Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

    Zo das best raar bij mij is het t zachtste weetje wat ik tot nu gekweekt heb!van de thinkdifferend of pp, cochocolope!!
    Is de chocolope ver uit de beste kwa smaak en beleving!! Ik vindt het een topper heb er graag rekje vol van!!
    Meschien komt het dat ik op grond zit dat ie daar om zachter is!! Met ec heb ik me eigenlijk nog totaal niet bezig gehouden zal ook eens moeten doen!!
    Gtoeten

    Comment


      Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

      Tsja vreemd. Heb het alleen bij de Chocolope gemerkt.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

        Wekelijkse update. De dames hebben nu 3 weken 12/12 achter de rug.


        De groei zit er nog steeds in en ik heb het scroggen dus maar opgegeven. Zat er al dik in, want deze planten waren bij voorbaat al te groot. Maar goed, met dat scroggen heb ik de boel wel nog redelijk verdeelt gekregen over de ruimte. Dat was me anders nooit gelukt.


        Veldje is niet helemaal egaal, maar het lijkt me prima te doen. Vergeleken met vorige week zie je wel duidelijk dat ze weer flink dichter richting bovenkant van de rits gegroeid zijn:
        20160424_Choc+BP_3wk12_DSC0023.jpg

        Ik zie nog geen verschil tussen links en rechts. Wat wel merkwaardig is, want de planten rechts drinken dubbel zoveel als die links. Ik had na een week tijd nog een half reservoir over voor de linker bak met de FloraNova voeding terwijl die met Omnipotent helemaal op was gegaan. Je zou toch denken dat met die verschillen in wateropname toch ook een verschil in de planten te zien zou moeten zijn.


        De bak met de GHE FloraNova voeding (links) is wel stabieler. Daar hoef ik helemaal niets aan te doen. De Omnipotent bak (rechts) fluctueert nogal qua EC en pH (beide lopen vrij rap op) en daar moet ik wel regelmatig wat aan corrigeren. Dat ligt waarschijnlijk niet aan de voeding overigens, maar meer aan dat ik de EC gewoon te hoog gekozen heb. Ik heb de 1.5 aangehouden wat ik vorige ronde deed en dat zal te hoog zijn voor de toch merendeels Chocolopes die in die bak staan. Heb het dus over de afgelopen week steeds wat verder verlaagt. Ben benieuwd of het nog een keer stabiliseert.




        De oogst van de vorige kweek is eindelijk geknipt en gewogen. Ik had 210 gram droog plus nog 20g fluf. Sinds de knip is er ook flink wat opgerookt, maar ik heb geen idee hoeveel dat was.


        Morgen heb ik hopelijk tijd voor foto's. De looks is toch wel het belangrijkste pluspunt van dit soortje namelijk. Dat donkerpaars is toch wel heel mooi. al zeg ik het zelf


        Hoe dan ook, een dramatisch verlopen kweek met een 0,5g/W opbrengst valt me dan nog mee. Buiten dat is het ook lekkere wiet en naar mijn idee ook potenter dan andere wiet die ik geprobeerd heb. Van 2 tiende gram hebben we hem met zijn tweetjes al flink zitten. Met andere soortjes gebruiken we veel meer.


        Vandaar dus ook die Cannalytics bestelling. Heb altijd wel een keer wat van die tests willen doen, maar ben nu zeker wel benieuwd of dat daarmee ook in de cannabinoiden percentages zichtbaar is of wellicht in een andere samenstelling ofzo.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

          weer lkkr vol hier :p

          aan de rechterkant onderin op de foto zie ik precies alweer kleur in die top ??

          doe zo veder

          groetjes
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

            Ja, het zit weer ietsje te vol. Deze stekken zijn ook al ruim 4 maanden oud

            Kleur komt er inderdaad weer goed in. De Buckeye is ook een stek van dezelfde lichting als de stekken van de vorige kweek. Dit had een moeder moeten worden/blijven, maar die is nu ook maar in de bloeitent gezet.

            Helaas daardoor dus wel maar 1 Buckeye purple deze keer, maar ook wel goed om het vergelijk te zien met planten die ik al ken (de Chocolopes)

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

              ben benieuwd , ik spring wel af en toe is binnen

              groetjes
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                Ja die Melvanetics weet wel wat goede wiet is.
                Je tuintje sta goed vol mooi man.

                Comment


                  Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                  Ja, de Buckeye is wel mijn favoriete wietje. Al is dat natuurlijk wel iets persoonlijks.

                  Eindelijk tijd voor een overzichtje van de oogst. Per pot 70g:
                  20160508_BP_Oogst_DSC0262.jpg

                  Close-up gemaakt van wat topjes (zijn er dus meerdere op een hoopje):
                  20160508_BP_Topjes_DSC0271.jpg

                  Dan de nieuwe kweek. De dames staan inmiddels 4 weken op 12/12:
                  20160508_4wk12_BP+CHOC_Overzicht_DSC0304.jpg

                  Groei is er nog steeds niet helemaal uit, maar het was nog maar een paar centimeter. Heb wel nog iets gesnoeid in de takken net op/onder het net om de doorluchting wat beter te krijgen.


