Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

    Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
    Beetje kalk strooien voor het water geven.
    Heb ik een poosje geleden es gedaan. Daarbij zit er vrij veel kalk in m'n leidingwater.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #62
      Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

      Je kunt eventueel van beide potten checken wat de ph is.

      Comment


        #63
        Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

        Voor:

        pH = 6.3
        EC = 0.85

        Na:

        -> Drain van de plant rechts:

        pH = 6.4
        EC = meer dan 4 !!! GODVERDOMME...

        -> Drain van de plant links:

        pH = 6.7 (een beetje te hoog)
        EC = 2.97

        Hoe heb ik dat in godsnaam laten gebeuren :O Shit zeg.

        Bon, da's wel duidelijk. Enige probleem is, hoe kan ik deftig spoelen als m'n plantjes vastzitten aan dat net
        Heb ze nu elk 1L water gegeven en wil ze ook weer niet gaan overbewateren :p
        Last edited by Rodigan; 22 December 2014, 21:17.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #64
          Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

          Ga toch over op bio van plagron niks nie meten ideaal.
          Heb net een nieuwe topic gestart.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...plagron-batmix

          Comment


            #65
            Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

            Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
            Ga toch over op bio van plagron niks nie meten ideaal.
            Heb net een nieuwe topic gestart.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...plagron-batmix
            Hehe, ja zal ik overwegen, maar in deze run zal dat niet meer gaan. Succes trouwens met je kweek!
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #66
              Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

              Water geven en het overtollige wat uit de pot komt op dweilen.

              Comment


                #67
                Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                Als ik even terug kijk naar je foto's dan heb je een zoutverbranding aangezien voor een Mg gebrek en gaf daarop bitterzout. Dit heeft geleid tot nog meer Niet opneembare ballastzouten in je medium. Bij een overmaat aan Mg blokkeer je een heleboel wat dan als ballast achter blijft in je medium.

                Spoelen (fluchen) doe je op aarde eigenlijk niet omdat ze dan heel lang (2 a 3 weken ) veel te nat staan en je gedurende deze tijd dus nog enkel kan voeden met een bladvoeding. Maar gezien je erg hoge (ballastzouten)EC van je grond is dit eigenlijk wel de enigste oplossing om nog meer zoutverbranding te voorkomen.

                Hoe je dat het beste kunt doen ivb met je scrognet is natuurlijk een probleem. Zou bijna zeggen knip haar geheel los van het net , verwijder het net (desnoods dit ook kapot knippen in stukjes) en spoel dan je potten met 3 x de potinhoud met aangezuurd water op een HP van 6,2 tot 6,4. Om je kluit wat sneller te laten opdrogen zou je ze, mits je pot goed is doorgeworteld, in de nacht uit de pot kunnen trekken zodat je kluit sneller opdroogt en je weer kan gaan voeden.

                Eenmaal herkomen zou je ze dan opnieuw in een scrog kunnen leggen.

                Comment


                  #68
                  Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                  MWay & Flint: bedankt voor de tips!

                  Losknippen van het net is echt niet evident :p. Als ik er een tijdje bijblijf kan ik denk ik alles wel opdweilen in het tentje zelf.
                  Dus zo'n 20 - 30L per pot. Dat lijkt me zo waanzinnig veel. Nu staan ze eigenlijk al wat te nat (van gisteren 1L elk), maar da's dan waarschijnlijk peanuts bij wat komen zal.

                  Zal het straks, als de lamp aangaat, nog es bekijken.

                  Grtz!
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment


                    #69
                    Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                    [QUOTE=FlintStoned;499662]Als ik even terug kijk naar je foto's dan heb je een zoutverbranding aangezien voor een Mg gebrek en gaf daarop bitterzout. Dit heeft geleid tot nog meer Niet opneembare ballastzouten in je medium. Bij een overmaat aan Mg blokkeer je een heleboel wat dan als ballast achter blijft in je medium.

                    Spoelen (fluchen) doe je op aarde eigenlijk niet omdat ze dan heel lang (2 a 3 weken ) veel te nat staan en je gedurende deze tijd dus nog enkel kan voeden met een bladvoeding. Maar gezien je erg hoge (ballastzouten)EC van je grond is dit eigenlijk wel de enigste oplossing om nog meer zoutverbranding te voorkomen.

