Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje ... iemand tips ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweekje ... iemand tips ?

Korting op 420shop
    Hoi, besloten om een kweekje op te starten, voor de eerste maal. Zaadjes gerecupereerd uit mijn wiet, deze laten ontkiemen en geplant met als doel een happy ending na 12 weken. Zaailingen zijn nu 13 dagen oud en zijn er goed uit, buiten dat ik 1 plantje wat te veel water gegeven heb, denk ik waardoor bladeren wat hangen. De dames zitten in 7 liter batmix aarde en met nog wat plagron terra bloom en green sensation op vooraad zullen ze groot en sterk worden (hoop ik). Een can fan extractor met filter van hetzelfde merk en klein ventilatortje zorgen voor wat frisse lucht en een 250W natruimdamp lamp voor het nodige licht. Dit alles in een dr80 tent. Plan is als de dames 3 weken oud zijn ze in bloei te zetten en ook te beginnen met met mijn terra bloom opbouwend te voederen van 1ml/l tot 4ml/l. Wat later in de bloei meng ik dan mijn green sensation in de bloomcocktail. Voorlopig geef ik iedere plant 0,2l leidingwater in het schaaltje en 0,1l van boven. Schakel binnenkort over op regenwater ivm ph waardes. Tips zijn meer dan welkom ...

IMG_2137.jpg IMG_2147.jpg IMG_2148.jpg IMG_2134.jpg
    Last edited by loosie; 2 July 2016, 21:05.

Re: 1ste kweekje ... iemand tips ?

Ziet er leuk uit en zijn mooi plantjes. persoonlijk koop ik altijd liever gefeminaliseerde zaadjes als je dadelijk paar weken bezig bent en 2 van de 7 zijn mannetjes.
    ik zou kijken hoe groot ze zijn en hoeveel ruimte je nog hebt en dan beslissen wanneer ze in de bloei gaan en evt toppen doe ik als de plant minimaal 5 intrenodes heeft.

succes

Comment

Kraanwater wel afzuren tot een ph van 5.8 +- .... appelazijn is daar ideaal voor, kan je gewoon halen in de jumbo...... succes met je eerste kweek alvast .

Comment

Ziet er goed uit hoor
        God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laurens View Post
          Kraanwater wel afzuren tot een ph van 5.8 +- .... appelazijn is daar ideaal voor, kan je gewoon halen in de jumbo...... succes met je eerste kweek alvast .
          Op aarde hanteert men PH 6.2 tot 6.4, Op hydro PH 5.8 (voor aarde is 5.8 te zuur)

Appelazijn is een zwak organisch zuur wat daardoor erg kan fluctueren in de PH. De PH zal na mengen met appelazijn zeer snel gaan verlopen.

Comment

Ik meng indien voorradig ongeveer 3 delen regenwater met een deel
            kraanwater (warm in de winter)
            Zonder kraanwater kom ik na toevoegen van de voeding al snel te laag in PH
            Dan eventueel voeding, en zuur daarna af tot 6.1 ~ 6.2 met PH- voor vijvers
            met vissen en planten uit een tuincentrum!
            Vaak niets nodig en soms een paar druppels, werkt tot nu toe prima!

Succes O.D.

Comment

Bedankt voor de tips alvast. Heb nu wat regenwater verzameld en ph waarde is 6.3. Dit lijkt mij ideaal. Wanneer ik begin met mijn terra bloom doe ik nog eens een meting en wijzig dan naar behoeven.
              1 plantje baart mij lichte zorgen (zie fotos). Bladeren hangen wat, door teveel water denk ik. Aan de onderkant van mijn potten is de aarde die ik door de gaten zie nat. Als ik met mijn vinger een 2 tal cm in de aarde por voelt deze vochtig aan. Zal de dames de volgende 24 uur geen water geven en de situatie opvolgen. Geef gerust jullie mening.
              IMG_2139.jpg IMG_2140.jpg

Comment

Plantjes zien er mooi uit, wees echt voorzichtig met water en voeding!!!!

Iedere dag even de potten optillen of wegen geeft een goede
                indicatie hoeveel vocht er per dag verdwijnt!

Wat betreft het water, daarom meng ik ook bij met kraanwater !
                Ph kraanwater hier is zo ongeveer 8.2 en heel erg kalkrijk!
                Regenwater rond PH 6.5-7
                Als ik puur regenwater pak en ik mix ook maar een klein deel van de
                aanbevolen voeding van Canna bij schiet ik al ruim onder Ph 6
                Dus met puur regenwater en voeding zou ik Ph+ nodig hebben!

