze meteen aangezogen.. ik ga vanavond even een nieuw schot maken, met meerdere inlaten.. ik denk dat ik wel wat onderdruk kan missen en daardoor misschien meer koelere lucht het hok in kan laten stromen..

    wordt vervolgt....
    Last edited by shivaman; 7 April 2014, 11:41.
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #32
      Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

      Dan ben je er al.

      Comment


        #33
        Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

        Als die 40 graden in de zon en 27 graden in de schaduw ok is dan gaan we ervoor ! Toch even een nieuw schot maken met meer inlaat voor de zekerheid.. en vlammen maar !

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #34
          -

          Comment


            #35
            Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

            De sensor moet je natuurlijk niet in de volle zon leggen, dan wordt de sensor zelf warm, en meet-ie z'n eigen temperatuur.
            Da's toch geen nieuws.

            De variac in m'n kelder gaat inmiddels ongeveer een dag of 2000 mee. Afzuiging draait hier 24/7
            Hij wordt handwarm, da's normaal. Ik draai er niet zo vaak aan, ik heb 'm altijd rond de 110V staan.
            Check het wattage van de afzuiger en die van de variac. De variac moet groter zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36
              Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

              variac is 500W en mn afzuiger 80W, dus dat moet wel goed zitten.. handwarm, zal ik t ook maar zo noemen dan.. ik regel m alleen wel elke dag harder en zachter, maar daar zal ie toch tegen moeten kunnen.. als ie zo warm als nu blijft zal t wel goed komen..

              1 plantje is een beetje pijpie aan het gaan.. die heeft mijn "getest" niet echt lekker gevonden.. volgens mij heeft deze vol in de tocht gestaan.. even aankijken nog want het blijft ten slotte onkruid..

              20140408_102853.jpg

              en in de pot van de bigbang zie ik nu nog 2 lobblaadjes boven komen... 2 plantjes uit 1 zaadje.. maar of ie het gaat redden ?!?!

              20140408_104839.jpg

              we zullen zien.....

              edit: de temperatuur is weer wat beter.. gister natuurlijk het hok 100x open gehad waardoor de kamertemperatuur ook verder opliep.. vannacht even lekker laten luchten .. kamertemperatuur nu 21 graden.. en in de kast is het nu 25.4 graden in de schaduw... (na 3 uur lamp aan) niks meer aan doen denk..
              Attached Files
              Last edited by shivaman; 8 April 2014, 10:46.
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #37
                Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                Dit lijkt wel een 1-zadige-tweeling ?!?!?! of zoiets... wat zal ik hier eens mee doen... de wortels zullen wel tussen die van het grote zusje gegroeid zitten, dus scheiden en ompotten gaat denk niet.. straks beschadig ik ze allebei.. hier een kiekje...

                20140409_120732.jpg

                Zal ik die kleine gewoon wegknippen zodat het grotere plantje meer ruimte krijgt.. Of het hele zootje overpotten in een veel grotere bak.. of gewoon laten gaan ?
                wel leuke verschijning nog een setje lobblaadjes.. maar het was toch echt maar 1 zaadje..
                ideeen ??
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment


                  #38
                  Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                  nu eindelijk wat foto's kunnen maken met het licht uit..

                  20140410_005636.jpg 20140410_005642.jpg de 2 Somango's


                  20140410_005648.jpg de Church

                  20140410_005652.jpg 20140410_005740.jpg de Big Bang tweeling ... weet niet echt wat ik hier mee moet.. die kleine staat onder de jurk van die grote en staat dus de hele dag in de schaduw..


                  20140410_005817.jpg en het hele hokkie....

                  hier en daar is onderaan wat vergeling.. komt denk omdat die te laat zijn over gepot.. de nieuwe scheuten zien er wel goed uit.. de Church heeft brandplekken.. ik vermoed van de vita race.. waarschijnlijk droogt het niet goed op in die 8 uur ?!?!
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    #39
                    Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                    die onderste zooi , dief je wss toch weg als ze wat groter zijn , dus daar moet je je zekers geen zorgen om maken

                    ivm opdrogen , mss helpt het als je er een fannetje in hangt

                    groetjes
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                      #40
                      Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                      Er hangt een clipfannetje in... Die hangt alleen iets hoger waardoor ie niet te zien is... Ik ga t maandag nog eens proberen met vita race... En dan dinsdagochtend weer ff checken op vlekken en/of brandplekken...
                      en die gele zooi gaat er idd vanaf.. Was ff te laat met ompotten door het leeftijdsverschil...
                      De start is iig gemaakt.. Temperatuur is onder controle.. Nu maar wachten...
                      grow bitches !!
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #41
                        Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                        Nieuwe foto's .... Na een dag pielen op de iPad.... Wat een hel zeg... Maar het is gelukt..

                        image.jpg deze somango heeft gisteravond een spint-behandeling gehad... Evengoed nog van die rotzakken in het hok dus... Ik heb deze van boven en onder helemaal totaal drijfnat gespoten met ER II van LUXAN .... Ik durfde niet meteen alle planten te doen omdat ik het effect nog niet wist, maar ze staat erbij alsof ze bladvoeding heeft gehad.... Ik zie totaal geen restanten van die zooi.. Vanavond de andere ook maar even aanpakken....

                        image.jpg de andere Somango

                        image.jpg Big Bang (met zusje)

                        image.jpg

                        image.jpg Church

                        image.jpg

                        Temperatuur 20-27. LV 33% - 44%
                        Ik geef ze samen ong 1,2 liter per dag met Power Roots en Enzyme....
                        Deze week ga ik een beetje groeivoeding meegeven....

                        De Big Bang kreeg eergisteren van die kromme opstaande randjes... Vermoed te warm gehad... Deze wat extra water gegeven zonder meuk met een PH van 6 .. En dat vond ze blijkbaar wel ff lekker...

                        Planten zijn ook meteen getopt vanmorgen maar aangezien ik dat met het licht aan wilde doen heb ik daar geen foto's van...

                        Grtz.....
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment


                          #42
                          Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                          Neemolie gebruiken shivaman bio en werkt uistekend.

                          Comment


                            #43
                            Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                            Dat heb ik ook gelezen jah ... Ik heb alleen geen idee wat dat is.. En hoe je daarmee behandeld.. Laat staan waar je het kunt kopen... Ik had er nog nooit van gehoord....
                            Ik heb nu dus dit spul, dat is het alternatief voor masai .... Ik moet zeggen dat de plant er tot nu toe niet onder lijdt...
                            Ik zal es verder zoeken naar dat neemolie... Danke !
                            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                            (running)

                            Comment


                              #44
                              Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                              Staat er mooi bij en tof hok, en je planten staan er mooi bij hoor, jammer van de spint maarja dat is op te lossen.

                              Comment


                                #45
                                Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                                Neemolie zal je denk ik bij De Tuinen kunnen halen?

                                Maar lekker bezig! Hoop dat die spint gauw z'n biezen pakt wel. Succes met je kweek! �� Kom nog wel is buurten.
                                Rough! Rough! Arrrr..

                                Comment

                                Bezig...
                                X