Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welles/nietes... dan toch maar, 4x iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welles/nietes... dan toch maar, 4x iets anders

    Korting op 420shop
    Lang gewacht en veel getwijfel, toch maar wel doen.. "nee joh, doe maar niet.." "waarom niet.." "pff zeker niet, te veel werk.." "toch maar wel doen dan.." "ja maar, weet je wel..." Ok, dan toch maar wel.

    De vorige kweek is alweer een paar weken oud, de weckpotten bijna leeg, de tent alweer gevuld en loopt... redelijk... Dus toch maar wel een soort van kweekverslag, ben er niet zo goed in, schrijven enzo, maar dat geeft niet daar lezen jullie maar doorheen.

    - Muziekje aan (hmm video link doet het niet, doe ik iets verkeerds hier, of ben ik ongeduldig)
    - Jointje erbij (Mix Cream Mandarin + Red Poison)
    20171210_233057 (1) - Copy.jpg
    - Dagboekje erbij
    20180111_145102 - Copy.jpg

    Gaan met die banaan...

    De setup
    Hier is eigenlijk weinig aan verandert t.o.v. mijn eerste kweek:
    Tent+afzuiging
    - Kweektent Secret Jardin DS60 II (60x60x150)
    - Stalen softbox 550m3
    - Phat/Rhino filter 425m3
    - Afzuigslang Sonoconnect 5mtr 127mm
    - Variac 2A
    - Secret Jardin Monkeyfan

    Medium + voeding
    - 4x SuperRoots Air-Pots 10L
    - 50L Biobizz Light-Mix
    - Biobizz Starters pack (deze is vervangen door nagenoeg de complete BioBizz lijn, zie onder)
    - Gele + Blauwe plakkaarten
    - BAC Funghi achtige sjizzle
    - 20l Biobizz All-Mix
    - 5l Biobizz Pre-Mix
    - Biobizz voedingslijn:
    Bio-Grow
    Bio-Bloom
    Fish-Mix
    Top-Max
    Alg-a-Mic
    Root-Juice
    Bio-Heaven
    Acti-Vera


    20170913_135235 - Copy.jpg

    Verlichting
    4x Cree COB CXB3070BB @3500k
    1x Meanwel driver HLG-185H-C1400B
    4x Ideal holders CXB3070
    4x Arctic Alpine 64Plus
    1x 9v 1500mA voeding voor de Arctics


    Daarnaast heb ik tot nu toe altijd een probleem met bewatering gehad (veel te veel of veel te weinig) en niet iedere soort is even vergevingsgezind (bedankt Red Poison), dus ik heb mezelf getrakteerd op 4 nagelnieuwe tensiometers!!!! Yeah, ik vind ze nu al geweldig
    20171223_002449 - Copy.jpg


    Wat doen we verder allemaal nog in de tent; de Monkey fan heeft een lekkere smeerbeurt gehad, maar is tijdelijk even uit de tent, de plantjes lijken het geen probleem te vinden.
    20180102_102625 - Copy.jpg


    En we zijn druk bezig met de arduino, die heb ik de vorige kweek wel gemist, dus die gaat er zeker in deze keer. Op dit moment druk bezig om alle sensoren netjes te koppelen en labellen, zodat ik straks ook weet wat ik meet.
    20180110_213410 - Copy.jpg



    Uiteraard zijn we begonnen met het mengen van de aarde en inwateren (ook daarin had ik nog een hoop te leren ). Op 22-12-2017 heb ik mengsels gemaakt (ongeveer) volgens het volgende schema:
    Light-Mix 8ltr
    Pre-Mix 1.25ltr
    All-Mix 2ltr
    2 theelepels Funki Fungi BAC

    20171222_155254 - Copy.jpg
    Uiteraard zijn ze ingewaterd met 4ml/ltr Root-Juice

    Zoals ik al aangaf, water is niet mijn grootste vriend . Naast het feit dat mijn vorige kweekjes allemaal problemen hadden met te veel danwel te weinig water, heb ik eigenlijk altijd wel ergens "last" van water. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met het water dat we hebben, maar bij mij loopt het altijd waar het eigenlijk niet hoort. Over de muren van de kinder kamers, de vloer buiten de badkamer, de buitenkant van mijn potten, de binnenkant van mijn autoraam, en noem het maar op.