                  Zie nog steeds geen duidelijk verschil tussen links (GHE FloraNova voeding) en rechts (Omnipotent voeding).


                  Buckeye purple topje:
                  20160508_4wk12_BP_Topje_DSC0292.jpg


                  Cocolope topje:
                  20160508_4wk12_Choc_Topje_DSC0295.jpg

                  De Buckeye's hebben her en der wel weer wat oranje pistils . Zal toch ook wel gewoon een wat sneller soortje zijn dan, maar dit keer is niet de hele top vol oranje pistils. De Chocolopes zien er veel minder ontwikkeld uit. Dat is ook wel een soort die 10 weken nodig heeft. De Buckeye Purple staat 8 weken bloei voor, maar wellcht is deze ook wel sneller klaar.


                  Overzichtje van de hele kweekopstelling:
                  20160508_4wk12_BP+Choc_Opstelling_DSC0308.jpg

                  Het is inmiddels wel meer een lage heg op stam dan een scrog geworden

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                    Echt toffe foto,slijkt meer een reuze scrog
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                      Bedankt Het zijn op zich allemaal wel uitlopers van de takken die op het net zitten, maar het zijn er wel iets teveel en ook wel wat hoger geworden dan de bedoeling.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                        Mooi Wietefras,

                        Jouw verslagen zijn altijd een ware genot om te lezen.

                        Comment


                          Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                          Joehoe! Ik zit
                          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                          Comment


                            Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                            Bedankt luitjes.

                            Vandaag weer tijd voor de wekelijkse update. Inmiddels 5 weken 12/12 achter de rug en de Plantjes gaan nog steeds gestaag door.
                            De Buckeye Purple ziet er steeds meer uit dat het wel een hele snelle dame is. De choclopes zijn nog lang niet zo ver. Daar komen wel de eerste oranje pistils op, maar hopelijk bouwen die nog wel even wat verder door.

                            Overzichtje van hoe het veldje er nu voor staat:
                            20160515-5wk12_BP+CHOC_Overzicht_DSC0340.jpg

                            In het begin overwoekerde de Buckeye Purple de Chocolopes, maar de Chocolopes groeiden veel langer door en inmiddels zijn de rollen wel omgekeerd. Je ziet her en der wel nog een paars topje.

                            Chocolope toppen zjn nog wat ielig:
                            20160515-5wk12_CHOC_Top_DSC0382.jpg

                            De Buckeye Purple toppen zijn ook geen monsters, maar die zijn wel redelijk aangedikt en compacter geworden:
                            20160515-5wk12_BP_Top_DSC0361.jpg

                            Close up van de bovenkant van dat topje:
                            20160515-5wk12_BP_Top_DSC0407.jpg

                            en wat fleurige macro's:
                            20160515-5wk12_BP_Macro_DSC0399.jpg

                            20160515-5wk12_BP_Macro_DSC0405.jpg

                            Planten hebben de afgelopen week met die warme wel wat te heet gestaan. Of te droog. De VPD was in ieder geval veel te hoog geworden en meteen kregen de blaadjes bruine puntjes. Dat is dus blijkbaar niet zozeer een gevolg van te hoge EC, maar meer van dat het blad de benodigde verdamping niet geheel aan kan. Wat dan wel weer veroorzaakt kan worden door een te hoge EC. De EC had ik daarvoor al verlaagd naar 1.2 voor de FloraNova en 1.3 voor de Omnipotent.

                            Temperatuur op zolder was 26 graden. Als het weer zo warm wordt draai ik de ventilatie wel weer om en zuig van boven af.

                            De dames hebben gisteren ook een bak schoon voedingswater gekregen om de voetjes in te soppen. Waarschijnlijk redden ze het daar wel in tot het eind. Of wellicht nog een keer een bak voor de laatste 2 weken met een wat lagere EC.

                            Had trouwens citroenzuur gebruikt om aan te zuren. Het fosforzuur (pH- Bloei) is op en ik dacht om dan dat spul maar te gebruiken. Wat een nutteloze zooi is dat zeg! Volgende dag stond de pH hoger dan waar ik mee begon. Toch maar weer even shoppen voor een fles fosforzuur dan.

                            Verder gaat het wel allemaal zijn gangetje. Het begin ook flink te ruiken inmiddels. Filter moet er ook maar weer op. Vorige kweek de hele kweek zonder filter gedaan. De Buckeye Purple komt haast geen geur vanaf, maar de Choclopes rieken wel flink. Heerlijk geurtje trouwens. Daar kan ik echt geen genoeg van krijgen

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                              hoe mooi dat paars kleuren van de BP, ik kijk zelf al uit naar hoe ze het hier gaat doen
                              mooie macro's zoals we van je gewend zijn. Top!
                              kristalrijke toppen, dat is een smaak- en beleefgenot

                              altijd leuke extra info
                              ik kijk in mijn actieve jaren graag in je verslagen

                              doe zo voort

                              greetz

                              Comment


                                Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

                                Bedankt. Ik moet zeggen dat ze deze keer wel ietsje minder paars lijkt. Wellicht door de hogere temperaturen of dat ik er geen extra P boost bij heb gedaan.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X