Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 Mango, 3x OG KUsh

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 Mango, 3x OG KUsh

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Het tentje draait hier weeral op volle toeren en omdat ik nog nooit een verslag heb bijgehouden vond ik het tijd om dat toch eens te proberen. Of ik hier genoeg tijd voor vind tussen het werk in zullen we wel zien.

    De setup:

    - Mammoth Pro 90, (85x85x185)
    - 400 watt MH HPS van Philips in de groei, 600 watt Sylvania in de bloei
    - G-Tools afzuiger met Rhino filter (hoeveel kuub weet ik even niet)
    - Als grond heb ik de Bio-Bizz lightmix, dewelke ik ongeveer fifty/fity heb gemend met herbruikte potgrond
    - Plagron bio voeding: - Enzymen
    - Power roots
    - Alga gorw
    - Sugar royal
    - Terra bloom
    - Green sensation

    De zaden zijn 3 OG Kush zaden die ik bij een bestelling heb gekregen op wietzaadjes.nl, en 1 Mango van 710 Genetics.
    Spijtig genoeg maar 1 Mango zaadje overgehouden van de 5 omdat ik de zaadjes veel te lang in het water heb laten liggen, was een dag of 4 waardoor ze door zuurstofgebrek zijn verzopen.
    De OG zaden heb ik dan ook meteen bij het zien van een barstje in het zaadje in de grond gestoken, de tijd was ongeveer binnen de 24u en na het plaatsen in de grond staken de meeste hun hoofdje boven de grond, ook rond de 24u.
    Hoewel het toch niet zo moeilijk kan zijn ben ik in het ontkiemen nog niet zo handig en zoek ik nog wat naar een manier die me helemaal ligt, ik zie wel.

    De plantjes zijn op 13 April bovengekomen, met uitzondering van het Mangootje die al op 10 April geariveerd was, deze 3 dagen eerder verwaarloos ik en ik tel vanaf 13 April de weken.
    Ze zijn momenteel dus twee weken oud en doen het goed, met uitzondering van eentje die mischien wat last heeft van de warmte ik weet het niet goed.
    Als voeding hebben ze vandaag bij het overpotten wat Enzymen 3ml, Power roots 3ml , en Sugar royal 6ml gehad op 3 liter (ongeveer 750ml per plant).
    Om een beetje een schema te proberen aanleren voor mezelf op gebied van hoeveel en welke voeding wanneer geven ga ik Mway zijn Chiquita schema een keer bekijken.

    Het toppen ga ik deze keer ook pas doen bij de 5de node om een keer een hogere plant te kweken, dit deed ik voordien van 4 naar 3 met een lage stam als resultaat, ik probeer een keer wat anders.
    Voor de rest weet ik niet goed meer wat zeggen dus laat ik jullie even de foto's zien, want
    002.jpg006.jpg


    009.jpg


    011.jpg014.jpg


    015.jpg017.jpg



    Ziezo, dat was het dan voor deze keer hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk, maar als je nog iets wil weten dan vraag je het maar.
    Het enige wat ik me nog een beetje afvraag is waar die hangende blaadjes vandaan komen bij het plantje op de laatste foto's, iemand een idee, warmte?

    Iig tot de volgende....


    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    #2
    Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

    De hangende blaadjes, teveel water ?

    In ieder geval, ik schuif bij je aan !
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

      Yep, 1609.gif
      Ik spiek natuurlijk ook af en toe even mee.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

        Ze gaan wel even droogtrekken nu, ik hoop dat ze niet teveel verzopen zijn maar ik heb tijdens het inwateren wel even de potten gehoffen om te zien hoeveel de pot woog, nog steeds licht, beetje water bij...

        Ze zullen wel even zonder kunnen, en de volgende waterbeurt is via de schaaltjes
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

          FF snelle update,

          Plantjes alle 4 getopt, bij de ene al wat zekerder dan bij de andere en allemaal met de hand.
          Voor de rest is het plantje waar ik wat aan zag ook wel aan het bijtrekken en heb ik een verschilletje opgemerkt tussen mijn 3 OG plantjes. Rechtsachter op de foto staat die ene Mango die duidelijk meer indica is zoals aangegeven op de verpakking, rechtsvoor staat een OG kush die duidelijk meer indica aangeeft dan de twee planten ernaast. Aan de linkerkant staan de andere twee OG kush die duidelijk meer sativa trekken laten zien, en best wel hongerig overkomen in mijn ogen, daarmee bedoel ik niet hongerig naar water maar echt naar voeding.