    Dus ook het inwateren ging niet helemaal zoals het hoorde. Zoals altijd heb ik veel gelezen, want ja, "hoeveel water kan er eigenlijk in zo'n pot". In theorie natuurlijk een liter of 11, maar ja, er zitten gaatjes in, en aarde enzo. Dus het moet minder zijn, op internet zie ik hele kleine hoeveelheden, van een paar honderd milliliter tot hooguit een liter, "maar dat kan natuurlijk nooit, is veeeeelste weinig" . Dus met mijn goede gedrag netjes 10 liter aan "water" aangemaakt met daarin 40ml aan root-juice, "maar laat ik het wel even buiten doen", voor de zekerheid, "je weet niet of er toevallig toch wat water langsloopt" .


    De tensiometers bevestigden een uurtje of wat later mijn gevoel, 22 -> 26 mbar, er zat nog iets teveel water in de pot. Gelukkig had ik de zaadjes pas net tussen het keukenpapier opgehangen, dus de potten hadden nog wel een dag een wat om "bij te trekken".

    Over zaad gesproken, daar had ik ook al zoveel twijfels en was de keuze niet echt makkelijk. Moeders de vrouw had bij de buurvrouw een jointje gerookt en die was zoooo lekker, "die moest ik de volgende keer maar doen", alleen ze had eigenlijk geen idee wat het was, volgens de buurvrouw was het iets van kush ofzo....


    Dus, kiezen en laat ik nou net een probleem hebben met het maken van keuzes.... Dus waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan, we doen gewoon 4 verschillende soortjes, kan moeders ze alle 4 proeven. En 4 verschillende plantjes in 1 tentje, "kan nooit moeilijk zijn, gaat vast goed komen nu ik tensiometers heb" , zei ik nog vol zelfvertrouwen tegen mezelf...
    20171221_165157 - Copy.jpg
    Voor de mensen die (net als ik) wat moeite met het lezen van dit soort plaatjes hebben, hieronder het lijstje (alle zaden komen van Sweet Seeds):
    - Linksboven - Indigo Berry Kush (SWS63)
    - Rechtsboven - Mohan Ram (SWS09) )(dit zaad had ik nog liggen van mijn eerste kweek eind 2016 - begin 2017)
    - Linksonder - Jack 47 (F1 Fast) (SWS51)
    - Rechtsonder - Killer Kush (F1 Fast) (SWS52)

    De Killer Kush en Mohan Ram zijn grotendeels indica, de Jack47 grotendeels Sativa en de Indigo Berry Kush zit er een beetje tussenin. Leuke mix, maar gaat een uitdaging worden om dat op 60x60 in bedwang te houden. Uiteraard gaat mijn scrognetje opgehangen worden, maar daarnaast ben ik bang dat ik de hier en daar wat zal moeten snoeien en/of verhogen om alles in het net te krijgen.

    De bevochtiging en geboorte van de meiden:
    20171222_191146 - Copy.jpg 20171222_191738 - Copy.jpg

    Inmiddels liggen de meiden sinds de 27-12 ongeveer 16 uur per dag te zonnen en verder doen ze niet zoveel, een beetje mooi zitten zijn.
    20171230_104045(1) - Copy.jpg

    Zo, denk dat het voor nu even mooi is, wij zijn nog lang niet bij de huidige status, de laatste foto is van de 4e of 5e groeidag, inmiddels zitten we al op groeidag 15 maar dat is voor later.

