Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

    Ik gok op 248 gram
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #77
      Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

      mijn ervaring is juist,dat wanneer er wat fout gaat met een kweek,dat de plantjes sneller afbloeien,want ze gaan dan eerder doodof het moet natuurlijk fout gaan met de lichturen of lichtlekkage.ik zou ook de verbrande blaadjes afknippen,houden alleen maar licht tegen.misschien verrast deze soort je wel in de laatste weken hou moed.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #78
        Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

        Zeer drukke week hier, maar morgen is het zondag en zondag = Josdag!
        Net even de foto's op de vorige pagina bekeken en het is toch gek dat de bladen op 4 weken van mooi naar dood zijn gegaan.
        En dit nog steeds door een probleem waarvan ik de eigenlijke oorsprong niet weet (zoveel opties), dat ik er ook volgende kweek moeilijk rekening mee kan houden.
        Vandaag ben ik wel begonnen met spoelen, maar morgen meer uitleg hierover.

        Modesto's tombola voor de gevorderde rookkampioen.
        K1: 325 gr
        Thugz: 200 gr
        Vaper: 185 gr
        Stemma: 248 gr


        Ik hoop mee, maar vrees ervoor .
        Allesinds, nu gaat Modest nog dansen, en morgen kateren!
        Greetz, veilig weekend, en vouw ze!
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #79
          Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

          Hier zijn we dan weer, het weekend duurde iets langer dan gepland .
          Ondertussen staan de planten zo'n 10 weken op 12/12, daar trek ik er 2 vanaf en dan moeten ze nog zo'n 2 weekjes.
          Komt ongeveer overeen met wat de trichomen laten zien onder de microscoop. Dus vanaf deze week ben ik dan ook begonnen met spoelen.

          Nu, planten zelf zien er echt niet mooi uit. Nog steeds raadsel wat er nu exact allemaal is misgelopen. Al gebeurd volgende kweek zowiezo zonder Brita, omdat ik wel denk dat het er veel mee te maken heeft.
          Nu, m'n topic in de 'Vragen binnenwiet kweken' sectie staat nog open, allen welkom daar
          Nog steeds niet uit of ik volgende kweek doorga op de bio lijn, of overstap naar terra, of vergelijking maak.

          Planten zelf zijn zo goed als alle blaadjes dor. Ik kijk wel goed uit voor geen toprot te krijgen, maar ze zijn zo uitgedroogd (de slechte bladen) dat deze dus niet zoveel risico inhouden.
          Allesinds, in de ene plant zitten wat mooie dikke toppen, maar het merendeel is klein fluff. Wietje ruikt wel nog steeds heerlijk, dus hopelijk smaakt hij ook zo!
          Foto's:
          IMG_20151124_200404.jpgIMG_20151124_200436.jpgIMG_20151124_200443.jpgIMG_20151124_200451.jpgIMG_20151124_200507.jpgIMG_20151124_200518.jpgIMG_20151124_200532.jpgIMG_20151124_200451.jpg

          Grtz
          Modest
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #80
            Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

            Op de valreep, ik kijk even mee, net je vorige 2 verslagen gelezen, erg leerzaam! Thanks!
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              #81
              Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

              Hehe, fijn dat ik er nog mensen mee kan helpen.
              Zondag neem ik nog eens wat foto's, en de volgende zullen na de knipbeurt zijn...
              Meedoen aan de wedstrijd kan nog tot ze droog zijn, dus inschrijvingen nog welkom .
              Om de boel wat te versnellen ga ik zelf ook een gokje wagen (zomaar).

              Modesto's tombola voor de gevorderde rookkampioen.
              K1: 325 gr
              Thugz: 200 gr
              Vaper: 185 gr
              Stemma: 248 gr
              Modest: 135 gr
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #82
                Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                sinds ik op lightmix kweek met hypro en alleen de laatste 2 weken afzuur,zie ik bijna niks gek aan me planten.als ik dit zo zie moet ik aan een jaar of 10 terug denken,en dan alleen nog bij me maaten,snap niet hoe je dit zo krijgt.
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #83
                  Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                  Volgende ronde gebeurt nog op Plagron (al ken ik gebruikers met net dezelfde symptomen op +- dezelfde tijdstippen en beide waren ook met Plagron).
                  Als het dan niet goed loopt probeer ik nog eens een ander merk.

