Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DNA Chocolope onder 400W led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: DNA Chocolope onder 400W led

    Je mag er trots op zijn. Goeie reclame voor led ook.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      Re: DNA Chocolope onder 400W led

      Toppen zien er echt goed uit
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        Re: DNA Chocolope onder 400W led

        Miss een hele brutale vraag.
        Maar wat heeft die diy set je gekost uiteindelijk.zit er overna tedenken zoiets ook tegaan bouwen

        Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

        Comment


          Re: DNA Chocolope onder 400W led

          Dat ziet er erg lekker uit! Geniet ervan!

          Comment


            Re: DNA Chocolope onder 400W led

            Wederom een geweldig resultaat Wietefras !

            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Re: DNA Chocolope onder 400W led

              Bedankt allemaal

              @vaperke, Led is helaas wel een breed begrip. Zit ook veel spul tussen wat nauwelijks een spaarlamp zal verslaan, maar met de juiste leds kom je inderdaad een heel eind

              @joremkrank, Ruiken ook super, maar dat is wat lastig overdragen

              @jgcw, Uiteindelijk was het iets van 550 euro. Had in eerste instantie nog wat uitbreidingen in gedachte, maar die heb ik maar achterwege gelaten. Wilde wat Arduino sensoren aansluiten om de led temperaturen te monitoren en om de lampen te dimmen.

              De prijzen van die leds veranderen overigens van dag tot dag. De voorraad is beperkt dus je moet vaak net mazzel hebben dat iemand een nieuwe batch van 100 van die dingen heeft ontvangen van Cree. Dus het is wat lastig te zeggen wat het nu kost. Inmiddels zijn de leds wel alweer 6% efficienter geworden. Dat blijft gewoon doorgaan.

              @Ronthebudman, Ja ik doe mijn best. Heb ook nog een hoop van de vorige oogst over, maar deze nieuwe lichting is toch net even lekkerder.

              @Stemma, Ik mag eigenlijk niet klagen inderdaad, maar dat doe ik toch altijd Denk dat het wel beter had gekund.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: DNA Chocolope onder 400W led

                Hoe groot was je kweek ruimte eigenlijk?
                En las ook dat de drivers lang duurde bij mouse weet je nog een andere betrouwbare?
                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                Last edited by jgcw; 27 December 2015, 20:47.

                Comment


                  Re: DNA Chocolope onder 400W led

                  Ik heb een 100x100 tent. Op een ander forum heeft iemand ook zo'n armatuur gebouwd en in 120x120 tent gehangen. Dat ging ook prima.

                  Als de Mean Well led drivers bij mouser op voorraad zijn heb je ze zo binnen. Voorraad is helaas nog wel eens een probleem met die led drivers, maar dat is wereldwijd een probleem. Mean Well levert goeie drivers, maar ze kunnen de vraag blijkbaar niet aan. Je kunt het ook bij TME.eu proberen (een poolse website) of bij Kingbrite op Alibaba (goedkoper, maar wel duur qua verzenden)

                  Als je zelf zo'n led armatuur wilt maken kun je het beste op Rollitup.org kijken in het "Indoor growing" forum en dan de "Led and other lighting" subsectie. Daar zit echt een berg aan informatie over dit soort armaturen en ook verslagen van mensen die er eentje gebouwd hebben.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: DNA Chocolope onder 400W led

                    Je gaat het niet willen, maar je zou nu eens terug een ronde moeten draaien op HPS. Want ik weet niet of je opbrengst aan de led ligt of aan je groene vingers. Ik neig nog altijd naar dat laatste. Als ik mijn scrog naast de jouwe leg dan heb ik een groter opp en 100 watt meer maar ik weet nu al dat ik blij mag zijn met een 300 gram. Twijfel of ik naar 500 ga gaan als ik de hps vervang door zo'n led armatuur. Moest ik al in staat zijn van het te kunnen maken.
                    En dan zijn alle leds die ze op de markt aanbieden rommel?

