Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

    Korting op 420shop
    Een hele fijne avond iedereen!

    Nou van de titel is al te merken, welke verlichting ik gebruik maar hier nog wat meer info over de kweekruimte.

    - ongeveer 3x3 meter ruimte (340x330) maar das om eromheen te lopen....
    - Heb 2 luchtbevochtigers die tot about 70% gaan.
    - 1 x uitlaat (8m3/h) en koolstoffilter die het afremt naar m6/h ongeveer.
    - 2 x inlaat van (4m3/h) buitenlucht met insecten netjes.
    - 2 x verwarmingen (0,5kw + 1,5kw)
    - 2 x blazer van 30 cm doorsnee. non roterende.
    - Aparte afdeling voor het voorkweken van ong. 1x1m (is nog niet helemaal af, morgen wel.)
    - Aparte hoekje voor het drogen van de heerlijke oogst. (building)

    Zo, das dat dan. en nu over de (vervloekte) zaadjes.

    Uit ervaring met de Hollandse Hoop wat eigenlijk Hollandse vloek moet genoemd worden, heb ik dus 25 zaadjes in kleine plastic bakjes (5 stuks) gezet met een watte matje, want ZOIEZO gaat er 1 op 3 dood of word een mannetje.
    plus heb ik nog van me maatje "mystery" seeds gekregen waarvan ik er 15 in de ontkiemingsfase heb gezet. Waars. komt er niks uit....

    Ontkieming begonnen op 19.8.2014 en nu is het 21.8, en er zijn al behoorlijk wat worteltjes te zien. onder ander van 1 mysteryseed. Morgen ga ik ze in kleine potjes planten.
    (fotos van de hok komen er nog, van de weekend).

    temperatuur van de hok is s'nachts rond de 22,7 en overdags helaas tot 27 graden, dus daar moet ik nog wat op bedenken.
    temperatuur van de "stekjeshok" is op dit moment rond de 28 graden, omdat ik er nog geen blazer aan heb kunnen sluiten, komt ook van de weekend.

    Nou, we zullen zien...
    Last edited by Makadian; 17 September 2014, 20:15. Reden: verandering in kweekkast...

    #2
    Meestal draaien we eerst ff een dagje proef,hoe de temp is en de lv dan doen de meesten pas de plantjes erin.
    Maar ven benieuwd naar de foto,s van je set up.
    Nou hopen dat ze ontkiemen en veel succes met je plantjes
    Gr tuinbroek
    Ps ik lees net dat je met zaad werkt dan heb je geen luchtbevochtiger nodig.
    Ik deed het ook altijd hoor maar het werd me af geraden en sindsdien doe ik zonder en dat gaat prima.
    Last edited by tuinbroek; 21 August 2014, 20:14.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

      Bedankt voor de reactie!

      Voorproef was gedraaid in de zomer vandaar kweekverslag (2de kweek) en het ging prima met de deuren open. Nu dat het freakin koud is buiten, moeten de deuren dicht zijn enz. dus de HPS kan lekker de boel opwarmen.
      Maar gezien ik ronduit 1000 €kwijt ben aan de kast is mijn budget op dit moment zeer klein. Maar dat komt binnenkort goed.
      En de LV's staan aan voor de 1ste kweek die nu aan het bloeien is, maar omdat die zogoed als naar de klote is vanwege een paar kleine klapjes (Zeer koud 1 dag, verhuizing enz enz.) dus ben 2de begonnen aangezien ik alles ervoor klaar heb.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Update!

      Nou zoals belooft zijn er hier een paar fotos (beetje slecht want de vloer zit nog vol met bouwpuin en gereedschap).

      En over de zaadjes, dat is een beetje uit de hand gelopen met het succes van ontkiemen. van de 30 HH's en de 15 Mysteries zijn er 26 HH's en 6 MS uitgekomen. een beetje te veel, maar er gaan nog een paar sterven hoe dan ook. En gezien mijn vorige oogst, gaan er nog een HELEBOEL eraan. dus no problem.

      Zijn nu dus overgepot in kleine potjes met universele potgrond en nog geen toegevoegde voeding nog uiteraard.

      Volgende update: Zondag 24.8
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

        Nog niks boven van de zaailingen,en onder hoeveel watt hangen ze want ik vind de lamp wel heel hoog hangen.
        Ze gaan dan heel erg strekken.
        Je hebt ook tl,s hangen die kunnen er veel dichter op.
        Je hebt wel een mooie grote ruimte,dat heb ik ook alleen het kweken doe ik toch in de tent die daar staat.
        Nou succes met de zaailingen,ik heb 15 vrouwtjes staan die zo de bloeitent ingaan,als die afgebloeid zijn.
        Moet ze alleen nog spoelen en dan omhalen.De kapverguning heb ik al klaar.
        Lekker oogsten,dat is toch wel mn favorite deel van de kweek.
        De planten op de 2e foto die zijn ook behoorlijk gestrekt?
        En hebben nog niet veel zijtakken,of heb je die gelijk op 12/12 gezet?.
        Nou succes ermee.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