                  Allesinds, daarnet tijdens het water geven (nu gewoon recht uit de kraan, enkel wat laten ontluchten) gezien dat er her en der heel kleine banaantjes zijn (ik heb er 3 geteld).
                  Nu, toen ik er eentje wou uitknijpen bleek dat die al open was en dus laat ik de andere 2 ook maar hangen. Oogsten gebeurt toch binnen een weekje (dan zijn ze een goeie 2 weken gespoeld en heb ik tijd).
                  Bij het opzoeken over banaantjes kon ik wel niet zoveel info vinden. Enkel dat het een mannelijk symptoom is, herma dus. En dat het kan door lichtstress.
                  Lichtstress is mogelijk aangezien de toppen die waren rond de passieve inlaat, aangezien de lamp overdag uitstaat en het een leefkamer is kan het dus wel dat er langs daar een klein beetje licht binnen komt.
                  Met wat knutselwerk is dit op te lossen, maar uiteraard zou ik er wel wat meer over willen weten. Heeft iemand hier toevallig een leerzaam linkje? Enige dat ik kan vinden via Goegelle zijn (onduidelijke) reacties van andere fora.
                  Grtz
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #84
                    Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                    Laatste update voor de knipronde:

                    Plantjes staan zo goed als stil nu denk ik. Ze hebben ongeveer 2,5 weken spoel gehad en dat is wel genoeg.
                    De toppen van de kleinere plant zijn 50/50 cloudy, enkel bij de grote toppen is er nog redelijk wat clear. Maar dat geeft zo'n heldere high en daar hou ik wel van.
                    Daarnet al wel wat kleine topjes zitten knippen, zodat ik morgen niet de hele dag bezig ben.
                    Daarnet de laatste foto's proberen te nemen maar m'n camera is redelijk naar de kl*ten vrees ik. Krijg de bibber d'r niet uit...
                    Foto's:
                    IMG_20151209_185728.jpgIMG_20151209_185934.jpgIMG_20151209_185801.jpgFoto's van de tent.
                    IMG_20151209_185845.jpgIMG_20151209_185837.jpgIMG_20151209_185748.jpgDe twee zwakste plantjes. Door het vele knakken vallen er dus ook constant toppen om. Daarom dat ik al een net heb aangeschaft voor de volgende ronde. Zijn door de bodemproblemen ook het meest aangetast. Kleine topjes die allemaal nogal fluffy zijn.
                    IMG_20151209_185857.jpgIMG_20151209_185740.jpgDe twee sterkste planten. De eerste had van in het begin (groei en bloei) tekenen van een stikstof blokkade (klauwende bladen). Maar toch is deze nog mooi tot z'n recht gekomen met kleine, maar steenharde topjes. De tweede is de sterkste en grootste van de hoop. Niet zoveel toppen, maar ze zijn wel de grootste die ik tot nu toe geoogst heb. Al kan dat nog steeds beter uiteraard.
                    IMG_20151209_190257.jpgNog een HPS foto erbij.
                    IMG_20151117_144906.jpgDe planten ruiken zo hard dat zelfs de kat er stoned van is geworden!

                    Grtz,
                    Modest.
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                      #85
                      Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                      lol ivm je kat

                      hoe ruiken ze trouwens , want ruik niveel door men scherm

                      tevens benk wel benieuwd hoe je toppen er gaan uitzien na het trimmen

                      want er zitten precies toch wel wat mooie buds tussen , dus deze hadden zonder die probleempjes nog veel dikker kunnen worden

                      groetjes
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #86
                        Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                        Zo, de stekker is er uit!
                        Gisteren is de lamp uitgegaan en heb ik de 2 kleinste plantjes geknipt, vandaag kwamen de 2 grootste aan bod.
                        In totaal toch zo'n 6 uur mee bezig geweest, maar ik ben gewoon niet erg geduldig als het op knippen aankomt.