                    Comment


                      Re: DNA Chocolope onder 400W led

                      Ik heb mijn HPS al verpatst. Dus dat gaat hem niet meer worden

                      Heb daar een paar rondes mee gedraaid en iedere keer zo rond de 1g/W (afgezien van een enkele slechte ronde). Nou twee rondjes met de led gedaan en toch ook twee keer een vergelijkbare oogst, maar dan wel 30% meer dan ik had onder HPS.

                      Er zijn ook wel kweekverslagen van andere kwekers met dit soort armaturen en die halen toch allemaal grotere oogsten met de Cree COBs dan daarvoor onder HPS. Cabis heeft bijvoorbeeld op wietforum.nl net een eerste ronde met zijn nieuwe led afgerond. Dat is degene die net zo'n armatuur als dat van mij gebouwd heeft maar het in een 120x120 tent heeft hangen. Op Rollitup zijn er ook flink wat Cree COB verslagen inmiddels. Soms gaan ze zelfs ruim over de 1,4g/W.

                      Er zijn ook wel goeie led armaturen te koop, maar die zijn wel vrij prijzig. Keer of twee a drie zo duur als zelfbouw moet je wel op rekenen. In Nederland heb je ook niet zoveel keus. In de VS is led wat gangbaarder. Pacific Light Concepts, Black Dog, Apache, BML en Area 51 zijn volgens mij wel goeie merken, maar ik dacht alleen in de VS verkrijgbaar. Pest is dat de specificaties die ze geven allemaal zo onbetrouwbaar zijn als de pest. je moet echt een verslag vinden met het armatuur of een onafhankelijke test. Ze zeggen allemaal dat je met een 600W led een 1000W HPS kan vervangen en dat is natuurlijk gewoon kolder. Al kan het in de VS nog wel eens kloppen ook, omdat ze daar vaak werken zonder reflecterende wanden. Dan gooi je minstens een derde van je HPS licht weg en bij led is dat verlies veel minder (led hangt dichter op de planten en/of gebruikt gebundeld licht wat veel minder via de wanden gaat).

                      De man achter Pacific Light Concepts is op Rollitup als Greengenes te vinden. Die gebruikt 3500K leds voor het afbloeien. Dat blijkt ook prima te gaan. Die leds zijn nog weer een tandje efficienter. Kom je op 980umol/s uit 400W. Dus het kan allemaal nog wel een stuk beter dan wat ik nu heb hangen en qua kosten maakt het niet (veel) uit.

                      Op een ander forum is iemand een LeoLED armatuur aan het testen. Dat ziet er qua specs ook wel goed uit. Zitten ook Osram en Cree kwaliteits leds in. Ben je alleen wel €1600 kwijt voor 420W. Dan heb je krap 800umol/s terwijl mijn armatuur 10% meer licht geeft, "maar" 550 euro kost en 20W minder verbuikt. Met de nieuwe versie van de Cree COBS zit je al op de 930umol/s (dus nog eens 6% erbij). Prijs is inmiddels ook lager geworden. Ik betaalde iets van 38 euro per led en bij Kingbrite kun je ze nu kopen voor $32 (komt dan wel nog DHL verzendkosten bij en wellicht invoerrechten).

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: DNA Chocolope onder 400W led

                        Geweldige resultaten geboekt! Zien er heerlijk uit.

                        Smakelijk

                        Comment


                          Comment


                            Re: DNA Chocolope onder 400W led

                            @El Terrible, Bedankt

                            @mafferd, Bedankt, maar heb ik ooit CFL aangeraden? Dat moet dan in een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn. TL/T-neon is toch altijd wel beter dan spaarlampen

                            Het uitharden van de toppen lijkt me toch vooral een effect van de lichtintensiteit. Met veel licht heb je toch een groter percentage compacte toppen dan als je ze weinig licht geeft. Met die leds kun je vrij makkelijk kiezen hoeveel licht je ze geeft. Die COBs die ik gebruik kun je dimmen/boosten van 13W tot 118W.

