Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Big bang 1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Big bang 1ste kweek

    Korting op 420shop
    Alles is er helemaal klaar voor,

    3 zaadjes zijn aan het ontkiemen en de kleine potjes staan al helemaal kant en klaar.

    Temperatuur naast kiembakje 21,5
    temp in kast 20.1 LV 63% en stijgend (lamp en ventilatie uit)

    Zodra de zaadjes ontkiemd zijn gaan ze in 0.5l bakjes die in een progerator staan. Deze gaat in de kast, met de lamp op een goeie meter erboven. zodra de eerste kop zich laat zien gaat het hele zaakje een halve meter omhoog en gaat de deksel van de propagator.

    Op een goeie kweek dan maar \o
    Last edited by Mr_3ppozz; 28 April 2009, 19:52.
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    #2
    Re: 3x Big bang 1ste kweek

    Ik wens je veel succes bij je kweek maar had heel graag je opstelling eens op een foto gezien, zo ook je propagator . Ja, we geilen hier nogal op foto's!

    Comment


      #3
      Re: 3x Big bang 1ste kweek

      Veel succe gewenst.
      Deze ga ik volgen.

      Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: 3x Big bang 1ste kweek

        U vraagt wij leveren

        Het kiembakje:


        De temperaturen:


        Het electisch paneel:


        De kast van binnen:


        De propagator met de kleine bakjes en afstandsthermostaat:


        De bovenkant van de kast:


        Dat zwarte ding daar links aan de bovenkant van de kast is een panty gespannen over het lucht-afvoer gat, ook de lucht-invoer heeft een stuk zwarte panty over de openingen om alle licht af te vangen.
        Last edited by Mr_3ppozz; 12 April 2009, 16:45.
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #5
          Re: 3x Big bang 1ste kweek

          ziet er heel goed uit ga ook maar eens me kweek verslagje doen ik heb 4 bigbang plantjes staan suc6 ga je volgen

          Comment


            #6
            Re: 3x Big bang 1ste kweek

            progerator
            -> Propagator
            Kwestie dat iedereen weet wat je bedoelt

            Comment


              #7
              Re: 3x Big bang 1ste kweek

              Ziet er leuk uit man , ik ga me bigbangs volgende week vermoorden

              Veel succes met je kweekje .

              Grtz.

              Comment


                #8
                Re: 3x Big bang 1ste kweek

                zeg dat nou niet waar ze bij zijn eentje van mij heefd zelfmoord gepleegd had er eerst 5 nu nog 4

                Comment


                  #9
                  Re: 3x Big bang 1ste kweek

                  Daar staan ze dan, alle 3 onder de grond, lamp een meter erboven de kap gaat er zo op



                  ik heb wat extra water rondom de bakjes gedaan ze staan er zelf zo goed als niet in, kheb enkel wat water op de zaadjes gegoten en ga ze ieder uur even bezoeken.

                  edit:
                  kheb de kap op de propagator gezet en de thermostaat erin gezet, temp en LV zijn nog aan het stijgen maar staan nu op 24,7 en 60%

                  Edit2:

                  De temp en LV zijn gestabiliseerd, ben er niet blij mee, heb inmiddels een donker handdoekje in een maatbeker met 1L water erin op de bodem gezet, heb hier lauw water in gedaan zodat het niet eerst op hoeft te warmen.

                  Temp: 29.2
                  LV: 51%
                  Last edited by Mr_3ppozz; 13 April 2009, 15:46.
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment


                    #10
                    Re: 3x Big bang 1ste kweek

                    Grrr Luchtvochtigheid wil maar niet doen wat ik wil... de temperatuur in de kast blijft eigenlijk veel te hoog, heb de ventilatie nu voluit gezet en de LV valt gelijk naar beneden zit nu op 42% met een temp van 29 graden.

                    Het zijn dan nog wel zaadjes die der nog bar weinig van meekrijgen, maar ik wil zodra ze hun kupke boven de grond laten zien wel graag dat ze in een prettige omgeving terecht komen....