          Ik had de zaadjes in plastic bakjes laten ontkiemen, ik heb ze net in de aarde gepropt met een ong. 1-3 cm worteltje en sommige waren al met een blaadje eraan
          De gehele ruimte heb ik ook met zwart/wit plastic bewerkt met een folie papier achtig....uh... papier (water/vochtbestendig) dus in principe is het een tent .
          De planten op de 2de foto (die ik denk daje bedoeld) zijn buitenplanten geweest die ik geadopteerd had van iemand. Die ware zo toen ik ze kreeg. Die zijn inderdaad een beetje vaag. maar als er wat vanaf komt, prima.
          die andere die ik (ook als stekje geadopteerd waren) heb staan zijn ong 40-50 cm hoog en zitten vol met zijtakken. en mooi groen dankzij de guano en de TL-neon. ze worde een stukke groener met de neon verlichting. Maar die gaan ook binnenkort weg, want ik wel LED verlichting, heb al 4 in de bestelling staan van.... uhh... nouja wattage herinder ik me niet meer maar zijn groot. Zodra ze betaald zijn kan ik een kweekverslag gaan maken met LED verlichting...

          Nou dat ik toch je aandacht heb, zijn die tenten goed te doen of...? Ik zelf vind het fantastich om zelf die dingen te bouwen dus vandaar dak ook geen tent heb gekocht.

          en 15 vrouwtjes staan das lekker ja! zelf heb ik er geen ruimte voor gehad tot nu. ben van plan nog om 2 zeecontainers te kopen en daarin en kast te bouwen maar das een 1,5 jaar plan dus nog langer niet, nog langer niet...
          En wens je ook nog veel succes met 't kweken!
          Last edited by Makadian; 22 August 2014, 15:32.

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

            Dat kost 1000 euro wat ik op die foto's zie ??
            Waarom ga je niet eerst eens wat hokjes bekijken voor je zoveel geld uitgeeft aan dingen die overbodig of niet bruikbaar zijn ?
            Je hebt grote plannen maar te weinig kennis voor die plannen.

            JD is een goeie bron van informatie, ook al zijn we geen broodkwekers, de kennis en de goedwerkende ruimtes zijn hier wel aanwezig.
            Hier bijvoorbeeld een linkje naar een succesvol LED kweekverslag, probleemloos en superwiet kwam daarvan: [linkje]

            animated-smileys-reading-014.gif Succes man.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

              In totaal zo ong. 1000 ja. Verschil is, ik moet het perse uit buitenland bestellen. En da's duur helaas. alleen de lampen die daar hangen zijn al 600 euris. plus de plastic enz. enz. Niet te vergeten dat voeding hier alleen al op een prijs van 60-100 komen voor een paar flesjes/bakjes En ik kan het NIET zelf bestellen, maar moet via via via....

              En de TL-Neon was in principe een slechte idee, maar om de stroomkosten te besparen ( en zodanig politie aandacht te trekken) was dat een idee.... een dure idee

              Dit zou waars. in nederland max op 500 kome te liggen, als niet minder, weet niet hoeveel lampen daarzo kosten maar.... denkut.
              zat led lampen te kijken op hydroponics.eu en daar zijn de prijzen ook niet veel lager. maar met sparen kom je er wel he
              Helaas ben ik een smoker en de spul krijg je hier wel tis alleen 20-25 een grammetje... dus een bietje prijzig voor troep, die nergens naar smaakt of op lijkt.

              Algemene kennis over de planten heb ik langzamerhand wel, ben ook druk met "studeren" over de meer specifiekere dingen. Maar zonder kweken kom je niet ver qua leren. tis fouten maken. Ben zelf hier begonnen met een zaadje die ik had gevonden met een 80w lampje en een halve kledingkast haha! Nu is er een kast van 3x3 met "fatsoenlijke" lampen. Langzamerhand he.

              Voor de rest de huidige kweekruimte is nu zeer geschikt voor het kweken, op de iets te hoge temperatuur na. daar graag wat (goedkope ideen) voor. En tenslotte het bouwen is ook een hobbie.

              Maar bedankt voor de reactie! Hoewel het linkje niet werkt? Maar heb al een boekie over kweken met Sonlight Leds. Nou nog de lampen!

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

                Dat die link niet werkt zegt je nog niets ?

                De reclamepraat van de verkopers is inderdaad mooi. En de marge op LEDLampen is een goudmijn op dit moment.
                Vroeger had je hier zo'n reclame op TV, wij van WC-eend adviseren WC-eend.
                De praktijk bewijst tot nu toe elke keer dat LED nog niet rendabel is en zeker onderdoet voor HPS.

                Ik maak trouwens nu uit je verhaal op dat je niet in Nederland kweekt.
                Dat had ik nergens gelezen, of overheen gekeken ofzo.
                Hebben ze daar geen growshops dan ? Heb je google geraadpleegd ?

