Santa Maria eerste kweekverslag..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Eclecticon
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 2073

    #376
    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

    Iedere kweker verdient een Flint in de straat topper!
    Baas in eigen brein.

    Comment

    • Greyvol
      Amazing Grower
      420 MemberLucky Member
      • Dec 2014
      • 4721

      #377
      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

      Wow dat is gaaf, gaan we zeker een poging op wagen. Vond de tekst al super en had die al een paar keer zitten lezen en dan de foto's erbij. Smullen zeg. En gewoon voor de fun.

      Het stressen heb ik dus (onbedoeld) gedaan met de planten, veels teveel en daarom zijn er ook zoveel buiten beland. Nu heeft 1 plant vijf verttakkingen eronder naast een verste stek, en die verse is veel dikker. Minder toppen dus het gewicht dadelijk ben ik erg beniewd naar.

      Oorspronkelijk geplaatst door Eclecticon
      Iedere kweker verdient een Flint in de straat topper!

      Thanx Eclecticon, waardeer je pm en ik hoop het
      Ben ook helemaal verliefd op die citral van je, ze doet het goed en die staat op mijn bucketlist hehehe Maar dat wist je al.(Santa's was tweede keus, want de zaadjes waren op bij mediwiet)
      Last edited by Greyvol; 14 September 2015, 21:37.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #378
        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

        Ghehehe, alle dan we zullen nog een sluiertje lichten.

        Momenteel heb ik een Amnesia in reveg staan.
        Deze werd binnen op 12/12 geboren onder 600 watt HPS. Alles verliep voortvarend al strekte ze wel redelijk veel omdat ze om het licht moest concurreren met haar buurdames die al veel groter waren (Schadow avoidens). Ze stond een beetje in het verdomhoekje van de kast en is veel te laat vanuit haar startpotje verpot naar 11 liter.
        Toch kwam ze mooi in bloei en de eerste 4 weken bloei verliepen prima. Vervolgens heb ik haar onbewust laten verdrogen. Gewoon niet goed zitten opletten en te weinig aandacht aan haar besteed. Ze verloor hierdoor bijna al haar grote fanblad.

        Ik heb haar toen uit de kast gebonjoerd en buiten in de sere gezet. Dit was eind mei dit jaar.
        Ik dacht die gaat wel reveggen buiten dus ik knakte haar extreem laag en ohne ruckzicht auf verlust met de gedachte dat ze dan vanuit de horizontaal geknakte plant verticaal zou uitschieten. Maar tot mijn verbazing bleef madam in bloei en bloeide ze , rete langzaam, af. Nergens reveg of stressblad te zien ondanks dat het hoog zomer was.

        Vreemd, Na wat gedachtenspinsels en vele joints kwam ik op de volgende hypothese.
        De Pythochome pigmenten zitten vooral in het grot fanblad. Deze pigmenten zijn in feite de aan en uit schakelaar voor bloei. Doordat ze echter nauwelijks nog groot blad, en dus Phythochome schakelaartjes had, bleef ze in de stand bloei hangen ondanks de weinige donkeruren. Enkel topblad is schijnbaar niet in staat om voldoende signaal af te geven om terug in groei te gaan.

        Uiteindelijk heb ik de hoofdtoppen na een hele lange rit wel mooi rijp kunnen oogsten. de kleine flufies liet ik weer gewoon staan. En jah hoor, Nu de suikervragers weg waren was er net voldoende energie over om weer nieuw stressblad te gaan aanmaken. Dus die reveged nu weer en ik heb van de reveg enige stekken genomen. De rest zal weldra wel weer in bloei willen, gniffel.2015-08-251.jpg
        Last edited by FlintStoned; 15 September 2015, 16:17.

        Comment

        • Greyvol
          Amazing Grower
          420 MemberLucky Member
          • Dec 2014
          • 4721

          #379
          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

          Shit zeg, dacht dat ik mijn buik vol had van de reveggers maar nu mis ik ze als ik dit zie. Dat is een mooie duidelijke hypothese FlindStoned!

