Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje ... iemand tips ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweekje ... iemand tips ?

Ga dan ook eens om het even onder welke boom staan nu er blad
    aan zit FlintStoned en kijk eens hoe lang het duurt voor er bij de
    stam ook maar een druppel water valt of komt!

En het voorbeeld van de dennenboom klopt eigenlijk ook niet
    omdat dat geen loofboom is en juist in de breedte wortelt!

Juist, het meeste loopt van de bladeren en valt meters van de stam af,
    dus daarom dat nabootsen!

En buitenplanten mits ze in de koude grond staan kunnen de diepte
    in op zoek naar water, in een potje van 10-20 liter gaat dat lastig!
    Dus wat doen we?, nabootsen voor zover mogelijk!

Groet O.D.
    Last edited by Old Dagga; 4 July 2016, 16:04.

Comment

Juist, het meeste loopt van de bladeren en valt meters van de stam af,
      dus daarom dat nabootsen!
      Als je pot meters breed is ja dan kan je dit nabootsen door langs de potrand te gieten. Maar doorgaans staan ze in kleine potten en is het bladerdek vele male breder dan de pot. Cannabis heeft onderaan drinkwortels in het midden steunwortels en bovenaan afzetwortels die zouten afzetten in de bovenste 10 cm van de grond rondom de stam. In een relatief kleine pot is dat dus ook langs de potrand het geval.
      Afzetwortels zetten voornamelijk nitriet en zouten af iets wat ze niet graag nogmaals krijgt aangeboden.

Nu zijn er vele wegen naar Rome dat is zeker waar. Dus vooral blijven doen wat voor u goed werkt.

Comment

Nou ik heb het ook niet uit ervaring maar probeer te doen wat hier
        over het algemeen word beschreven als " de betere manier"!

Heb heel wat verslagen doorgelezen, helaas niet te veel over Led verlichting,
        maar tot voor kort zat ik op bijna twee uur per dag gemiddeld, ben nu
        door omstandigheden gekelderd naar 1 uur en 42 minuten!

Succes en groet O.D.

Comment

Ik gaf vroeger ook wel eens onderaan (voor ik iets wist ), en de plantjes groeiden ook. Ideaal? Waarschijnlijk niet.

Zolang je niet teveel bewaterd, of te weinig en je je ph een beetje in toom kunt houden komt alles goed.

Alleen 1 tip, voeding haalt je ph naar beneden. Meet dus altijd je ph nadat je je voeding erin hebt gedaan.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Beter had je dat blijven geven ook nadien je "iets wist" mar bon. ZOals gezegd al die langs de potrand wil geven mag dat van mij.

Beetje ondebouwen waarom lamgs de potrand dan beter is is misschien op ze plaats om de discussie levende te houden.
            Last edited by FlintStoned; 11 July 2016, 19:47.

Comment

Ik heb ook geprobeerd dat te doen al kan het voor mij ook
              moeilijk anders, aangezien de aarde bij de stam hoger is dan
              langs de randen, dan valt het niet mee om een aanzienlijke
              hoeveelheid alleen bij de stam te kiepen!

En als je van onder geeft zult je na een tijdje moeten gaan kijken
              of alles opgenomen is en eventueel weer verwijderen, maar dat
              word lastig bij een scrog!

Maar we zitten hier op iemands topic die hier misschien niet blij mee is!

Groet en succes O.D.

Comment

Tipje
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

zo wie zo blijft precies water genoeg geven een mega ding kwa hoeveel en hoeveel niet

al hoewel als het in de natuur een stortbui komt krijgen ze ook te veel

dus het blijft gissen ! hoe goed je ook kan voelen of wegen !

water geven is echt de main thing bij kweken ! hoeveel of hoeveel niet
                  sigpic
                  LED there be light

Comment

update 1ste kweekje

Plantjes zijn nu 25 dagen oud. Doen het nog altijd goed. De ene wat beter dan de andere, heb namelijk 3 lilliputters . Dus 3 dames die wat klein uitvallen, maar het positieve is nu de dames reeds 5 dagen in bloei staan blijken alle 7 ook daadwerkelijk dames te zijn te zijn . Mss kan er nog een ladyboy gevormd worden, maar daar ga ik niet van uit.

Plantjes krijgen ongeveer 250ml water per dag met voeding volgens voorschrift. Ik meng mijn regenwater met leidingwater om tesamen met mijn voeding de ph waarde rond de 6,3 - 6,6 te krijgen (dit dankzij de tip hierover in dit topic). De dames drinken ongeveer 200ml langs onder en 50ml geef ik vanboven langs de rand, werkt prima volgens mij.

De kleinere dames heb ik wat verhoogd om ze ook voldoende licht te verschaffen. Heb al zitten denken ze te verbannen naar buiten om zo meer ruimte te geven aan mijn paradepaardjes ??

Bedankt voor het reeds verstrekte advies hier op dit topic.

IMG_2160.jpg IMG_2162.jpg IMG_2166.jpg IMG_2163.jpg

Comment

staan er mooi bij hoor, en dat verschil zal er altijd toch
                      wel min of meer blijven uit zaad denk ik, zeker met verschillende
                      rassen door elkaar!

Alleen al daarom zou ik wel eens een kweek willen doen met stekken
                      van dezelfde moederplant, AF of reg. zou me niet eens zo veel
                      uitmaken denk ik!

Succes O.D.