                    Tips om de LV hoger te krijgen (ja ik weet het een mistmaker of luchtbevochtiger... sorry geen optie €€ zijn er niet )
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #11
                      Re: 3x Big bang 1ste kweek

                      ik zou da water daar rond eruit doen die potgrond is gewoon kletsnat zo gaan ze echt nooit naar boven komen je grond moet maar klam zijn zoals je hem koopt in zakken. ik vraag mij ook af hoe het komt dat het zo warm is, op mijn kamer is de luchtvochtigheid altijd 70, is het soms mogelijk dat je lamp al aanstaat? voor te ontkiemen is dit nutteloos.

                      ik zou dus die zaadjes uit die potjes halen en ergens in verse potgrond steken, en die lamp hoeft niet aan, je kan ze gewoon op je kamer zetten op 20 graden, maar vanaf ze boven de grond komen direct onder je lamp anders gaan ze zich strekken.

                      succes!

                      Comment


                        #12
                        Re: 3x Big bang 1ste kweek

                        top jan, de lamp staat inderdaad gewoon aan, de potjes staan niet in de plas eromheen dat water was puur voor extra verdamping, ik haal ze uit de kast en in de propagator

                        edit:

                        heb uiterst voorzichtig de zaadjes opnieuw geplant in nieuwe stekgrond, de grond voelt inderdaad licht klam aan, maar verder niet?

                        Ik zat de denken alle 3 de potjes een klein scheutje te geven op de plek waar de zaadjes zitten, is dat af te raden?
                        Last edited by Mr_3ppozz; 13 April 2009, 19:47.
                        sigpic
                        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                        Comment


                          #13
                          Re: 3x Big bang 1ste kweek

                          Dan nog denk ik dat ze veel te vochtig staan, maar kan het niet zogoed zien want de kwaliteit van de foto is er naar,

                          Heb je ze laten ontkiemen in watjes? ik heb ze gewoon direct in potjes gestoken en ze zijn op nog geen 2 dagen boven de grond gekomen. zet eens een betere foto erop.

                          Normaal gezien als het verse vochtige stekgrond is uit een zak is het zelfs niet nodig van ze water te geven tot ze boven komen.

                          mvg
                          Last edited by janleuri; 13 April 2009, 19:45.

                          Comment


                            #14
                            Re: 3x Big bang 1ste kweek

                            voor te ontkiemen is dit nutteloos.
                            ik zou dus die zaadjes uit die potjes halen en ergens in verse potgrond steken, en die lamp hoeft niet aan, je kan ze gewoon op je kamer zetten op 20 graden, maar vanaf ze boven de grond komen direct onder je lamp anders gaan ze zich strekken.

                            Comment


                              #15
                              Re: 3x Big bang 1ste kweek

                              Thanks voor de reply's, ik heb de zaadjes met omringend zand opnieuw gepot in de bakjes heb niet aan de zaadjes zelf gezeten enkel voorzichtig verplaatst.

                              De luchtvochtigheid in de kast was gedaald naar 38% met een temp van 29 graden en dit was met de afzuiging op volle stand, ik denk dat ik toch moet gaan kijken naar de aanzuiging van verse lucht of dit wel afdoende is. Ook is het zo dat de temperatuur om de kast heen ook al 23 graden is. Dit zal in de zomer helemaal spannend worden al was mijn planning de lamp in de nacht aan te zetten ivm temperaturen deze zomer.

                              ik heb nog geen water bij gegeven, en hou ze goed in de gaten de temperatuur op de thermostaat geeft nog wat hoog aan, maar ik denk dat het apparaat zelf ook al aardig wat warmte heeft geabsorbeerd.

                              Foto-updates zullen volgen ik zal mn digitale camera van de week ff ophalen het zand waar ze eerst inzaten was vrij soppig en ook al redelijk compact geworden, toen ik de bakjes omdraaiden kwamen er 3 kluitjes aarde uit dus hoogstwaarschijnlijk veeeeeeeeel te nat.

                              @janleuri, ik heb ze laten ontkiemen in een stuk keukenrol, dat is vrij goed gegaan, alle 3 de zaadjes netjes open gebarsten met eerste worteltje die net begint te vormen, ik heb dat puntje naar beneden gemikt en zand erop gegooid
                              Last edited by Mr_3ppozz; 13 April 2009, 19:57.
                              sigpic
                              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                              Comment

                              Bezig...
                              X