Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x BlueberryAuto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x BlueberryAuto

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

Welkom bij mijn eerste kweek ever! Ik heb een heleboel gelezen op dit forum en heb besloten dat het nu tijd is om zelf aan de slag te gaan.
    Ik heb totaal geen kweekervaring en alle hulp is dan ook welkom.

Mijn Kweekdoelen:
    Ik gebruik op dit moment medicinale cannabis van de apotheek, maar aangezien dit veel te duur is en ik daardoor niet naar behoefte kan dampen, heb ik besloten om zelf te gaan kweken. Mijn doel voor deze eerste kweek is om zo snel mogelijk te kunnen oogsten, zodat ik niet meer afhankelijk ben van de apotheek. Omdat ik nog niet weet welke soortjes het beste zullen gaan werken, heb ik besloten om met wat verschillende te beginnen. Omdat ik een korte cyclus wil gaan draaien, zal ik de plantjes vrij snel op 12/12 gaan zetten. In de toekomst wil ik wel langer gaan voorgroeien, maar op dit moment ligt de nadruk niet op een zo'n groot mogelijke opbrengst.

Mijn Kweekkast:
    Ik heb de G-tools G-kit 400 combi:

Deze kast heeft 3 ruimtes: Een zaad/stekruimte, een moederplant ruimte en een grotere groei/bloei ruimte. Voor deze kweek verwacht ik alleen de zaad/stekruimte even te gebruiken en vervolgens de groei/bloeiruimte.

De zaad/stekruimte is 35x78x48cm met 2x18 Watt TL verlichting.
    De groei/bloei ruimte is 78x78x176cm met een 400W HPS lamp.
    Er zit op dit moment nog een G-tools buisafzuiger in, maar deze wil ik z.s.m. vervangen voor een softbox met variac voltregelaar wegens het geluid.

Mijn Kweekspullen:
    Aarde: Zaad- en stekaarde en Plagron Royalmix
    Potten: Kleine plastic startpotjes en vervolgens 11L potten.
    Voeding: Wortelstimulator Huismerk, Alga Bloom en Green Sensation van Plagron.

Let's Grow!
    Woensdag 26 November: Ik heb de 5 zaadjes te ontkiemen gelegd op zolder.
    Vrijdag 28 November: Ik kreeg het idee dat het op zolder toch te koud was en heb de zaadjes verplaatst naar de huiskamer.
    Zaterdag 29 November: Alle 5 zaadjes zijn ontkiemt, dus het is tijd om ze te verplaatsen naar kleine potjes van 7x7cm gevuld met zaai- en stekaarde.

DSC_1220.jpg DSC_1222.jpg DSC_1224.jpg

En hup, de propagator in:

DSC_1228.jpg DSC_1232.jpg

M'n etiketten waren op, dus ik rietjes gebruikt om de verschillende soorten uit elkaar te houden.
    Wit = CBD yummy
    Groen = Euphoria
    Oranje = Hawaii Maui Waui
    Rood = Blueberry Auto

Ik heb ze water gegeven, maar volgens mij was dit toch een beetje teveel(?) Omdat ik bij de installatie van de kast wat vertraging opliep, hebben ze de eerste twee dagen in de woonkamer gestaan bij het raam, ze waren toch nog niet bovengronds.

Maandagochtend 1 December: De eerste 3 plantjes laten hun koppie zien, dus gaan ze direct met z'n allen onder de TL in het zaad/stekhokje. Ik laat ze nog wel in de propagator staan. Eentje heeft nog zijn helmpje op. Ik had ergens gelezen dat het beter is als ze deze zelf afgooien i.p.v ze een handje te helpen. Ook had ik gelezen dat het goed is om het zaadje vochtig te houden zolang deze nog vastzit. Ik heb het koppie dan ook een aantal keer een heel klein beetje nat gesproeid.
    Maandagavond: De 2 anderen (1x CBD yummy en de Euphoria) zijn inmiddels ook boven gekomen. Helaas weer eentje met zijn helmpje nog op.
    Maandagnacht: Plantje 1 met de helm heeft zijn helmpje afgegooid, ze ziet er nog een beetje verfomfaaid uit, maar ik heb er vertrouwen in.
    Dinsdag 2 December: Omdat het eerste plantje goed leek te reageren, heb ik besloten om plantje 2 met helmpje vandaag ook maar af en toe een beetje nat te sproeien. Het zaadje is al aan het openbarsten, dus het gaat de goede kant op. (Maar ik heb geen idee of dit dankzij, of ondanks mijn sproei-acties is.)

