Heb besloten om hier een topic in te beginnen en al mijn plannen hierin te gooien, zo blijft het overzichtelijk (voornamelijk voor mij). Voorlopig is het nog een pré-kweek verslag, zodat ik nog kan bijsturen indien iemand een noob fout ziet. Ik hoop dat de mods hier ook geen bezwaar tegen hebben.
Tentje is aangekomen, bezig met plaats ruimen en opbouw...
Zaadjes zijn vandaag besteld, feminized AK47.
Aan het rondshoppen geweest voor potgrond en meststof. Heb me dus gebaseerd op de mix van Bobo.
Potgrond: Een volledig neutrale potgrond kon ik niet vinden, dus heb ik het huismerk van aveve genomen (voorbemest voor 1 maand).

Kan ik deze meststoffen dan nog zonder probleem erbij mengen aangezien het hier gaat om voorbemeste grond?
De verschillende meststoffen, namelijk:

perliet: check
rundermest: check
beendermeel: check
kalk: check (fossiele zeewierkalk toch geen bezwaar hopelijk)
oergesteentemeel: check (bentonite)
hoornmeel en -spaanders: da's een redelijke uitdaging, voorlopig na 6 winkels af te schuimen nog niet gevonden. De bedoeling is veronderstel ik een langduringe stikstofbemesting dus heb al gedacht om bloedmeel te gebruiken. Is een snellere stikstofbemesting, maar misschien iets minder ervan te gebruiken en tijdens de groei nog wat bij te geven...
Nu de onvermijdelijke vraag, ben ik goed bezig?
Tentje is aangekomen, bezig met plaats ruimen en opbouw...
Zaadjes zijn vandaag besteld, feminized AK47.
Aan het rondshoppen geweest voor potgrond en meststof. Heb me dus gebaseerd op de mix van Bobo.
Potgrond: Een volledig neutrale potgrond kon ik niet vinden, dus heb ik het huismerk van aveve genomen (voorbemest voor 1 maand).

Kan ik deze meststoffen dan nog zonder probleem erbij mengen aangezien het hier gaat om voorbemeste grond?
De verschillende meststoffen, namelijk:

perliet: check
rundermest: check
beendermeel: check
kalk: check (fossiele zeewierkalk toch geen bezwaar hopelijk)
oergesteentemeel: check (bentonite)
hoornmeel en -spaanders: da's een redelijke uitdaging, voorlopig na 6 winkels af te schuimen nog niet gevonden. De bedoeling is veronderstel ik een langduringe stikstofbemesting dus heb al gedacht om bloedmeel te gebruiken. Is een snellere stikstofbemesting, maar misschien iets minder ervan te gebruiken en tijdens de groei nog wat bij te geven...
Nu de onvermijdelijke vraag, ben ik goed bezig?

Comment