          Ik ga nu niet echt wakker liggen van het verschil want als ik een keer over de bladeren wrijf geven ze wel alledrie de zelfde geur, net zoals de Mango haar eigen specifieke geurtje heeft op het blad (en waarbij ik zeker naar het rookresultaat uitkijk).

          Nog even een paar kiekjes...


          image.jpg image.jpg



          en tot de volgende...




          @ Stemma & Q De White Widdow is heerlijk gedroogd geraakt en smaakt echt, ik ben benieuwd naar het resultaat van deze twee types. Ik vind sativas wel moeilijk om te houden, zo tenger...
          Last edited by De Witte; 27 April 2015, 19:54.
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #6
            Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

            Zo te zien staan ze er goed bij.
            Op de eerste foto lijkt het plantje een beetje warm te hebben ?

            En die ventilator ligt die niet gevaarlijk zo, elektra en vocht ?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

              Het stoort me niet echt om de ventilator tijdens het wateren even aan de kant te leggen om een literje of half aan de plantjes te geven, aangezien ik dat onderaan geef komt er ook geen water in de buurt van de ventilator, ik vraag me eerder af of ik de sativas niet nog wat water met voeding zou geven, ze zien er bleekjes uit.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                #8
                Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

                Dus het zure was helemaal weg, mooi zo!

                Ik kan de kleur niet goed beoordelen op de foto's maar heb je geen voedingsschema ? Ik heb zelf geen ervaring met Plagron.
                Sativa's zijn inderdaad andere planten, bladeren hangen slapper stengels zwalken meer dan bij indica's. Ik moest daar aan wennen.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

                    Week 3 (groei dag 9)


                    Blijkbaar heb ik bij het overpotten een eerste fout gemaakt. In plaats van de gebruikte grond eerst in te waterer om vochtig te maken heb ik deze gewoon gemengd met de verse potgrond. Daardoor heb ik nu aarde in de pot die niet goed meer water opneemt en vasthoud. In een poging om dit op te lossen heb ik eerst de topaarde natgespoten met een plantenspuit, om daarna elke pot een liter water te geven. Morgenvroeg zal ik de potten even opheffen om te voelen hoeveel lichter ze geworden zijn, ik hoop dat ze wat zwaarder blijven wegen want ik kan niet geloven dat ze nu al een liter op een paar uur verbruiken.

                    Ook merk ik hier en daar een vergelend blad op dat geel begint te trekken van buiten naar binnen en er wat slapjes bijhangt.
                    Hierbij twijfel ik tussen een Mg probleem, PH probleem, of te nat staan. Omdat de potten zo extreem licht wogen denk ik niet dat dit een overwateringsverschijnsel is. Bij de vorige twee Widdows heb ik dit probleempje ook gehad bij 1 van de plantjes, die stond op Biobizz grond, de verschenen roestplekjes deden mij het Mg probleem vermoeden. PH heb ik bij dit kweekje nog niet aangepast, en het voedingswater gaf bij de meting 8,5 aan.

                    Dat zal dus even opletten blijven naar de reactie of slechter worden van de plantjes. Voor de rest zijn er geen problemen te melden en groeien ze best wel lekker.

                    Zometeen post ik een paar foto's, maar eerst even m'n jointje oproken voor ik ze uit de tent haal...
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

                      haha laat hem smaken man
                      ben wel benieuwd naar die OG !
                      lekker soortje en mooie plantjes !

                      grtz diesel

                      Comment


                        #12
                        image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                        Dit zijn de foto's van de mango met gele blaadjes, en de laatste is van de OG waar ik me wat zorgen over maakte maar die goed aan het bijtrekken is. Na het raadplegen van monty's bladprobleemoplosser gok ik op een N- tekort, wat mijn vermoeden, over dat het grotere eters zijn of dat de voeding in de grond al is opgebruikt vanwege dat het lightmix is, zou kunnen bevestigen.

                        Dat was het dan weer voor deze update, leuk dat er meegekeken wordt en tot later.
                        Last edited by De Witte; 28 April 2015, 17:44.
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          #13
                          Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

                          De Witte : ik heb dat ook steeds als ik zo iets zie kan ik er niet van afblijven..

                          ja misschien beetje meer water durven geven ...
                          werd ik ook op aangesproken in het begin ik was wat te droog aan het kweken .
                          nu geef ik zie ietsjes meer en ze hebben het wel meer naar hun zin merk ik .

                          komt goed goed bezig in ieder geval .
                          en ja sativa .. ik denk dat dat goed meevalt ik heb nu indica en sativa dooreen staan .

                          grtzz

                          Comment


                            #14
                            Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

                            Hoe gaat het met de plantjes ?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Last edited by De Witte; 2 May 2015, 16:31.
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment

                              Bezig...
                              X