Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bash's Super Silver Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bash's Super Silver Haze

IMG291.jpg

Dit was het bij mij een week voordat ze om gingen. Zoals te zien, deed ik het niet perfect, en is het scrog net eruit gehaald.
    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Bash's Super Silver Haze

Zo het is weer even geleden dus tijd voor een update!

Heb op de 14de de eerste haren gespot zit nu dus op ruim een week bloei.

Ben met de PH bezig geweest, ben wat meer voeding gaan gebruiken(zit nu op de helft van wat het schema aangeeft) en heb de emmer afgedekt, hij loopt nu een stuk minder snel op, maar nog steeds wel 0.3-0.4 in een paar dagen.

Ook even me PH meter geijkt en die bleek 0.6 teveel aan te geven. Dus heb water met een te lage PH gegeven. Heb ook last van wat 'Claw'. Denk dat dat ook daardoor gekomen is, want klauwen is duidt op PH problemen als ik het goed begrepen heb.

Verder nog wat in de stress geraakt van wat lijkt op zaad.
      Meer info hier: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Calyxen-Herma
      Ga voorlopig nog even aan kijken hoe ze zich verder ontwikkelen, ik hoop op het beste!

Verder zit ik nu op 500ml water per plant met nog steeds groei voeding. Heb nu nog voor ongeveer 2 dagen water staan. Denk dat ik hierna over ga op bloeivoeding.

Verder ben ik nog lekker bezig geweest met verbinden en knakken. En heb ik alle scheuten onder het netje weg gedieft.

Temperatuur is lekker stabiel. Gemiddeld 28gr met lamp aan en 22gr lamp uit. Nu het warme weer ook echt over is, is het allemaal een stuk makkelijker te handhaven.

Lv is ook redelijk stabiel. Lamp aan zo'n 40-45% Lamp uit zo'n 50-60% met een enkele uitschieter naar 70% afhankelijk van het weer. En mijn was hangt ook te drogen op zolder waardoor die natuurlijk ook wat hoger wordt. Vorige ronden hierdoor geen problemen gehad dus ga er vanuit dat dat nu ook wel goed moet komen. De tijd dat de verwarming aan gaat staan zit er nu toch ook wel weer dik aan te komen dus dan wordt de lucht ook weer wat droger.

Verder staan ze er volgens mij prima bij, hoor het graag als dit niet helemaal het geval is.

Nou genoeg gelult, tijd voor foto's!!

Hier is de 'Claw' goed te zien.

Tot de volgende! Fijne avond allemaal!

Grtz Bash.
      Last edited by BuTTonBaSHer; 22 October 2014, 19:35.

Comment

Begint daar redelijk vol te worden in je tentje. Ziet er mooi uit!

*EDIT: Toen de LV bij mij in de laatste 2 weken boven de 60% uit kwam, kreeg ik uiteindelijk 2 stukjes toprot... Wel iets om in de gaten te houden.
        Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Bash's Super Silver Haze

Thanks! Inderdaad al aardig vol maar dat kan nog wel wat voller we gaan het zien!

Bij jou gaat die ook lekker he? Volle bak!

Toprot gaat ik zeker in de gaten houden, had ik bij de vorige ook alleen een andere oorzaak. Toch zonde om lekkere topjes weg te moeten gooien.

Heb in ieder geval nog zat afzuiging over. staat nu op de helft.

Comment

Mooi netje. Staat er mooi bij!
            Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
            Jack Herer in scrog
            The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Thanks!

Comment

Bash's Super Silver Haze

Zo weer ongeveer een weekje verder, tijd voor een update!

19 dagen bloei

Plantjes doen het goed.

Achteraf was al het gestress om eventueel zaad allemaal voor niks. Geen herma/zaad/gast te bekennen, dus daar ben ik heel blij om!

Heb nu een week de helft van de voorgeschreven(5ml/1L) bloeivoeding gegeven, dit was toch een beetje te veel van het goede. Heb wat verbrande bladpuntjes.

Heb nu 2 emmertjes met water staan. 1 alleen afgezuurd en 1 met een kwart aan bloeivoeding wat neer komt op 5ml/4L. Zo kan ik het een beetje afwisselen.

De temperatuur begint nu ook aardig te dalen op de zolder, afzuiger nog een stuk terug geschroefd. Volt regelaar staat nu op 125V. Zet ook af en toe de verwarming aan zo dat het een klein beetje opwarmt. Thermostaat zit beneden en daar ligt vloerverwarming dus eer dat het daar opgewarmd is, is het inmiddels 30graden op zolder. Dus vandaar af en toe aan en als ik echt door ga warmen zet ik hem op zolder dicht.
                Temp lamp aan: 26-27gr
                Temp lamp uit: 18-19gr

Ook was me belichting niet echt optimaal over het gehele net. Heb de lamp een kwartslag gedraaid en nu staan ze allemaal helemaal goed in het zonnetje.

Merk wel goed dat plantje nr. 3(links vooraan) die in het begin erg achterbleef in groei, een stuk compacter groeit vergeleken met de rest, heb dan ook het idee dat hier de dikste buds aan gaan komen.

Nog het 1 en ander geknakt en een beetje verbonden maar niet veel meer. Vind het wel netjes zo, nou ja niet echt netjes haha maar ben tevreden. Ga er vanuit dat ze niet heel veel meer gaan groeien nu.

Foto's!

Helaas bij de laatste bud foto mijn vinger deels voor de flits gehouden beetje zonde maar toch maar er bij gezet.

