Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    QNQ201712.266.JPG

    Eindejaars-update


    Dat leek me wel een goeie titel.
    Het verslaan van de gebeurtenissen hier is een beetje gestokt.
    Einde van de zomer is het altijd een drukke tijd.
    Er moet vanalles gesnoeid worden, stukken tuin afgedekt,
    de vijver moet winterklaar, de dakgoten leeg etc etc ..

    Zo gauw het dus een beetje weer is, ben ik bezig,
    en dan moet ik ook nog kiezen tussen tuinen en fietsen

    Anyways, ik heb nog 'n paar foto's van de laatste buitenaflevering van 2017
    Qua wiet is het niet zo'n best jaar geweest.
    Het weer was niet al te slecht.
    Misschien toch kweker-gerelateerd dan








    Diesel Ryder

    QNQ201712.279.JPG

    Deze is toch niet tegengevallen.
    Zonder al teveel problemen goed afgebloeid.



    Lowrider2 x Autohaze F2

    QNQ201712.277.JPGQNQ201712.275.JPG

    Dankzij de natte moesson begin november is er tegen alle verwachting in weinig top in gekomen.
    Wel kristallen op de fanleaves en al het blad in de top, maar Botrytis was genadeloos in dit geval.



    Aqbar Ganja

    QNQ201712.276.JPGQNQ201712.278.JPG

    Deze kwam nog aardig door het regenseizoen heen, maar door gebrek aan zonlicht is ze eigenlijk gewoon gestopt met verder ontwikkelen.
    Iets te vroeg naar m'n zin geoogst, maar deze kruising was ook eigenlijk niet als buitenplant bedoelt.



    Tsja....en toen werd het winter op de Veluwe...

    QNQ201712.267.JPG QNQ201712.273.JPG

    QNQ201712.272.JPG QNQ201712.271.JPG


    QNQ201712.274.JPGQNQ201712.265.JPG

    Niet alleen vogelvolk trouwens, ook de knaagapparaten zijn ruim vertegenwoordigd ..

    QNQ201712.264.JPG QNQ201712.270.JPG

    En als je je verveelt, dan ga je maar wat klusjes doen die al een tijdje liggen ..

    QNQ201712.269.JPGQNQ201712.281.JPG

    Zoals m'n schakelbordje repareren en een kapotte slak vervangen.
    Ik had er dit jaar eentje weggegeven, en daarna ging er een ander kapot, zal je net zien
    Dit is een kleintje, 500 kuub aan rubbers opgehangen etc etc...lijkt me duidelijk van de foto.

    Kan het wel winter zijn, maarja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en een koelkast vol zaadjes dus maar eens wat ontkiemen ..
    Ja 14 zijn het er, ik heb ze niet uitgeteld, gewoon een handje zaad gepakt


    QNQ201712.280.JPGQNQ201712.282.JPG

    Ondertussen wat testen en proberen met de cobs.
    Mijn conclusie is dat de plantjes in 't begin meer last van de wind (van de fans) hebben dan van het licht.
    Njah, da's makkelijk opgelost natuurlijk, dan hang ik 'm gewoon 10cm hoger en dan maar eens zien hoe het gaat.


    QNQ201712.283.JPG

    Na deportatie van de boys zijn er 8 over.
    Ietsie overvoeding.
    Ja ze krijgen voeding, ze staan in hele kleine potjes dus dan moet je al snel gaan voeren.
    B'cuzz 1 component aarde krijgen ze. pH 6.4 EC weetikni. 1-1.5ml per anderhalve liter.



    QNQ201712.284.JPG

    Toppietoppie...nahja, gewoon de kop eraf, huppetee.
    Onderop ook eentje weghalen en zorgen dat er 4 nodes overblijven.


    QNQ201712.268.JPG

    Na verdere selectie zijn er 3 planten over.
    aiaiai, en nog een zaadje geknoeid, ik weet niet of dat wat wordt.
    Blad krult als een serpentine momenteel, dus tja..wat kan je doen.
    Afwachten maar..

    Jointje tijd


    QNQ201712.285.JPG

    Tot de volgende keer, als ik weer wat te melden heb


    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Dit heb ik toch wel gemist, mooie foto's en een met humor en zelfspot doorspekte schrijfstijl ♥️

    Comment


      Mooi met die sneeuw op die bomen, moet echt lekker zijn om daar te kunnen wonen.

      Comment


        Toppietoppie!
        mooie kiekjes
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          QnQ
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            We zijn in de herfstvakantie met een oud busje door de Veluwe gereden, waanzinnig mooi zo in de herfst. Laat staan in de winter. Hier in Brabant als je al een eekhoorns ziet is ie plat gereden helaas. Thx voor de updates QnQ en een mooi 2018

            Groot

            Comment


              Wederom een leuke update, met mooie plaatjes erbij. Vind het altijd een genot om je updates te lezen!

