Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste zilver haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn eerste zilver haze

    Korting op 420shop
    goede middag forum leden

    na een tijdje nlx gekweekt te hebben wil ik nu wel eens een haze soort gaan proberen , ik heb begrepen dat ik kwa voeding me iets moet inhouden dus ik zal gaan de weg mijn schema een beetje aan moeten passen mochten jullie nog tips hebben ik lees ze graag

    mijn setup ik heb zelf een houten kist gebouwd in plaats van een tent afm zijn H 180 x L 180 x B 110

    ik heb er een buis afzuiger van 1100m3 erop zitten met een can filter 1000m3 2x 600 watt met cooltubes


    ik ben bang dat ik in de hoogte iets te kort ga komen maar dat zullen we in de loop der tijd wel zien


    ik heb gekozen voor 50L potten deze gevuld met Bio NLX Lightmix zand ik heb hier in de stekjes uitgezet vervolgens heb ik een tonnetje van 50L water aan gemaakt met daarin 50ml wortel gewoon schoonwater zonder ph min is de eerste weken niet nodig op schone aarde na het zetten van de stekjes heb ik in iedere pot 10L water gedaan uit de ton vervolgens heb ik onder in de bak nog eens 30 L water gedaan dit zodat de wortels lekker gaan zoeken en om mijn lucht vochtigheid mooi hoog te krijgen meestal laat ik ze nu een weekje met rust


    ik heb 1 lamp aangezet de andere uit en de tijd schakelaar op 18 uur licht in gesteld mijn volgende update zal volgende week rond deze tijd zijn groetjes dutchboy
    IMAG0671.jpgIMAG0672.jpgIMAG0673.jpgIMAG0675.jpgIMAG0676.jpgIMAG0678.jpgIMAG0680.jpg

    #2
    Re: mijn eerste zilver haze

    Nou veel succes,ik dacht eerst beetje hoog die lv maar je hebt stekjes he.Ik weet niet van welke haze soort je hebt maar je zult ze kwa hoogte wel moeten toppen,want ze staan in grote potten,en haze word redelijk hoog.Trouwens nog een ding,er zit wel een enorme knik in je afzuig,nou heb je vemogen genoeg,maar die knik zorgt voor veel extra geluid.
    Voor de rest ziet het er goed uit,
    Ik ben een echte haze liefhebber,ik heb nou lemon haze staan en zal je zekervolgen.
    En welkom op dit forum.

    Comment


      #3
      Re: mijn eerste zilver haze

      hey tuinbroek
      ja ik weet het van die knik maar ik heb niet heel veel ruimte om hem een grotere bocht te geven maar ik kijk het deze draai af met de tubes als het me niet bevalt ga ik weer terug op de oude kappen
      en ja ik was min van plan om ze 2x te toppen wil ze breed maken maar een hoogte van 2 meter was wel fijner geweest volgend jaar maar eens een nieuwe kast maken dit was mijn eerste

      maar bedankt voor je tip tuinbroek

      Comment


        #4
        Re: mijn eerste zilver haze

        Hey dutchboy. Kan je ze niet in de breedte laten groeien? Kan je potentieel meer oogst afhalen dan van die hoge palen.
        Scrogg of mainlinen mss.

        Succes ermee, allesinds vette setup met die 2x600 en bijhorigheden.

        Comment


          #5
          Re: mijn eerste zilver haze

          Nou die tubes zijn wel een goede keus met dit weer.
          Hoewel met een goede controller en een actieve inblaas hou ik het op 29,9
          als de lamp brand,en dan ook nog geboosd.En zuig mn koude lucht uit de douche,maar het moet ook niet veel gekker worden.En ja wat shiva ook zegt je kan scroggen of ev knakken als je ze kleiner wilt houden.

          Comment


            #6
            Re: mijn eerste zilver haze

            Als je een cooltube zo hoog hangt gaan ze wel strekken natuurlijk.
            Die moet makkelijk op 70-80cm kunnen nu, en binnen een week zakken naar 50cm
            Heb je ook de reflectors van die tubes ?
            Was je aarde op ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: mijn eerste zilver haze

              thx shiva ik zal me even moeten verdiepen in scrogg ken het niet maar

              hey tuinbroek mijn max was 31 graden en je hebt idd van die sms control kastjes maar ik doe nog oldschool met een fan controllertje en knakken schijnt ook wel goed te werken ik zal jullie adviezen is even in me opnemen

              QnQ de reden dat de tubes nog hoog hangen is dat de steks gisteren pas gezet zijn en ik laat ze altijd even twee dagen wennen daarna laat ik hem zakken en wat de aarde betreft ik heb 50 liter potten en iedere pot vul ik met 1 zak aarde van 50 liter

              gr dutchboy

              Comment


                #8
                Re: mijn eerste zilver haze

                Ja ik heb ook altijd te weinig het klinkt toch in.Ik heb 11liter potten en 9 x11 is 99 en heb niet genoeg aan 2 50 l zakken.