                            Als je met T-neon werken prettig vond dan kan ik je het kweken onder COBS zeker aanraden. Zoals ik altijd zeg, ik vind het vergelijkbaar met kweken onder T-neon, maar dan met een nog betere efficientie dan HPS. Beste van beide werelden wat mij betreft. Je zult het wel zelf in elkaar zult moeten zetten en dan is het nog redelijk prijzig. Al valt dat laatste me persoonlijk nog best mee. Je haalt er ook veel meer wiet onder vandaan, je verbruikt minder stroom en je hoeft de bulb en reflector niet te vervangen dus je verdient het ook wel min of meer terug.

                            Voor een 60x60 tentje zou je 4 CXB3070 leds die op 36W (1050mA) draaien kunnen doen. Dan zou je €200 a €250 kwijt zijn. Voor die grote ruimte dan het dubbele.

                            Een 250W HPS geeft ongeveer 400umol/s en met 4x36W aan Cree COBs zit je op 360umol/s. De HPS heeft echter een reflector nodig om het licht naar de planten te krijgen en daarmee verlies je al snel 15% tot 20% van je licht. De leds schijnen vanzelf al naar beneden dus die hebben dat verlies niet. Ze hangen er ook dichter op dus zijn er ook veel minder wandverliezen. Al met al zou je dan 20% tot 30% meer kunnen oogsten. Met 150W ipv 250W.

                            Als je liever nog wat ruimte houdt om de lichtdruk verder te verhogen kun je ook een (dimbare) 1400mA voeding nemen Dan kun je die dimmen naar 150W en gaan voor een mooie g/W ratio of ze vol op 200W zetten en zeker zorgen dat je compacte toppen hebt met wat minder g/W. Kost je niks extra en dan kun je achteraf altijd nog kiezen wat je het beste bevalt.

                            De lichtdruk met 250W HPS in een 60x60 tent zal zo rond de 800umol/s/m2 liggen. Met 4 Cree COBs op 36W (1050mA) zal het zo rond de 950umol/s uitkomen en met 4 COBs op 50W (1400mA) iets van 1200umol/s/m2. Die 150W is dus echt wel zat hoor. Ik kweek met mijn leds op ongeveer 800umol/s/m2.

                            Het is jammer dat we van JD geen meetings hebben. Op andere forums komen leden nog wel eens bij elkaar en dan kun je wat wiet van elkaar proberen.

                            Ik bemerk zelf overigens geen verschil tussen led en HPS wiet. Andere mensen die mijn wiet geprobeerd hebben eigenlijk ook niet.

                            Jij ook een mooi nieuw jaar gewenst

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: DNA Chocolope onder 400W led

                              De hamvraag blijft hier dan toch, hoe handig moet je zijn om zoiets in elkaar te kunnen zetten? Ben nog niet gaan kijken op rollingstoned. Ik ben vrij handig met een schroevendraaier, maar moet je der ook verstand van hebben of kan je stap voor stap een tutorial volgen?
                              Als je iets of wat resultaat wilt dan moet je het ofwel zelf doen, ofwel ben je een maandloon kwijt.

                              Je zegt daar wel ergens dat HPS zoveel procent verliest aan de reflector. Denk dat dat bij Gavita wel een pak minder is. Ik ga nu evenveel oogsten onder 500 watt dankzij die gavita. Heb nooit de behoefte gehad die naar 600 of boost te draaien. Die weten ook duidelijk waar ze mee bezig zijn. Kosten natuurlijk ook wel een pak meer dan zo'n standaard setje met ELT en hamerslag.

                              Comment


                                Re: DNA Chocolope onder 400W led

                                Ik zou het fijner vinden als de onderdelen bij (bijvoorbeeld) Conrad verkrijgbaar waren.

                                Netjes.
                                Maar dat jij het kan wisten we al, toch ?
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X