              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                maar stilletjes in deze topic Q

                of start je een nieuwe op voor 2018 ??

                groetjes m8
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  qnq niet aan het kweken voor de moment mss ??? anders foto's lol
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                  KEEP ON GROWING AND SMOKING

                  Comment


                    Fotooooooos
                    Ja, dat kan wel.
                    Maar ik ben inderdaad niet aan het kweken momenteel.
                    Verder is het buiten nog te koud, de grond te hard, en de vijver nog bevroren dus ik doe niet zo veel in de tuin nu.
                    Yeah, takken slepen, en bomen zagen, na de storm.
                    Het halve bos ligt in m'n tuin.


                    Anyhow...zouden we al kunnen beginnen buiten ?
                    Nee, dat kan niet. Ook niet als je een serre/kas hebt staan, want het is gewoon nog niet lang genoeg licht.
                    Begin maart, 11 uur totaal. Dan zou je nog een halve dag moeten bijlichten, ghehe ......
                    En anders gaan je plantjes meteen in bloei, zoals deze die achter het glas staat :


                    QNQ201803.273.JPG
                    De zaailing met het kromme blad had ik afgeschreven en in z'n 0.5L potje in de vensterbank op zolder gezet.
                    Omdat er nog wat andere tuinplanten staan te overwinteren kom ik er regelmatig, dus ze heeft wel elke dag water gehad. Gewoon water ja.
                    Niet liegen Q......
                    2x kreeg ze water van de andere planten mee waar Pokon voor groene planten (of zoiets) in zat.


                    Tsja....

                    QNQ201803.274.JPG

                    Eigenlijk moet ik die weer eens terug snoeien, de kluit halveren, beetje verse grond en terug het potje in, lekkere douche met fishmix....
                    Een beetje verwennen dus.
                    Maar da's nog niet gebeurd.


                    Kortom, er gebeurt nog weinig hier.
                    Als de grond ontdooit is en ik weer in de tuin aan de slag kan komen er vanzelf weer updates.


                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      POKONNNNNNNNNNNNN las ik dat nou goedddddddd
                      God was never on your side..

                      Comment


                        Comment


                          Haha, thanks.
                          Doe je ook aan metaaldetectoren ?
                          Da's grappig, ik heb ook nog zo'n ding in de kast staan, van jaren geleden.
                          Heb 'm eigenlijk nooit echt gebruikt, het is ook niet zo'n hele uitgebreide.
                          Loop jij gewoon het bos in met dat ding dan ?
                          Dat heb ik een uurtje gedaan met de kids, bijna een hele tas aan blikjes en ander afval gevonden

                          Hertogh heh ? Dat zou goed kunnen..
                          Er zijn zoveel leuke dorpjes hier op de Veluwe waar je goed kunt eten.
                          Zeker op een warme zomeravond, net buiten de vakanties is dat goed te doen.


                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            Ja ik vind echt een hoop! Ik ga gewoon de bossen in en dan vooral op zand paden. (Niet waar veel mensen komen dan vindt je idd veel troep)
                            Kijk wel uit voor Staatsbosbeheer het is namelijk op veel gebieden verboden vanwegen de oorlog. Maar ik heb ze nog nooit gezien gelukkig.

                            Goude oorbel gevonden, zilveren armbandje. Bakken met kogels. (Die grote jongens uit vliegtuigen enzo) Oude munten ,1640 is de oudste. Granaat scherven en mortier scherven. Verrassend veel euro munten en nog meer meuk wat ik even niet weet.

                            Half jaar geleden nog een Romeinse schat gevonden op de Betuwe door 2 amateurs. Die wil ik ook

                            Comment


                            • MV1977
                              MV1977 commented
                              Editing a comment
                              Haha, geweldig, heb nog rond gelopen op Vechten bij het Romeinse fort, in Eindhoven op de stortplaatsen voor oude afgegraven grond uit de binnenstad, en in Den Bosch geloof ik, binnenstad Utrecht,strand, etc. Lopen met mijn Tesoro's samen met m'n maatje, vaak in het donker (op plekken waar het niet mocht). Zelfs nog een keer naar Engeland geweest om daar ge-organiseerd te zoeken. Heb nog een paar mooie zilveren romeinse muntjes, en zelfs nog een kanonskogel ergens uit de middel-eeuwen.

                              Goeie ouwe tijd

                            • BackYardPlant
                              BackYardPlant commented
                              Editing a comment
                              ik wil ook zo'n ding....

                            Vet!
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment

                            Bezig...
                            X