Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

    Korting op 420shop
    Goed, toch maar even wat tijd maken om een verslag op te starten. Bij voorbaat mijn excuses voor sommige langdraadige posts (kan soms veel text gebruik om weinig te zeggen en nee, ik ben geen politicus) en lange tussenpauzes bij de updates. Ik heb wel degelijk de intentie om mijn verslag bij te houden, maar kan geen garanties geven over de updates. Uiteraard is iedereen welkom en worden tips en suggesties gewaardeerd, wel ben ik redelijk eigenwijs en een tikkeltje autistisch maar dat mag de pret niet drukken.


    Goed, allereerst de setup:

    Tent+afzuiging
    - Kweektent Secret Jardin DS60 II (60x60x150)

    - Stalen softbox 550m3
    - Phat/Rhino filter 425m3
    - Afzuigslang Sonoconnect 5mtr 127mm
    - Variac 2A
    - Secret Jardin Monkeyfan

    Medium + voeding
    - 4x SuperRoots Air-Pots 10L
    - 50L Biobizz All-Mix

    - Biobizz Starters pack
    - Gele + Blauwe plakkaarten

    Verlichting
    4x Cree COB CXB3070BB @3500k
    1x Meanwel driver HLG-185H-C1400B
    4x Ideal holders CXB3070
    4x Arctic Alpine 64Plus
    1x 9v 1500mA voeding voor de Arctics

    En nog zo'n kleine digitale temperatuur/LV meter met min/max geheugen. (Deze wil ik eigenlijk nog gaan uitbreiden met een Arduino met verschillende sensoren etc. maar dat zal een los projectje worden, geen idee of het deze kweek nog gaat lukken)

    Oh ja, de tent staat bij mij op zolder, in 1 van de uiterste hoeken van het huis, onder een schuin dak met drie "blinde" muren (dus geen mogelijkheid om rechstreeks aan buitenlucht te komen). Dat zal in de winter geen groot probleem worden, maar wel een uitdaging straks richting de zomer (wie dan leeft, dan zorgt).

    Voor de liefhebbers, even wat fototjes (ben als man toch visueel ingesteld)
    .

    De verlichting:

    20161216_221213.jpg20161219_135312.jpg20161216_221047.jpg20161216_221058.jpg

    De (lege) tent:
    20161219_154928-1.jpg20161219_154930-1.jpg20161219_154937-1.jpg


    En dan nog de dames, ik heb gekozen voor de Mohan Ram van Sweet Seeds. Waarom? Tja, vind het lastig om een keuze te maken, mijn buitenwiet probeersels waren "bag-seeds" van een WW, en ben zelf al jaren een WW fan. Nu is het natuurlijk zo dat de WW in de sjop altijd lastig te beoordelen is, de helft van het spul wat als WW wordt verkocht is waarschijnlijk niet eens WW. Ik heb gemerkt dat ik voor de toekomst toch meer onderzoek naar verschillende strains moet doen, komt goed. Dankzij Beowulf en mafferd kwam ik uit bij Sweet Seeds en met het advies van mafferd naar de Mohan Ram gekeken. Zag er goed uit, was in de aanbieding en is een WW kruising (WW x S.A.D.), bloeitijd van 8 weken volgens Sweet Seeds, dus ga uit van een week of 10-11 bloeien.

    De dames in embryo phase:
    20161221_160718.jpg20161223_133743.jpg


    Tot zover de setup, zal vast wel iets vergeten zijn, dus als jullie iets missen hoor ik het graag!

    Gr. MV


    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Dan de eerste update;

    21-12-2016: 4 zaadjes in een glas met water en na een aantal uren overgezet naar een nat keukenpapiertje. Keukenpapiertje in een zip-lock/rits-rats zakje gestopt en op een warme (22gr-23gr), donkere plek opgehangen.

    23-12-2016: De zaadjes laten een klein worteltje zien, dus tijd om ze over te zetten in stek/zaaigrond. Grond was een beetje uitgedroogd, dus voordat ze erin gingen hebben de potjes ieder 75ml water gehad, met een klein beetje BioBizz RootJuice (0.5ml/L, de helft van het voedingsschema). Verder niks meegegeven. Als alles goed gaat zullen de dames over een dag of 3 a 4 overgezet worden naar hun definitieve potten (de 10L Air-Pots) welke reeds gevuld zijn met BioBizz AllMix en in de tent staan, zodat de aarde vast een fijne temperatuur kan krijgen.
    20161223_115535.jpg20161223_122337.jpg20161222_212358.jpg20161222_212409.jpg

    Oh ja, zoals te zien is aan het touwtje hangt de lamp op ong 40cm, volgens mij meer dan voldoende op dit moment. Iemand toevallig tips over de afstand van de COB's de eerste dagen en wanneer deze er dichter op mag (gok dat ik tot zo'n 20cm mag zakken, of geld die regel alleen voor HPS, aantal watts/10 in centimeters)?