Zo dit was hem weer!

Tot de volgende, fijn weekend allemaal!

Grtz Bash.
                Last edited by BuTTonBaSHer; 1 November 2014, 09:25.

Comment

Dat ziet er allemaal toch wel heel netjes uit hoor! Maar even een tip: niet alle voeding kun je meerdere dagen bewaren. Meeste voeding is maar 24 uur houdbaar in een fat/emmer. En daarbij kan de PH waarde ook veranderen. (reden daarvoor weet ik zo niet meer, staat vast wel ergens op het forum)

Dan nog iets waar ik zelf voor werd gewaarschuwd, wat ik dus even blind na praat (omdat het logisch klinkt). Probeer niet meer te knakken wanneer de bloei heeft ingezet. De bloei heeft een "vaste duur", en die tijd wil je besteden aan de topvorming. Als je ze knakt, dan moeten ze daar ook nog van herstellen, wat je uiteindelijk terug ziet aan een verminderde oogst. Probeer het dus niet meer te doen nu, dat knakken.

Verders nogmaals: ziet er goed uit!

Comment

Ahja, dat verhaal dat in alle toppen pitjes zitten.
                    Riight..ik kom ze wel eens tegen, maar het is geen normaal verschijnsel. Normaal zitten er geen pitjes tussen de wiet.

Anyhoo..

dit was met 3 druppeltjes PH- er bij op zo'n 6L water. Heb al menig watertje verprutst door een druppeltje te veel met een uitkomst van PH4-5.
                    Als je een klein glazen flesje pakt, en dat half vult met water (evt. demiwater) daarna afvult met pH-,
                    dan krijg je een minder agressieve oplossing die makkelijker is te doseren.

Waarom staan al je foto's op imageshack, krijg je ze hier niet geupload ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bash's Super Silver Haze

@Bohica Thanks man! Doe me best! Heb even zitten zoeken naar de houdbaarheid. Waar het volgens mij op neer komt is dat sommige bio (of alle weet ik veel haha) producten na verdunnen maar 24uur houdbaar zijn. Ik kweek op terra dus dat moet wel goed komen denk.

Dat knakken klinkt ook logisch inderdaad, maar de takken die ik geknakt heb zijn allemaal kleine door gegroeide zijscheuten die toch al niet zo heel veel gaan opleveren denk ik. Ben nou ook wel uit geknakt denk ik dus ze hebben nog een week of 8-9 om bij te trekken

@QoQ sinds ik een berg calyxen met pitjes heb weggehaald zijn er ook geen nieuwe meer bij gekomen, dus denk toch eventueel een beetje stressen door het vele geknak en gedief op 1 dag. Ze zaten trouwens niet in de toppen.

Dat verdunnen is een goeie inderdaad, zal het onthouden. Thanks.

Betreft de foto's, ik gebruik tapatalk en zet ze er gewoon op doormiddel van het 'landschap' knopje. Het zit hem hier in:
                      ImageUploadedByTapatalk1414840234.974258.jpg
                      Last edited by BuTTonBaSHer; 1 November 2014, 14:51.

Comment

Ik zou die telefoon aan de lader doen... 38% stroom is niet veel.

Comment

Haha ja ik was hartstikke druk "aan het werk" man.

Comment

Yeah, oke, ik heb tapatalk juist een paar weken geleden eraf geflikkerd omdat die na een paar berichten lezen steeds op laden bleef staan.
                            Op dat moment was het of m'n gsm door het huis gooien, of die Tapa-ergernis eraf.
                            Maar ik kon daar ook gewoon foto's mee op JD posten.
                            Je stuurt ze nu naar een externe site, waarvan je niet weet wat die ermee doen en wanneer ze de foto's verwijderen.
                            Als het druk is op de interwebsnelweg kan het weleens even duren voor de foto's geladen zijn van externe sites.
                            Ik ben niet boos ofzo heh, maar dat je weet dat het ook anders kan.

Comment

Het is weer ff geleden maar we zijn er weer met een update!

Bloei: 4 weken 3 dagen.

Weinig te melden, dames doen het goed
                              Temp en LV zijn prima in orde, fijn dat koudere weer.

Toppen beginnen al lekker dik en ondergesneeuwd te worden.

Foto's!
                              DSCN0856.jpgDSCN0869.jpgDSCN0863.jpgDSCN0859.jpgDSCN0857.jpgDSCN0862.jpgDSCN0865.jpgDSCN0864.jpgDSCN0866.jpgDSCN0860.jpgDSCN0871.jpg

QoQ: Gelukkig dat je niet boos bent Maar je hebt gelijk voortaan upload ik ze direct naar JD. Heb ze nu zelfs via de pc er op gezet
                              Tapatalk werkt inderdaad niet altijd even best.

Tot de volgende!

Grtz Bash
                              Last edited by BuTTonBaSHer; 13 November 2014, 00:41.

Comment

En als je tijdens het posten even dubbelklikt op de foto, dan kun je ook het formaat veranderen, of een link erachter zetten etc.
                                Planten staan er lekker bij, mooi witte toppen, blad is ietsje lichtgroen, maar kan ook aan de SSH liggen.
                                Haze mag je geloof ik niet teveel stikstof geven in de bloei dus daar moet je voorzichtig mee zijn.

Saaie periode...er gebeurt niet veel(gelukkig), toppen groeien langzaam, wachten, wachten ...
                                Succes !

Comment

Bezig...
                                X