    Gr. MV
    Attached Files
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    #2
    Helemaal goed! Mooi begin en ik heb mijn hangmatje hangen, dit gaat helemaal goed komen. Water geven is een sport, ben daar ook nog niet altijd even correct mee, leer je vanzelf. Vaak potje tillen en niet te nat

    succes!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Lekker he, die cream mandarin. Van wat je nu staan hebt vind ik de killer kush het beste. Je gaat zien, die heeft hele dikke pistels in vergelijking met de rest. De mohan ram is wat white widow achtig, zo typisch wit soortje. Niet echt opwindend, maar zeker niet slecht. Die laatste nieuwe heb ik nog niet gehad. Jack 47 heb ik ook al gezet, maar niet in de fast versie. Ze kruisen die met autoflowers en ik ben daar geen fan van. Al gaat het met de killer kush wel goed, maar ik neem altijd de normale versie als het kan. Succes ermee. En zeker de sweet cheese is proberen

      Comment


        #4
        indico in de tent moet niet gekker wordenleuke soortje goede verlichting,en je afzuiger zelf smeren helemaal toppie en arduno ofzo erbij echt gaaf,wat wil je gaan aansturen met je computer?
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          babibobe.jpg

          * Dat gaat weer een mooi verslag worden.
          Superrr, ik zit er klaar voor, succes !
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Haha, ik kan het uitleggen, echt... Das de kip, van de hond, zeg maar....

          #6
          Greyvol beowulf joremkrank Wees welkom, dank voor jullie interesse .
          ​​​​​​​

          Greyvol , potjes tillen moet wel kunnen, ze zijn maar 11ltr (hoewel er toch bijn 15ltr aarde in leek te gaan) maar de tent staat op zo'n onmogelijke plek dat het optillen van de planten bijna onmogelijk is, zeker als ze ook nog eens vast zitten aan het scrognet . We gaan het zien met de tensio meters.

          beowulf Die CM is zeker lekker, heeft even wat tijd nodig om te curen, maar vaped en rookt heerlijk weg. Mijn vorige ronde was met AF's 2x2, en vond het op zich niet vervelend, en tot nu toe alleen maar goed ervaring gehad met Sweet Seeds, dus we gaan zien wat het gaat doen. Voorlopig even zaad genoeg, tijd voor een grotere tent

          joremkrank We gaan zien wat die Indigo gaat doen, redelijk nieuwe uitvoering maar heb er alle vertrouwen in. Ik ga niks aansturen, voorlopig alleen maar meten. Meten is weten zei mijn vader altijd, dus ik heb 5 temperatuur sensoren voor waarvan er 2 in een pot gaan voor de wortel temp, en 2 op de koelblokken van de lamp en 1 op de driver. Daarnaast een gecombineerde temp en luchtvochtigheidsmeter die op canopy hoogte zal komen, samen met een licht sensor. Hierdoor kan ik mooi de temperatuur en LV bij laten houden en deze mooi in grafiekjes laten samenkomen. Volgende stap is om te kijken of ik het voorbeeld van Wietefras kan kopieren en zelf tensio meters gaan maken die ik aan de arduino ga hangen.

          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            #7
            sensor op de driver?wil je hem tot de max opvoeren?,koop beter een zwaardere
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


            • MV1977
              MV1977 commented
              Editing a comment

            #8
            Ik schuif lekker aan. Succes man!
            Ad usum proprium!

            Comment


              #9
              ik schuif hier ook eens lekker aan heb mijn zaadjes ook ontkiemd op 27/12 en zitten in de pot van 31/12 had er 3 en is 1tje niet willen ontkiemen waren zaden van nirvana ( papaya )
              2 vond ik wat weinig nu nog eens berry bomb bij aan het ontkiemen 4 stuks kunnen vandaag in de kast
              maar meer er over in mijn verslag dat ik nog moet maken
              ik zal je zeker volgen zelfde dag begonnen en 1x dat ik scrog wil doen netje ook al gaan ophalen
              zal 1 van de volgende dagen ook mijn verslag starten
              succes man ...ik volg je
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment


                #10
                Cool, ik kijk mee.

                Comment


                  #11
                  QnQ, had je nog geen welkom geheten, maar al wel gecomment op je post, niet heel netjes van mij. Bij deze dus alsnog welkom in mijn tentje.

                  ganjagast smoker2002 groot , bedankt en wees welkom!