          Zaailingen laten aanploeteren. Flink gestressed. Veels te laat uit startpotje. Water vergeten. Geboren onder 12/12, niet goed zitten opletten. Weinig donker uren. En dan nog er wat afhalen, en nog een keer en... Damn sta er weer van kijken

          Eerste gedeelte lukt me al aardig. Hahaha

          Ik snapte het maar niet hoe dat werkte, die paar joints heb ik ook geprobeerd maar zonder die gedachte spinsels
          En meteen gezien hoe ik de kas kan isoleren. Leuk man en erg leerzaam, mooie grote aardebak ook hehehe
          Last edited by Greyvol; 15 September 2015, 01:34.
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment

          • Eclecticon
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 2073

            #380
            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

            Komt vast goed greyvol!
            Baas in eigen brein.

            Comment

            • Greyvol
              Amazing Grower
              420 MemberLucky Member
              • Dec 2014
              • 4721

              #381
              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

              Zekers, Greyvol vandaag super dag!

              Ingreep gehad vandaag na meer als 30 uur vasten ivm met maagproblemen en wat groggy van de narcose. Speekselklier kanaaltje opgerekt en geen steen gevonden. Het oprekken zou voldoende moeten zijn om de speekselklier weer op gang te krijgen. In het ziekenhuis al zitten eten zonder pijn, echt gewelding. Doosje oxy heb ik gekregen maar nog niet heoeven gebruiken!
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment

              • Stemma
                Exquisite Grower
                420 Member
                • Mar 2014
                • 7415

                #382
                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                Mooi Grey, ik duim voor je !
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                • Francoisca
                  Wicked Stoner
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Apr 2014
                  • 251

                  #383
                  Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                  Sterkte Grey.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

                  Comment

                  • Greyvol
                    Amazing Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 4721

                    #384
                    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                    Thanx Francoisca en Stemma!

                    image.jpg
                    Last edited by Greyvol; 15 September 2015, 18:04. Reden: Per ongeluk verkeerd plaatje, iemand had die al op JD gezet hehe
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment

                    • Eclecticon
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2014
                      • 2073

                      #385
                      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                      Hopelijk verlicht het wat!
                      Baas in eigen brein.

                      Comment

                      • Greyvol
                        Amazing Grower
                        420 MemberLucky Member
                        • Dec 2014
                        • 4721

                        #386
                        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                        Hoop ik ook Eclecticon, vorige batch was veels te snel op

                        Vandaag weinig gedaan, nouja afdakje maken voor de buitenkweek en dat was genoeg, de Santa's hebben een nachtje donker gestaan en greyvol extra dutjes gedaan. Buurvrouw zag wel dat ik afgevallen was en was erg nieuwsgierig wat ik allemaal aan het bouwen ben in de achtertuin en wilde snel op de koffie komen hehehe

                        Denk dat ik maar een paar plastic bloemen bij de action ga halen

                        image.jpg
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment

                        • Eclecticon
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 2073

                          #387
                          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                          Buren moeten bij de Buren blijven
                          Baas in eigen brein.

                          Comment

                          • Greyvol
                            Amazing Grower
                            420 MemberLucky Member
                            • Dec 2014
                            • 4721

                            #388
                            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eclecticon
                            Buren moeten bij de Buren blijven
                            Hehehe
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment

                            • FlintStoned
                              Banned
                              • Oct 2012
                              • 5580

                              #389
                              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                              Santha's zien er goed uit.

                              Comment

                              • Greyvol
                                Amazing Grower
                                420 MemberLucky Member
                                • Dec 2014
                                • 4721

                                #390
                                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                                Thanx Flint,

                                Moest vandaag aan je denken, had een kleine struwel (berg afval hout) in mijn tuin, en niet normaal hoeveel beesjes erin zitten. Stikt van de slakken. Ben ook maar meteen met biologische oorlog voering begonnen en wat slakken in een plastic doosje gedaan. Dadelijk even gaatjes prikken en wat groen erbij. En dan wachtten tot ze dood zijn. Drie kikkers gevonden ook onder de berg haha
                                image.jpg

                                Kleine upgrade, heb er maar meteen wat huisdiertjes van gemaakt, was een foto aan het maken van een plastic bakje en dacht, dat kan beter

                                image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

                                Last edited by Greyvol; 17 September 2015, 17:39.
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...