Succes O.D.
                Last edited by Old Dagga; 2 July 2016, 16:10.

Comment

Ze staan in de batmix schrijf je, dan hoef je de eerste 6 a 7 weken geen voeding te geven.
                  Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

Comment

zoals O.D al zegt veel kalk in kraan water, wat helpt is het een dag van te voren tappen en te laten staan zodat chloor en kalk kan verdampen.

regelmatig even tegen de emmer of beker tikken dan zie je bubbels naar boven komen.

de volgende dag afzuren en je voeding doen en meten met een PH meter.

personelijk zuur ik normaal af maar ben nu met een kweek bezig waar ik nog niet 1 keer afgezuurt heb.

maar gewoon PH 8.0 en meer kraan water gebruik met biobizz erdoor.

so far so good (tot nu toe)
                    sigpic
                    LED there be light

Comment

Update 1ste kweek.

Plantjes zijn nu 16 dagen oud. Zien er goed uit op dit moment. Had ze eens 48 uur laten droog staan met als gevolg dat er nog 2 dames waren die hun bladeren lieten hangen. 0.2l regenwater ph 6.6 in de schaaltjes in nog geen minuut opgezogen door de aarde, daarna nog 0.2l regenwater toegevoegd wat voor de helft vlug werd opgenomen. Na een half uurtje stond er nog een klein laagje water in de schaaltjes die ik dan heb weggegoten. Na enkele uren zagen de dames er weer prachtig uit. Dus de hangende bladeren van de dame waarover ik mij zorgen maakte werd dus veroorzaakt door watertekort en niet door teveel water zoals ik eerst dacht. Zal nu mijn watertoevoer opdrijven tot 0.3 liter/dag in het schaaltje en de bovenkant vochtig maken met een sproeier. Nu de dames terug gelukkig zijn ben ik dat ook . Hier nog enkele sfeerfotos ...
                      IMG_2152.jpg IMG_2155.jpg IMG_2156.jpg IMG_2158.jpg
                      Last edited by loosie; 3 July 2016, 10:08.

Comment

Kalk dampt echt niet uit je water, hoe komen jullie op zoon onzin? Chloor natuurlijk wel.

Is jullie ooits eens opgevallen wat er overblijft als een waterdruppel verdampt? Juistja kalkaanslag op je douchewandje. Dit geeft dus al heel duidelijk aan dat kalk niet uitdampt uit water.
                        Last edited by FlintStoned; 2 July 2016, 23:03.

Comment

Probeer van boven af water te geven, en langs de rand
                          van de pot, net als in de natuur!
                          Anders word de bovenste laag grond zo droog als gort
                          en de wortels zullen onderin blijven zolang ze daar
                          het makkelijkst water en voeding vinden!

Wat betreft de batmix klopt wel gedeeltelijk, ze geven aan dat
                          deze voor 6 weken is voorbemest, maar mijn AFs begonnen al na
                          4 weken in de ongespoelde batmix te schreeuwen om extra voeding dus....

Succes O.D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
                            Probeer van boven af water te geven, en langs de rand
                            van de pot, net als in de natuur!
                            Anders word de bovenste laag grond zo droog als gort
                            en de wortels zullen onderin blijven zolang ze daar
                            het makkelijkst water en voeding vinden!

Wat betreft de batmix klopt wel gedeeltelijk, ze geven aan dat
                            deze voor 6 weken is voorbemest, maar mijn AFs begonnen al na
                            4 weken in de ongespoelde batmix te schreeuwen om extra voeding dus....

Succes O.D.

Ja over dat bovenaan wateren heb je wel een punt. Denk ook wel dat de plant in de natuur grondwater opzuigt. Ik zal de gulden middenweg ter hand nemen en ze wateren langs van onder en van boven.

Bedankt voor de tips.

Comment

In de natuur staan planten niet in een pot hoor. en dat langs de potrand gieten is niet de natuur nabootsen, maargoed.

onder een denneboom is de grond gortdroog en dat is niet zomaar. Als ik hier meelees zie ik veel informatie die uit duimen wordt gezogen!

beeje klepel zien hangen maar de klok niet vinden verhaal

Comment

Bezig...
                              X