                  1e kweek - Mohan Ram (Done)
                  3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                  Comment


                    #12
                    ik schuif stoeltje ook lekker bij want kan nog HEEL VEEL leren van die oude rotten in het kwekersvak

                    succes

                    Comment


                      #13
                      DannyDeVito Welkom in mijn kleine stulpje.

                      "Oud" noemen mijn kinderen mij ook en op mijn werk word ik steeds vaker met "u" aangesproken in plaats van "je" , maar een oude rot in het kwekersvak wil ik mezelf zeker niet noemen. Qua kweken ben ik een broekie die net pas komt kijken en neem mijn hoed af voor een groot aantal mensen op dit forum die veel meer ervaring hebben en dit ook graag met kweker-n00bs als ik willen delen . Soms tot in den treuren omdat ik dan weer te lui ben om gewoon even 15 minuten aan de zoek functie te spenderen .
                      1e kweek - Mohan Ram (Done)
                      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                      Comment


                      • MV1977
                        MV1977 commented
                        Editing a comment
                        Note to self; gebruik de zoek functie en zoek naar "doppen", eerste link geeft meteen aan wat je nodig hebt, DIN28 druppel doppen met bijpassende spuiten. (Waarvoor dank Q)

                      #14
                      Goed, qua kweekverslag lopen we nog een beetje achter, dus even een snelle update. Met de nieuwe tensiometers proberen we de de watergift een beetje in de hand te houden. Tensiometers werken met behulp van drukverschillen, ben zeker geen expert, maar het principe is ongeveer het volgende.

                      Onderop heb je een kegel van poreus materiaal die doordrenkt is met water, deze kegel zit onderaan een plastic buisje die gevuld is met water. Bovenaan het buisje zit een dop waarin zich een drukmeter zit. Als de aarde droog begint te worden geeft de kegel vocht af aan de aarde en zakt de waterstand in het buisje (de kegel vult het tekort aan water weer aan) waardoor er een onderdruk ontstaat onder de dop. De drukmeter geeft dit verschil vervolgens weer op het LCD scherm, wat je (mede) kan gebruiken om de watergift een te bepalen. Uiteraard zal er nog meer achter zitten, maar deze Jip-en-Janneke uitleg snap ik nog .

                      Bijna weekend, dus denk dat het tijd is voor een jointje, de buurvrouw was gister langs dus terwijl de dames beneden de laatste roddels aan het doornemen waren, kon ik even naar mijn zoldertje. Oh nee, naar mijn Man-Cave natuurlijk.... Even een lekker jointje gedraaid, maar er niet aan toe gekomen om hem nog op te roken, dus die ligt nog lekker op me te wachten.
                      10944-17083-21412.jpg 15637-31490-23235.jpg

                      Waar was ik ook alweer gebleven... Oh ja, water geven. Zoals ik al aangaf, het inwateren van de potten ging best goed vond ik zelf, en ik kon ook gelijk even testen hoe ver die tensiometers nou gingen. Vanaf dag 1 heb ik waar mogelijk meerdere keren per dag alle waardes van de tensios opgeschreven en in een Excel gezet. Vervolgens een pivot tabelletje van gemaakt en de mensen bij Microsoft eens aan het werk gezet om te doen waar ze voor betaald worden, mooie grafiekjes maken. En dan krijg je ongeveer het volgende:
                      17266-20993-24561.JPG
                      En nu hoor ik de mensen denken "Ja maar, want kan je hier dan mee". Tja, om te beginnen is de legenda wat lastig lezen, maar die oranje en blauwe kaarsrechte lijnen geven de 80 en 150 mbar aan. Volgens mij moet je zorgen dat de meters daar tussen blijven. Daarnaast zijn de donkerblauwe pieken die van onder ineens omhoog komen de watergiften, afhankelijk van de hoeveelheid (75m, 100ml, 250ml).

                      Vervolgens kan je duidelijk zien dat de potten de eerste paar dagen veel te nat zijn geweest. Daarnaast valt het op dat ik de waardes nog steeds graag richting de 80 wil hebben. Maar iets veel vreemders is het verschil tussen de KKF (Killer Kush Fast) en MHR (Mohan Ram) waarbij de grafieken heel vaak nagenoeg gespiegeld zijn. Ik snap nog niet waarom dit is, maar heeft waarschijnlijk te maken met de positie van het water geven, of met hoe hard de aarde is aangedrukt.

