Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

    Rodigan kom op he niet opgeven.
    Je bent al zo ver nu,het zijn net nog die puntjes op de I waarbij je ph-meter je weer bij gaat helpen.
    Zou wel even de hermafactor in de gaten houden.
    Al zie je weinig paars in de stelen.

    Comment


      #47
      Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

      Hey,

      Nog een paar dagen en de bloei kan 'officieel' beginnen. De rechtse plant maakt het erg goed, de linkse wat minder:

      20141209_200133.jpg

      20141209_200235.jpg 20141209_200252.jpg

      Wat zou dit kunnen zijn? Gewoon een geval van overvoeding? 't Lijkt me niet echt duidelijk. Al merk ik wel dat de aarde vrij droog is.
      't De jongste en de oudste blaadjes hebben er niet echt last van.
      Ik ga voorlopig enkel correct (6.0-6.2) afgezuurd kraantjeswater geven en afwachten.
      Helaas zal het dus na maanden groei nog steeds geen vol netje worden Gatver.

      Alvast bedankt, GRTZ!
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #48
        Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

        Gewoon geen scrogsoortje afbloeien en een paar zaden in een pot erbij en mee op 12/12.

        Comment


          #49
          Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

          Zo kan je wel gelijk de volgende ronde afbloeien op 12/12.

          Comment


            #50
            20141211_195411.jpg 20141211_195450.jpg

            Dat witte spul dat je ziet op de aarde, is wat fossiele zeewierkalk die ik heb gestrooid.
            't Is op onderstaande foto moeilijk te zien, maar de kroontjes vormen zich al mooi:

            20141211_195603.jpg

            Voorlopig zijn de temperaturen (21 - 28 gr) en de LV (+- 40) ideaal. Laters!
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #51
              Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

              die zijn weer mooi bijgetrokken
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #52
                Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                Zien er zeker beter uit en in de bloei mag idd wat natter.

                Comment


                  #53
                  Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                  Avond,

                  Paar dagen bloei achter de rug en de plantjes groeien nog lekker door (ben wel gestopt met toppen te binden):

                  20141215_195115.jpg 20141215_195155.jpg

                  Kan zeker niet klagen van de rechtse plant en ga die gauw z'n eerste bloeivoeding geven.
                  De linkse blijft echter problemen ondervinden. Ik geef ze nu al een tijdje enkel afgezuurd water, en 't lijkt er niet op te verbeteren (al valt het misschien wel nog mee).

                  20141215_195047.jpg

                  Verbrande bladpunten = overvoeding, toch? Die EC-meter voor in de aarde geeft nog steeds oranje aan trouwens. Zal misschien best de drain es meten, als die er is (en daaruit conclusies trekken).
                  Ze is ook lichter van kleur dan de rechtse. Ik ga er trouwens ook niet van uit dat ze te nat staat, want gisteren liet ze onderste blaadjes hangen alvorens ik water gaf,
                  en daarbij geeft m'n goedkoop vochtigheidsmetertje ook bijna voortdurend 'droog' aan. Oh ja, en sommige van de jongere blaadjes draaien zich ook wat weg, ook een teken van hoge EC (ze staan niet in de tocht)? Wat denken jullie?

                  Nog een foto'tje van de meter net voor de lamp aanging:

                  20141215_195018.jpg

                  Ciao!
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment


                    #54
                    Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                    Allright, weekje bloei voorbij en als klap op de vuurpijl zitten we met een vrij zwaar magnesiumgebrek...

                    20141218_194920.jpg 20141218_195010.jpg

                    Ik word er nog gek van.

                    Heb plantje links gisterenavond een goeie scheut mineraalwater met bitterzout (EC +- 1.2) gegeven en deze morgen de blaadjes met diezelfde oplossing besproeid.
                    't Is waarschijnlijk een blokkade en ik meen ongeveer wel te weten waarom: een overvloed aan kalk in m'n medium (heb ik er dan een tijdje geleden zelfs niet wat zeewierkalk bijgegooid ) aangezien er ook vrij veel kalk in het kraantjeswater hier zit.
                    Misschien heb ik de pH van m'n water de laatste tijd ook wat te laag gehouden (rond de 6.0). Je mag me echter doodslaan als ze te nat stond.

                    Zal voortaan dan maar mineraalwater gebruiken (al mis ik dan wat sporenelementen zeker?) en 't een paar dagen bekijken. Misschien ook nog wat groeivoeding toedienen?
                    Heb flink zin om ze gewoon uit de pot te rukken, maar da's niet te verantwoorden aangezien het alweer mijn eigen schuld is.

                    Laters...
                    Last edited by Rodigan; 18 December 2014, 19:27.
                    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                    Comment


                      #55
                      Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                      Komop Rodigan! We gaan er weer tegenaan. Kijk het nog even een tijdje aan geef een beetje groeivoeding. Hoe ziet de bovenlaag van de aarde eruit? Hard?

                      Comment


                        #56
                        Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                        Oorspronkelijk geplaatst door WeedFan View Post
                        Hoe ziet de bovenlaag van de aarde eruit? Hard?
                        Valt wel mee. Ik probeer afwisselend es van bovenaf of via het schaaltje water te geven.

                        Er is trouwens nog een factor denk ik: had onthouden hoeveel druppels pH- ik bij een half litertje kraantjeswater moet doen om een goeie zuurtegraad te krijgen.
                        Voor de zekerheid checkte ik na een aantal dagen nog es, en toen gaf m'n meter plots minder dan 4 aan. Gek was dat (wss. wat fout gelopen bij het meten dan de eerste keer :/), maar kan er dus ook mee te maken hebben. Die andere plant lijkt me sowieso wel wat meer vergevingsgezind.
                        Dat is nu wel al een week geleden. Sindsdien altijd met de pH-meter in m'n oplossing :p

                        Hopelijk na het weekend beterschap Grtz
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          #57
                          Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                          Ze staan er een stuk blijer uit.

                          Comment


                            #58
                            Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                            Niet opgeven Rodigan,
                            Straks word je beloond met een lekker wietje!

                            Dat bitterzout zal je wel helpen bij je magnesiumgebrek.
                            Beter je water elke keer meten, is nou niet de grootste moeite he?

                            komt goed grts cheese

                            Comment


                              #59
                              Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                              Toch nog es een oproep: Wat gaat hier zo verschrikkelijk fout?

                              20141222_200203.jpg 20141222_200602.jpg

                              Heb geen idee wat ik nog kan doen. Ze staat niet te nat, normaal gezien ook niet overvoed en ik zorg dat de pH van het water zeker in orde is nu.
                              Had een tijdje geleden de drain is willen meten, maar er kwam amper wat langs onderen uit (misschien ook niet voldoende water gegeven). De behandeling met bitterzout heeft allesbehalve geholpen, dus weet nu ook niet of het probleem daar aan lag

                              => Het oudste paar blaadjes is nog gewoon mooi groen?!

                              Best (goed) spoelen dan maar? Voor zover ik de pot onder het net kan opheffen, weegt die echt niet zoveel.

                              Ik heb het gevoel dat de pH van m'n medium helemaal naar de kloten is, dat kan in feite alle bladproblemen verklaren. Groetjes!
                              Last edited by Rodigan; 22 December 2014, 19:26.
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment


                                #60
                                Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                                Beetje kalk strooien voor het water geven.

                                Comment

                                Bezig...
                                X