Comment

Zien er leuk uit!! Probeer je temp vooral goed te houden,
                        want in de zomer kan het al snel boven de 30 graden uitkomen in je tent.

Probeer rond de 27 graden te blijven
                        But what does it mean?

Comment

Nu dames in bloei staan valt me wel op dat lv in tent hoger is. Soms tot 70 %. Ventilator draait nu 24/24 tesamen met extractor. Aanzuigbuis wat hoger gehangen. Afwachten wat het resultaat zal zijn.

Comment

Voordat de politie mijn tempel tot de grond gelijk maakte en mij ripte van een goede portie wiet(waarvan helf is verdwenen in het proces van arrestatie), voedde ik altijd via beneden, die bovenste laag grond fuck it, het is buffer, het is wel fijn voor je kindjes als deze grond tot leven blijft en geen woestijn wordt, maar niet omdat je plantje hier zijn voeding gaat halen maar om je grond tot leven te houden, als je het voor elkaar krijgt dat je grond een levend organisme wordt en blijft tijdens je proces komt het je oogst stukken beter uit. water vanboven geven geeft in een potje zelfs MEER kans op verzuipen, als dat je het medium zichzelf vanaf de grond het water laat opzuigen is beter. (wel vereist de via de bodem voeden methode dat je je je potten bij het vullen eerst to de helft vult deze goed aanstampt en dan de pot pas afvullen met aarde. volledig doordrengen van water en HERE YOU GO, doe je dit niet volgens deze methode zal je potje niet de capaciteit hebben om goed water van de bodem op te nemen tot de bovenste lagen)
                            ik ben fan van aarde de geur geeft al aan wat ik ermee kan en wat ik moet doen. Je kindjes lijken het goed te doen groeien mooi gelijkmatig op, ik neem aan dat je lamp over de middelste 3 staat? die zijn namelijk iets minder in lengte gegroeid dan omliggende, weet je al wat voor methode je gaat gebruiken om ze af te bloeien?
                            Je omschreef dat je plantjes een keer slap hingen door te weinig water, probeer dat te voorkomen dat ze slap gaan hangen,.... maar ze goed hongerig maken voor voeding en water is wel een goede methode.(en jaja verschil tussen slap hangen en net op tijd zijn is moment van een dag of uren, maar wie kweek zal werken) als je namelijk net inhaakt voordat ze slap gaan hangen schieten ze letterlijk de lucht in na een voedingsbeurt, en je voorkomt dat ze verdrinken. even optillen van potje is indicatie voor hoeveel vocht erin zit, kun je hem (in geval van slappe worm zoals mij) niet met een hand kan optillen is er teveel water, en voeld et als veertje tijd voor water en voeding. waar de excacte grens ligt is ervaring en herkennen.
                            En serieus kalk verdampt niet, dat zet af, en als je een teveel aan kalk heb gaan je wortels protesteren waarbij ze het eerst zo hoog mogelijk proberen af te scheiden in de grond, dit zie je altijd bij kamerplanten met mensen die denken dat planten zichzelf alleen met beetje water onderhouden, je krijgt dan zo'n vies stinkend laagje op je grond het ruikt bijzonder muf. als je start met juiste medium afgestemd voor wiet, zit je al in juiste ph en zal je absoluut geen kalk afzetting krijgen tenzij je het zo ontzettend weet te verkloten, maar dan zal het probleem nooit zijn teveel kalk maar heb je ander feiten verneukt en deze eerst opgelost moeten worden. je kunt altijd een keer ergens na eengoed uitgezet wortelsysteem enzym + gebruiken om je wortels te ondersteunen. hoe goed dit werkt weet ik nog niet precies,op mijn dieffenbachia's die nu al 3jaar in zelfde medium heb staan had het een duidelijk goed effect,deze zijn 1,30m hoog en bloeien nu al voor derde jaar achter elkaar, alleen heeft de dieffenbachia een bijzondere gevoeligheid tegen de opbouw van kalk en zouten, en aangezien ze meedraaien op mijn overtollige voeding krijgen ze nogal wat, deze begonnen te haperen en na enzym + verbeterde dit dus sterk en herstelde ze niet alleen ze beginnen nu ook met nieuwe scheuten.

Afain weer lang genoeg over je projectje gehoverd, Good luck and blessed be

Comment

luchtvochtigheidsprobleem is opgelost. Ventilator 24/24 laten draaien en aanzuigbuis verhogen had niet echt het verwachte resultaat. luchtvochtigheid zakte maar met 5%, en was soms nog 75% met lamp uit. Na enkele dagen gestopt met water geven aan de bovenkant, dit zorgde ervoor dat luchtvochtigheid naar 50% met lamp aan en 60% met lamp uit daalde.

@insanedutch: over die enzym + ook al veel lof gehoord, dit zal worden gebruikt bij volgende ronde. Bedankt voor de tips

Voor de rest over de dames geen klachten, update volgt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loosie View Post
                                update 1ste kweekje

maar het positieve is nu de dames reeds 5 dagen in bloei staan blijken alle 7 ook daadwerkelijk dames te zijn te zijn .
                                hi loosie, dames zien er gezond uit!
                                Op die closeup foto van je zie ik geen vrouwelijke karakteristieken (ook geen mannelijke). Ben je zeker dat het vrouwtjes zijn?
                                Oldschool retired scrog master

Comment

Bezig...
                                X