                      Goed, wat hebben we verder nog. Oh ja, omdat het zomer seizoen er weer op zit , hebben we de "binnentuin" weer aan staan. Ongeveer rond het begin van de herfst zijn er weer 5 verschillende peper soortjes de grond in gegaan. Van ieder een stuk of 6 zaadjes en deze hebben we een stukje opgekweekt en vervolgens de best groeiende over gehouden. Blijft leuk natuurlijk .
                      De soortjes die we hebben staan zijn de volgende:
                      Serrano, Spaanse Peper, Habanero, Mme Jeanette, enne.... die ga ik nog even opzoeken... ben hem even kwijt...
                      edit: (De 5e soort is de Caloro)

                      Dus dan maar een paar fotos...
                      5534-828-1682.jpg 19588-28166-12003.jpg



                      Maar goed, even terug naar de meiden, dagboekje erbij...

                      12-1-2018 - Groeidag 16
                      13:30 - Temp 25.8 / LV 39%

                      Dames hebben om 10:30 500ml water gekregen, verdeeld over 2x, waarbij de 1e keer ook weer opgesplitst is. Als ik 250ml per plant geef, krijgen ze eerst 100ml, en daarna nog 150ml. Dit geeft de eerste 100ml de tijd om door de ietwat droge bovenlaag te komen en de weg vrij te maken voor de rest van het water.

                      Hoewel ik een combinatie van all-mix, pre-mix, en light-mix gebruik voeg ik toch een klein beetje voeding toe aan het water, volgens onderstaand schema:
                      1ml/l Biobizz Fishmix
                      1ml/l Biobizz Activera
                      1ml/l Biobizz Bio-Heaven

                      Uiteraard staat het water 24uur in een fles in mijn tent, om ervoor te zorgen dat het "op temperatuur" is, en om het chloor tijd te geven om te ontsnappen. Ik heb geen idee in hoeverre dit nodig is, maar baat het niet dan schaadt het ook niet, althans dat zei mijn oma vroeger altijd.

                      De bugscans geven een totaal van 18 gevangen vliegjes aan. Ik moet nog even een fototje van ze gaan maken en uitzoeken wat het precies zijn. (Edit: kans is groot dat het de varenrouw is, even in de gaten houden en anders toch maar wat van de beestje kopen, nematoden oid)

                      Hoewel de dames er fier bijstaan beginnen er toch al wat vlekjes op de bladeren tekomen, waarvan ik nog niet helemaal weet wat de oorzaak is. Zouden het de vliegjes kunnen zijn, of aanraak schade, of toch iets anders? Straks even de bladprobleemoplosser erbij pakken.


                      Dan nog even de huidige tensiowaardes (3 uur na watergift):
                      J47 (aka Jack47) - 124mbar
                      KKF (aka Killer Kush Fast) - 50mbar
                      MHR (aka Mohan Ram) - 87mbar
                      IBK (aka Indigo Berry Kush) - 151mbar

                      En de dames zelf, van rechtsvoor, met de klik mee, Jack47 (J47), Killer Kush (KKF), Indigo Berry Kush (IBK), Mohan Ram (MHR):
                      27017-5229-15032.jpg 24904-18884-7354.jpg

                      Daarnaast heeft met name de Jack dus wat beschadigingen:
                      19684-22883-13388.jpg 28401-25504-9549.jpg

                      Zo, ik vind het wel weer even mooi geweest, dank aan een ieder die meeleest !

                      Greetz, MV
                      Attached Files
                      Last edited by MV1977; 13 January 2018, 11:06. Reden: 5e soort heet Caloro, en ik denk dat het de varenrouwmug is waar ik last van heb
                      1e kweek - Mohan Ram (Done)
                      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                      Comment


                        #15
                        zelfs me hond bodje kijkt nu mee zet hem op!
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment

                        Bezig...
                        X