Ze staan op dit moment 24/24 onder de TL, hier zijn wat foto's van vandaag:

DSC_1242.jpg DSC_1246.jpg

Ik vind wel dat de blaadjes er een beetje slap bijhangen. Ik denk dat ze misschien toe zijn aan een nieuwe waterronde. Ik heb ze sinds de redelijk grote dosis van zaterdag niets meer gegeven, dus ik ga ze zometeen een beetje water geven. Dan doe ik er meteen een klein beetje wortelstimulator bij.

Ook denk ik dat ze misschien iets dichter op de lamp moeten staan, dus ik ga even een verhoging verzinnen.

Ze staan op dit moment nog 24/24 onder de TL lampen, ik wil ze naar de grotere ruimte verplaatsen en onder de 400W HPS zetten zodra ze een beetje bijgetrokken zijn. Dan gaan ze ook vrij snel (vermoedelijk direct) op 12/12. De afzuiging staat nog uit, en deze hoop ik ook als ze onder de HPS staan uit te kunnen laten, totdat de eerste bloeiverschijnselen te zien zijn. (Of is dat echt heel erg onverstandig? )

Tot zover mijn eerste kweekje, advies is altijd welkom!
    Last edited by Lacy LaPlante; 15 December 2014, 11:29. Reden: Foto's werden niet goed weergegeven.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

Vul je voeding aan met Sugar royal van Plagron dit geef je vanaf de derde week groei mee.
    Kleine plantjes drinken nog niet veel dus rustig aan daar mee.
    Ook mag je de tl op 18/6 zetten en dichter erop anders gaan ze strekken dus die kap mag er nu wel af 5/7,5 cm gelang het plantje het niet te warm vind dus je temp tussen tl en plantje meten zodra het potje geworteld is ze zo snel mogelijk tot hun lobblaadjes in de grond stoppen en de potten tot de rand vullen.
    Lamp op 40cm en op 18/6 gelijk op 12/12 vind die autoflower sowieso niet leuk en je wil ook een beetje opbrengst van je planten.
    Dus aan wat voorgroeien ontkom je niet.
    Je afzuiger draait altijd verse lucht is belangrijk tevens het afvoeren van de hitte is van belang.
    Succes

Comment

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

Waarom wil je de afzuiger uitlaten ? Verslag ziet er helder uit, succes!

Comment

Last edited by Lacy LaPlante; 2 December 2014, 21:56.
        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Update:

Comment

Komt allemaal wel goed, niet teveel over stressen.
            Zorg gewoon dat ze nu nog even in lichte grond (stekgrond) staan, en je kunt ze eventueel al bij de HPS plaatsen moest het te koud zijn, beginnend met de HPS op zo'n 70cm, en die laat je langzaam zakken (periode van enkele dagen).

Dus: alle plantjes apart in een potje stekaarde, en binnen een weekje/anderhalf kun je ze overpotten naar die royalmix.
            Vanaf dan niets van voeding, gewoon water, maar zeker niet te veel! Volgens de site van Plagron zou het 6 weken voorbemest zijn, maar je moet zelf gewoon een beetje kijken wanneer je plantjes aangeven dat ze voeding nodig hebben.
            Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Heb je foto's?
              Maar zoals je ze beschrijft wortelen ze wel goed.Zou nog even wachten met overpotten .
              Het is lastig als het potje nog niet lekker vol geworteld is.
              Kans op beschadiging is dan snel mogelijk.
              Zou ze ook gewoon elk in 11 liter zetten.

Comment

Ik ben inderdaad een beetje gestresst geloof ik, ik maak me meer zorgen dan dat mijn plantjes zich zorgen maken.

Ik heb uiteindelijk een mix van mijn opties genomen: Er zitten er nu 2 elk in een hoge, wat smallere 2l pot, eentje apart in een 11l pot en dan nog 2 samen in een 11l pot. Alle potten zijn al gevuld met de Plagron Royalmix, maar ik heb een vrij diepe kuil gemaakt en deze gevuld met zaai- en stekaarde, en daar de plantjes ingezet. 2 plantjes staan nog onder 2x 18W TL, de anderen in de grotere potten staan nu onder 2x 55W TL. Als ik vermoed dat ze het te koud hebben of geen oplossing heb voor het lampafstand-probleem dat ik heb in de tweede ruimte (de afstand is nu te groot; 25cm ongeveer. Ik wil morgen iets regelen.)

Misschien dat ik ze bij de volgende watergeefbeurt morgen of overmorgen nog een een heel klein beetje wortelstimulator geef, verder geef ik ze niets.

Ze stonden tot nu toe op 24/24 maar vanaf nu gaat de lamp iedere dag 4u uit tussen 01.00 en 05.00 in beide ruimtes.

Foto's volgen morgen!

Comment

Yep, te vroeg overgepot.
                  Normaal doe je dat pas als het potje volgeworteld zit, niet als er een worteltje onderuit komt.

