Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 Mango, 3x OG KUsh

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1 Mango, 3x OG KUsh

Tijd voor een update, dat is er gisteren niet van gekomen...

Week 3 groei (morgen begint week 4).

Zoals gezegd heb ik een keuze moeten maken tussen het knakken of binden van de plantjes, en na een nachtje slapen heb ik besloten om ze allemaal te knakken. Eigenlijk heb ik gekozen voor knakken omdat ik dat maar 1 keer hoef te doen om de takken op dezelfde hoogte te krijgen, met binden moet je elke dag wel een beetje doen en die mogelijkheid heb ik niet altijd.
    Ook heb ik in Mway zijn verslag een duidelijker beeld gekregen van hoe en waar je best knakt waardoor ik het toch eens ff zelf moet proberen.

Het knakken is goed gelukt, en voor de eerste keer heb ik de plantjes eens niet te ver geknakt. Iets meer masseren en zachtjes verder en verder plooien.

Even een paar foto's.
    Overzicht
    image.jpg
    OG Kush met indica pheno
    image.jpgimage.jpg
    OG Kush sativa pheno's
    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
    Overzicht na het knakken en de ene Mango
    image.jpgimage.jpg

Op gebied van groei ben ik best tevreden over hoe het er aan toe gaat, ze zijn allemaal mooi groen gekleurd en daar heb ik niet veel voeding voor hoeven te gebruiken. Water krijgen ze om de twee dagen, ongeveer 500 ml per plantje, wat meer dan genoeg is.
    De temperatuur ligt tussen de 25 graden met lamp aan en 20 graden met lamp uit, LV houd ik niet bij.
    Dit is ook de eerste keer dat ik niet afzuur na een Mg probleempje in de vorige kweek, hopelijk komt het goed.

Dat was het dan weer, nu maar kijken hoe het knakken uitdraait.
    Attached Files
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ben je niet te vroeg met knakken ?
      Ik dacht datmen dat in bloei deed om een gelijk veld te krijgen?

Bedoel je niet toppen ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik heb eerder deze week al getopt, en nu de planten geknakt.
        Vorige keren deed ik dit tijdens de bloei, maar vind het een beter idee om het nu al te doen. Vooral omdat het knakken en buigen toch wat herstel vraagt en ik daar niet tevreden over was tijdens de bloei, stilstand, stress, enz...

Zodoende de twee bovenste vertakkingen naar beneden geknakt om de onderste scheuten meer licht te laten krijgen.
        Mischien ga ik nog wel wat moeten openbinden om de takken uit elkaar te laten groeien maar dat zie ik wel.
        Het lijkt wat op primitieve mainlining vind ik, maar het is de eerste keer dat ik het zo aangenaam gelijk heb groeien dus ben ik tevreden. Ik doe het dus vooral nu om geen stress te moeten geven in de bloei.

En voor ik het vergeet, ik ben al een keer of vijf te laat geweest om de zijflap van de tent dicht te doen, met een lichtlek van een uur als gevolg nadat de lamp uit ging. Tot hiertoe nog geen ballen ofzo, fingers crossed...

Comment

Ik denk als het lek aansluitend was, dat het wel meevalt. In bloei 12/12 zal je hier beter op moeten letten. Misschien kun je op andere manier de luchttoevoer vergroten ?

Ik vond dat knakken tijdens bloei ook niet zo'n succes, ik wist niet dat je daar in groei ook kon.

Is inderdaad dan mainlining denk ik

Stemma doet stout (2016)

Comment

mooie plantjes witte.
            maar welk probleem heeft die ene plant?
            je zou bijna denken aan een ph probleempje.

thugz
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

@Stemma, in de bloei zal ik inderdaad beter mijn wekker moeten zetten om geen stress te hebben

@ Thugz, dat is bij die ene Mango, die heeft even de blaadjes laten hangen maar is verder niet geler geworden.
              Mischien wat nat gestaan? Gaat goed dus...

Comment

Ze herstellen goed.

image.jpg

Comment

Je plantjes staan er mooi bij !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik heb anders toch mooi zes hoofdtoppen op mooi dezelfde hoogte en een geknakte en herstelde plant die klaar is om in de bloei te gaan. Ik durf dus dingen zonder eerst domme vragen te moeten stellen. En van risico lig ik niet wakker, het politiekantoor sluit hier om 17 u, trouwens wie zegt dat ze me niet laten doen om niet alleen opgefokte pikkies als jou in het wereldje te hebben.

Comment

image.jpg
                      image.jpg

Groeten allemaal

Comment

Wat je nu nog kan doen, om zo toch ook weer wat meer opbrengst te halen is ergens middenin de takken een koortje binden en open trekken. Zo heb ik dat ook gedaan en krijg ik mijn tent van 1,20op1,20 goed gevuld met 4 plantjes. En hen je dus ook minder fluf.

Thugz

Comment

Mischien dat ik nog wel even de tent in duik

Comment

Leuk om te lezen Witte dat je kweekwijze analyseert en kijkt of het anders kan .

Je planten staan er goed bij!

Stemma doet stout (2016)

Comment

Dankjewel Stemma, ik amuseer me ook best. Ik heb jaren gewoon mijn weedje in de shop kunnen kopen en had niet echt gedacht dat ik er iets van zou bakken met plantjes. Het leek me allemaal nogal ingewikkeld, maar als je de juiste dingen leest geraak je een heel eind en word er heel wat duidelijk. Veel ligt ook wel aan je eigen houding en denkniveau, dus dat zit blijkbaar toch goed.

Zojuist nog even de tent leeggehaald en eens gekeken hoe ik de plantjes wat kan plat en openbinden. Na wat zoeken in de schuiven en kasten toch wat bruikbaars gevonden om het klusje te klaren, en na wat prullen met de eerste pot gingen de andere drie best vlot. Ik heb dus gewoon wat waslijndraad rond de buitenste rand van de pot geknoopt en daarna met wat binddraad de takken aan de rand van de pot neergeplooid.
                              Die zien er over een paar uurtjes weer helemaal anders uit wat ook leuk is om te zien, en ik heb ook best goede ervaringen met dit openbinden. Alleen wel oppassen dat je geen takken afbreekt bij het plooien. Tot hiertoe is dat me nog niet gelukt dus ik hou nog even hout vast.

En omdat ik het zelf ook altijd leuk vind om fotootjes te kijken heb ik nog wat beelden gemaakt van het knutselen...

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Tot later maar weer, en alle tips of opmerkingen zijn welkom....

Comment

Fijn om te zien dat je tips die je krijgt metteen toepast. Zal een mooi toppenveldje gaan worden binnekort.

Grtz
                                Thugz

Comment

Bezig...
                                X