                    Hoe je dat het beste kunt doen ivb met je scrognet is natuurlijk een probleem. Zou bijna zeggen knip haar geheel los van het net , verwijder het net (desnoods dit ook kapot knippen in stukjes) en spoel dan je potten met 3 x de potinhoud met aangezuurd water op een HP van 6,2 tot 6,4. Om je kluit wat sneller te laten opdrogen zou je ze, mits je pot goed is doorgeworteld, in de nacht uit de pot kunnen trekken zodat je kluit sneller opdroogt en je weer kan gaan voeden.



                    - intressante en leerzame tekst!
                    1ste keer dat ik dit lees! (spoelen niet goed met aarde) ..........

                    Comment


                      #70
                      Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                      Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                      - intressante en leerzame tekst!
                      1ste keer dat ik dit lees! (spoelen niet goed met aarde) ..........
                      Jip, wortels hebben (zeker in de groei) zuurstof nodig en op aarde krijgen ze die pas als het medium niet (constant) te nat is.
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                      Comment


                        #71
                        Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                        Het probleem is in ieder geval gevonden.
                        Temp wat hoger houden rond de 29 verdampen ze harder.

                        Comment


                          #72
                          Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                          Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                          Het probleem is in ieder geval gevonden..
                          Ja! Ben echter beschaamd dat ik weer zo hard ben gaan falen :p

                          Eigenaardig dat de rechtse plant het nog steeds vrij goed doet gezien de omstandigheden.
                          Ik denk dat de zoutophoping eigenlijk vrij lokaal is, aangezien m'n fertometer op een aantal plaatsen oranje, meestal groen en wat minder rood aangeeft.
                          Natuurlijk zegt dat niets over de toestand helemaal onderaan (waar de meter niet bijkan).
                          De drain die ik gisteren had kwam ook maar uit 1 hoekje.
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment


                            #73
                            Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                            Nee is geen falen je dacht iets te hebben dat werkte maar dat deed het niet.

                            Comment


                              #74
                              Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                              Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                              ...1ste keer dat ik dit lees! (spoelen niet goed met aarde) ...
                              Dan heb je nog niet genoeg gelezen. Het staat diverse malen genoemd op JD.

                              Maarre..ontopic. Denk dat Flint de spijker in z'n bek kijkt met z'n conclusie.
                              Twee tot wel drie keer de potinhoud heb ik ook eens gelezen.
                              Heb het zelf nooit voor handen gehad op deze manier, het is inderdaad wel veel, maar je moet zeker wel een paar liter water terug onderuit de pot krijgen.
                              Eventueel steek je de EC meter in het water dat je opvangt, dan zie je wanneer de EC zakt.
                              Daarna zsm de grond weer drogen.

                              Heb je wel alle kluitjes fijngeknepen voor je de potten vulde ?
                              Als je dat niet doet kun je wel heel lokaal teveel van het een of ander hebben.

                              Zo leer je weer wat nieuws heh..
                              Hopelijk komt het weer goed.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #75
                                Re: Pure Power Plant (Nirvana) onder 250 watt HPS

                                @QnQ

                                Zonder zeveren, iedere run maak ik wat nieuws mee. Een cannabishandleiding "Hoe het niet moet" is in aantocht :p
                                En jip, alles wordt fijngeknepen voor het in de pot gaat.

                                Heb eigenlijk wat 'schrik' om te flushen. Had ik het eerder geweten, of was het geen scrog geweest, deed ik het meteen. Nu vrees ik voor nog meer problemen. De kluit zal niet uit de pot geraken dus zsm de grond weer drogen?
                                Zou liever een paar dagen wachten tot de aarde wat uitgedroogd is en dan terug een liter schoon water erdoorheen, in de hoop dat er dan wat meer uitlekt.
                                Waanzin als ik denk hoe ik de afgelopen dagen zelfs wat extra groeivoeding en stevige dosissen bloeivoeding (weliswaar met een EC < 1,7) heb gegeven

                                Bedankt voor het meedenken,

                                Laters!
                                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                                Comment

                                Bezig...
                                X