    Tot de volgende update!

    MV


    (Hmm, waar komen die thumbnails vandaan? Ik had inderdaad gedraaide fotos geupload, maar ook weer verwijderd, nu staan ze erin als thumbnails en kan ik ze niet verwijderen.)
    Attached Files
    Last edited by MV1977; 23 December 2016, 14:30.
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    #2
    Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

    Ik schuif hier mn stoeltje neer. Veel plezier en succes gewenst!

    greetzz

    Comment


      #3
      Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

      luie stoel er naast gezet, 4 x 3070 heb ik ook (passief gekoeld), pas 1 kweekje gedraaid en ben benieuwd wat jij er van bakt. 40cm lijkt me niet verkeerd voor in het begin, maar beter richt je je op advies van mensen die er al meerdere kweken mee gedraaid hebben. Succes!

      Comment


        #4
        Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

        Welkom & thanks mafferd en Meglow, ondanks de kleine zolder is er voor toeschouwers genoeg ruimte.
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #5
          Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

          Ik volg zeker. Ben zelf ook bezig met een paar controllers.

          Deze is het het prototype van mijn voor groeihok controller.

          rtc voor datum tijd, digitale lichtmeter om licht te controleren en te loggen.
          temp/vochtigheid meter.

          temperatuur meters op mijn 2 aparte te sturen led kanalen (met pwm dimming) en een water temperatuur meter.
          Alles wordt gelogged op een sd kaartje of naar een website. Daar ben ik nog niet over uit.

          40cm is ok voor nu denk ik, kijk alleen dat ze niet teveel strechten. Mijn cobs staan nu op 30cm na een tijdje op 25cm te hebben gehangen. Ging goed voor mij. Maar het is zelf mijn eerste kweek met cob's en het is momenteel meer fingerspitzengeful dan wetenschap bij mij
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #7
              Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

              lol en dan vergeet ik de foto te posten. ahum.....

              IMG_20161223_164813.jpg

              Dit is het prototype. Eens alles klaar is gaat het over naar pcb soldeerbordjes.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                Kewl, ben nog steeds aan het wachten op mijn arduino. De eerste die ik bij AliE. Besteld heb is via Amerika de weg kwijtgeraakt, na ruim 3 maanden nog niks binnen. Heb een nieuwe besteld, maar zal wss wel een week of 3-4 duren...

                Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                1e kweek - Mohan Ram (Done)
                3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                Comment


                  #9
                  Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                  Ik bestel de mijne bij robotdyne. Als je dringend er een nodig hebt, ik heb er een aantal liggen
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #10
                    Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                    Bij vanallesenmeer.nl kost een arduino mega 18eu. En je hebt hem de volgende dag in huis....
                    gl hf lol wp gg no re!

                    Comment


                      #11
                      Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                      Sweet seeds is vrij accuraat met zijn oogsttijden. Die mohan ram kan je tussen 8 en 9 weken bloei al oogsten, bloeit heel snel af. Succes ermee. Ze wordt trouwens graag getopt. Mijn eerste mohan ram wilde ik knakken en ik brak de stam. Werd uiteindelijk de mooiste plant die ik toen oogstte, gram of 50 onder 400 watt.

                      Comment


                        #12
                        Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                        Heb nu een complete starterkit, plus uitbreidingskitje van 38 sensoren. Kostte alles bij elkaar nog geen 30 euries, duurt alleen een week of 3 a 4 voor het binnen is. Geduld is een schone zaak, zei mijn oma altijd, dus we wachten geduldig af. Daarna waarschijnlijk een aantal losse bestellen voor een paar euro p/stk. Gaat allemaal goed komen .

                        Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                        1e kweek - Mohan Ram (Done)
                        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                        Comment


                          #13
                          Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                          Ik volg ook lekker mee, ben benieuwd hoe de led het bij jou doet.
                          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                          Comment


                            #14
                            Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                            Hey De Witte, wees welkom neem een biertje en laat de bong maar rond gaan.

                            Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                            1e kweek - Mohan Ram (Done)
                            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                            Comment


                              #15
                              20161225_113218.jpg
                              20161225_113225.jpg
                              20161225_113228.jpg

                              Dit zou moeten werken.
                              1e kweek - Mohan Ram (Done)
                              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                              Comment

                              Bezig...
                              X