                Comment


                  #9
                  Re: mijn eerste zilver haze

                  hiervoor had ik een ander systeem dit is ook mijn tweede draai pas op aarde hiervoor kweekte ik op mapito had ik 6 90 liter bakken de onder ste 3 bakken ik gekoppeld staan aan elkaar en buiten mijn kasje een 60 liter bak daar maakte ik mijn voeding in aan dan kon ik via een sluis water naar binnen laten stromen en de bovenste 3 bakken had onderin gaten geboord kon de plant zelf drinken wat hij wilden was eigenlijk een ideaal systeem zeker op het einde met de lucht vochtigheid maar ik kreeg er een lek in vandaarover gegaan op zand en aangezien ik nooit meer dan vijf planten kweek heb ik voor die grote potten gekozen ik laat ze op die manier lekker groot worden maar daar moet ik met de haze soort mee oppassen dit is een pic van mijn laatste oogstjeIMAG0625.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: mijn eerste zilver haze

                    Oh jij hebt ook haze staan,welkom bij de club van extreme haze liefhebbers,ja dat waren ook mooie toppen.Ik heb nog nooit op mapito en ph + en ph- zijn voor mij onbekend kwa gebruik,ik kweek biologisch.
                    Trouwens slaan de stekken al aan,ben wel nieuwschierig.

                    Comment


                      #11
                      Re: mijn eerste zilver haze

                      Die foto doet me denken aan de silver haze die ik buiten had staan, de bladeren, niet de toppen. grappig.

                      Die van mij was alleen veel minder mooi, vooral door mijn onkunde, maar toch meer dan twee meter hoog.
                      Ik vraag me wel eens af hoe hoog die plant geworden was, als het wel goed aangepakt had.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #12
                        Re: mijn eerste zilver haze

                        Ja heb het mapito geleerd het is iets moeilijker omdat de plant veel sneller reageerd op fouten, nou ik weet niet of ik een haze liefhebber ben heb laatst wel geprobeerd het beviel me wel maar ik rook het pas sinds kort eigenlijk ik kweekte al een tijdje maar na een ongeluk ben ik op advies gaan roken ( Vaporizer) en moet zeggen helpt me enorm , ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken van de steks maar ze staan er gezond bij maar ze staan pas twee dagen ik las dat jij uit zaadjes kweekt heb het ooit geprobeerd maar was geen s6

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Hoi gps
                        De plant op de foto was geen haze dat was van mijn vorige oogst dat was een nothern light die licht nu lekker te drogen ik kon hem Helaas niet helemaal afbloeien had enorm veel last van een te hoge lucht vochtigheid was tegen de 80% en wilde geen rod riskeren heb het nooit eerder gehad trouwens dat de vochtigheid zo hoog was op het einde normaal 40/50% maar welkom op mijn topic gr dutchboy

                        Comment


                          #13
                          Re: mijn eerste zilver haze

                          Oorspronkelijk geplaatst door dutchboy84 View Post
                          Hoi gps
                          De plant op de foto was geen haze dat was van mijn vorige oogst dat was een nothern light die licht nu lekker te drogen ik kon hem Helaas niet helemaal afbloeien had enorm veel last van een te hoge lucht vochtigheid was tegen de 80% en wilde geen rod riskeren heb het nooit eerder gehad trouwens dat de vochtigheid zo hoog was op het einde normaal 40/50% maar welkom op mijn topic gr dutchboy
                          Ik was al bang dat ik zo een antwoord ging krijgen. Ik ben dus nog niet erg goed in het herkennen van soorten.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #14
                            Re: mijn eerste zilver haze

                            Geeft niet is ooit ook moeilijk te zien

                            Comment


                              #15
                              Re: mijn eerste zilver haze

                              Nou mischien ben je nog om te turnen naar zaad,veel minder ziektes,en ja je hebt soms versch.pheno,s maar als je eenmaal goed gaat op zaad.
                              Ik heb in 10 jaar een keer toprot gehad,nog nooit geen spint geen meeldouw.En soms weet je niet bij welke stekboer het wegkomt,of je kan niks goeds vinden.Dus ik zou het nog es een kans geven.Ontkiemen in een glas water ff tussen de keukenrol en dan de grond in.
                              Maarja ieder zn ding,en je krijgt een penwortel en de lv kan veel lager.Affijn kijk maar es rond hier op het forum,er zijn maar weinig die hier met stekken kweken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X