Timetopotover.jpg Deze zou je over kunnen potten, maar kan ook nog wel een paar daagjes wachten evt.

..:: Overpotten ::..

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ:
                    Bedankt voor dat fotootje (en de link), dat zegt meteen genoeg. Ik heb inderdaad te vroeg overgepot, maar door die foto is het me helemaal duidelijk. Volgende keer doe ik het anders!

Update:

Donderdag 4 December: Donderdag zou de eerste keer geweest moeten zijn dat de plantjes tussen 01:00 en 05:00u in het donker staan, maar door een foutje met de timer hebben ze ongeveer 5.5u in het donker gestaan i.p.v. de geplande 4u.

Vrijdag 5 December: Timer gefikst, alles werkt nu naar behoren.
                    10ml water met 1ml wortelstimulator gegeven verdeeld over 5 planten.

Zaterdag 6 December: De plantjes lijken voor het eerst na al het gedoe van deze week weer wat groei te laten zien. Ze stagneerden even, maar lijken nu toch te herstellen en het weer op te pakken. Mijn bestelling van de Growshop is binnen gekomen, dus nu kan ik eindelijk eens wat dingen gaan meten.

Relatieve Luchtvochtigheid was 40%, dit vond ik wat aan de lage kant en ik probeer dat nu iets te laten stijgen op d.m.v vochtige doeken neer te leggen en met de plantenspuit rond te spuiten.

Resultaat:
                    Relatieve Luchtvochtigheid = 50-60%
                    Temperatuur ruimte 1 (zie foto's) = 31.5 (2x 55W TL/2x 11L Potten/+- 25cm Lampafstand)
                    Temperatuur ruimte 2 (zie foto's) = 21.5 (2x 18W TL/2x 2L Hoge Smalle Potten/+- 7cm Lampafstand)
                    Afzuiging = Uit.

Foto's Ruimte 1:

DSC_1303.jpg DSC_1287.jpg DSC_1279.jpg
                    DSC_1298.jpg DSC_1308.jpg

Foto's Ruimte 2:

DSC_1315.jpg DSC_1312.jpg DSC_1319.jpg

DSC_1320.jpg DSC_1322.jpg

Waar alle plantjes een paar dagen geleden hun blaadjes nog een beetje slap naar beneden lieten hangen, beginnen enkele plantjes hun blaadjes nu naar boven te richten. Ik weet niet of dit betekent dat ze bijtrekken, of dat het gewoon komt doordat de lamp in hok 1 eigenlijk iets te hoog hangt. (Maar ik kan de stellage eigenlijk niet hoger opbouwen dan zoals het nu staat, want dan wordt het instabiel.)

Excuses voor de TL foto's, ik hoop dat de strepen niet al teveel irriteren.

Tot zover mijn update, ik wil nog even een dagje gaan testen met de afzuiger aan, om te kijken wat er gebeurt met de temperatuur en de luchtvochtigheid. Verder wacht ik ze de komende week vooral erg veel met rust te laten.

Edit: De witte draad die je op de foto's ziet is van de temperatuurmeter, deze gaat van ruimte 1 naar ruimte 2, en zit niet in een stopcontact.
                    Attached Files
                    Last edited by Lacy LaPlante; 6 December 2014, 17:47.

Comment

De sensor van je temperatuurmeter moet je niet zo in het volle licht hangen.
                      Maak om de sensor van karton een omhulsel waar de sensor in zit en hangt deze dan op plant hoogte.
                      Ook mag je 2 x 55Watt TL wel wat lager bv op 10 cm.
                      LV hoeft bij zaailingen niet zo hoog te zijn als bij stekken.

Comment

Bedankt voor je reactie.
                        Oh ok, dat van die sensor dat wist ik niet, daar ga ik wat aan veranderen dan.
                        Ik weet dat de lamp in ruimte 1 eigenlijk wel wat lager mag, maar daar heb ik nu even geen oplossing voor. (Ik kan de TL lampen niet laten zakken).
                        Zal die afstand van 25cm echt voor grote problemen zorgen? Ik weet dat de plant kan gaan strekken, maar zal dit haar ook echt belemmeren? Evt. kan ik ze ondersteuning bieden, natuurlijk.

Comment

Je kunt de potjes toch ook ophogen
                          Dus verander dat gelijk even mee.

Comment

Comment

Ja, dat klopt, dat heb ik ook beschreven geloof ik.
                              Hebben jullie die eerste foto van ruimte 1 gezien? Ik had al een stellage gemaakt, maar ik moet even iets anders bedenken om ze hoger te krijgen, zonder dat het heel wiebelig wordt. Op deze manier staan ze in ieder geval stevig, maar ik ga iets anders fabriceren zodat ze omhoog kunnen.

Comment

Bezig...
                              X