                En mijn tip, ga goeie kweekverslagen lezen.
                Dat je het met vallen en opstaan moet leren is BS natuurlijk als er hier honderden kweekverslagen van begin tot eind staan waarin alles voorgedaan wordt.
                Het wiel opnieuw uitvinden noem ik dat.

                Even goeie vrienden heh, en voor mij is het ook grotendeels hobby, de rookwaar is mooi meegenomen.
                Maar het is natuurlijk veel fijner als je meteen ook een goeie kweek draait en geen fouten maakt die je simpel had kunnen voorkomen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

                  En daarom heb ik ook nog geen LED verlichting in mijn kast staan, vanwege de "angst" of het wel werkt of niet. Want idd wat ik gezien heb over de LED en gelezen heb (de planten zien er erg slecht uit), klinkt t niet erg goed
                  Ik zou al te graag HPS gebruiken, maar met een kweek die ik had had ik 2 x 600w en 1 x 400 w lampen, het was op dat moment niet te doen qua plek, ruimte, en natuurlijk wat ik al eerder zei de verrekte stroomverbruik is een politiemagneet. Vandaar dat ik een energiebesparende, goede oogst opbrengende manier probeer te zoeken. Ik wil ook zelf maar MAX. 2 x per jaar een oogst krijgen, want het is en blijft voor eigen gebruik. maar ik kan niet continu kweken. Helaas

                  Er is een (ja een) growshop zo'n 300km van mij vandaan die de "simpele" spullen verkoopt om "chili" te kweken, maar daar heb ik 2 kweken mee geprobeerd, ennuuh.... nouja, waardeloos.

                  En over kweekverslagen.... ahhh.... ben zo'n eigenwijs bastardje dat ik het altijd op de moeilijke manier wil doen. Vind het een beetje "cheaten" als je de antwoorde bekijkt (+ dat ik de -{klote}- hollande hoop zaadjes heb)
                  En idd, het is een hobby, tis leuk als je kan roken, en met mijn kweek van euhh.... 1,5 jaar terug kreeg ik met alleen die TL-neon proefje toch nog 200gram uit 4 plantjes, wat alleen 50g per plant is maarja.... de omstandigheiden enz. enz waren toen ook niet optimaal. Nu dat ik m'n eigen huis en tuin heb waar toevallig een oud schuurtje op staat, kan ik eindelijk uitleven En geen buren in minimaal 1km dus das ook lekker!

                  En eventueele tips en tricks zijn welkom uiteraard!

                  Maar bij deze, morgen komt er een update over de zaailingen, en het zag er vandaag ook al goed uit! weer 3 erbij kunne planten!

                  Comment


                    #10
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

                      neon tl moet er wel dicht op als het een beetje wil lukken

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

                        Update!

                        Ze beginnen langzamerhand goed op te komen, althans sommigen zijn al erg lang vergeleken met de andere. Blijkbaar werkt de 50W led bouwlamp aardig, tot nu toe. Heb ook idd de lamp verlaagt (ietsjes) en de plantjes moeten verhogen, want er zit maar een 30 cm kabel aan de bouwlamp en NERGENS en freakin verlengsnoer te vinden. dus dan maar zo. maar ieder geval, niet veel nieuws te vertellen op dit moment.

                        Zit wel te denken om ergens een Cooltube HPS 600 vandaan zien te rukken, of mis. wel 2 maar dan moet ik wel betere electra gaan trekken vanuit mijn garage naar de schuur. althans op 2 stoppe zien te zette. Maar das allemaal nog minimaal een week verder (loondag) dus ik zie t wel. Ook moet ik een waterleiding gaan trekken naar de schuur want het sjouwe met die verrekte emmers word ik nu al ziek van .
                        EN ja een tuinslang is goedkoop en makkelijke, is ook zo, maar t word hier swinters van -10 tot -40, dussehhh moet in de grond..... en DIEP! 1,7m als niet meer..... dussss....

                        anyways that's all FOLKS! Volgende update word waars. volgende weekend, want er zijn weer een paar schepen te controlleren volgende week!
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

                          Ze beginnen te strekken op zoek naar licht.
                          Waarom hang je niet even een T-neon kap er vlak boven,
                          dan voorkom je dat ze allemaal gaan strekken.
                          Het gevolg van het strekken is: dat je lange stengel straks gaat omknakken en je plantje dan afsterft.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

                            Zoals van de update te lezen is, hoewel niet van de foto's (achteraf) heb ik de bouwlamp lager gezet. nu staat ie goed. althans, das de bedoeling. EN voer de TL's.... zitte op de 1ste kweek bloeiperiode nog. Dus niet te gebruiken nog...

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

                              Op marktplaats hier heb ik nog een bal esva van 600 watt.
                              De bon en de doos en de snoeren zijn er bij, hjj is niet duur en daar het waar je zit nogal koud is zou die ideaal zijn.

                              Comment

                              Bezig...
                              X