                        Er kwam meer af dan ik dacht, maar het is wel niet heel compact. Maar dit betert nog wel met het drogen.
                        Plantjes stonden nu 3 maanden op 12/12. Weekje erbij had misschien nog wel gemogen, maar toch ben ik blij dat ze om zijn.
                        Klieks:
                        IMG_20151211_194306.jpgIMG_20151211_194314.jpgIMG_20151211_194319.jpgVanboven de toppen en vanonder het knipafval. Jammer dat de toppen nog moeten krimpen .
                        Knipafval zit wel vol thc, dus daar draai ik binnenkort samen met m'n vorig afval wat hasj van.
                        IMG_20151211_194351.jpgIMG_20151211_194333.jpgKleine losse topjes en de kleinere takjes.
                        IMG_20151211_194435.jpgIMG_20151211_194420.jpgIMG_20151211_194406.jpgGrotere toppen. Waren eigenlijk bijna dubbel zo groot, maar om makkelijker te knippen heb ik wat van de takjes losgeknipt.
                        Wiet heeft wel wat een blauwe schijn . Ruikt heel zoet, maar de echte geur weet ik binnen een weekje of 3.
                        Tussen de 2 netjes blaast een kleine fan en zo blijven ze een weekje liggen (ik draai ze wel om).
                        Daarna weekje of 2 in de pot en dan zijn ze perfect rookklaar. Hopelijk kan ik er zo lang af blijven .
                        K1: Ik vroeg me eigenlijk af of die Blue Chocolate zaadjes eigenlijk ook nakweek zijn van u? De strain is echt zeer mooi, en ik had gerust 300 gram kunnen halen moest het probleem niet zijn gebeurd.
                        Heb tijdens het knippen ook wel her en der een zaadje gevonden, wel maar 1tje dat helemaal ontwikkeld is. Maar er is dus ook wel wat herma aan te pas gekomen, al kan dat met lichtstress te maken hebben.
                        Toch weer een leerrijke ronde geweest, en ik hoop om de volgende zonder deze problemen af te ronden.

                        Allesinds, de wedstrijd loopt dus nog een goeie week, als alles knakt weeg ik de hele boel.
                        Grtz
                        Modesto.
                        Last edited by Modest; 11 December 2015, 20:12.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #87
                          Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                          Oogsten is altijd feest!
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #88
                            Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                            Het is eindelijk zover.
                            De toppen waren zo goed als droog, dus ideaal om de weckpot in te gaan.
                            Ik heb er daarnet wel al eentje gerookt, maar een echt rookverslag komt er binnen een weekje. Momenteel smaakt hij uiteraard nog wat naar gras, de smaak moet nog wat komen.
                            Dan het wegen. De toppen zijn redelijk klein, en niet al te compact. Dus ze hadden toch nog wel een weekje extra kunnen gebruiken, maar dat is nu zo...
                            Geur is zoet, maar onopvallend. Subtiel geurtje.

                            Op de weegschaal kwam het eindoordeel: 110 gram.
                            Minder dan ik had gehoopt, maar wederom een probleem wegens de tekorten/blokkades in de bodem.
                            Goeie lessen voor volgende keer. De winnaar van de wedstrijd is Vaperke!

                            Foto's:
                            IMG_20151220_184745.jpgIMG_20151220_184811.jpgIMG_20151220_190909.jpg

                            Binnen enkele dagen volgt dan nog een rookverslag en dan mag er hier een slotje op.
                            Hopelijk tot in de volgende ronde,
                            Modest.
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #89
                              Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest




                              Al had ik wel liever gehad dat je meer had natuurlijk.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #90
                                Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

                                Gefeliciteerd en geniet ervan !!
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X