Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Big bang 1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 3x Big bang 1ste kweek

    mja ik heb het gewoon op de vensterbank gedaan en ze kwamen op 2 dagen allemaal boven zonder problemen, daarbij zijn ze echt niet zo gevoelig als je denkt, bij mij waren ze allemaal van de vensterbank gevallen toen ze nog maar enkel een wortelpen van 2 cm hadden, eentje onderkant afgebroken en ze hebben het allemaal gered
    had echter daarvoor al geprobeerd met kemp zaadjes maar die kwamen dus niet boven omdat ik ze water had gegeven....

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: 3x Big bang 1ste kweek

        mja stekgrond vers uit de zak is echt meer dan voldoende vochtig voor ze boven te laten komen, verder blijf ik erbij dat licht bijna geen nut heeft als ze nog onder de aarde zitten.

        Comment


          #19
          Re: 3x Big bang 1ste kweek

          Ik ben niet de best aangewezen persoon voor dat soort vragen voor mij is water geven gewoon een scheutje erin gooien, al kan ik wel een maatbekertje pakken en ze allemaal bijv 10ml geven... dat lijkt me wel verstandig :p

          ik kan me haast niet voorstellen dat het licht tot onder de grond gaat komen, maar zoals Jona me al meerdere malen uitgelegd heeft, de plant weet donders goed dat warmte 90% v/d tijd gelijk staat aan licht en gaat dus die kant op... ik heb nu enkel de propagator in gebruik zonder extra verlichting.

          temp 25 en nog zakkende
          LV 44% en stijgende
          sigpic
          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

          Comment


            #20
            Re: 3x Big bang 1ste kweek

            Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
            mja stekgrond vers uit de zak is echt meer dan voldoende vochtig voor ze boven te laten komen, verder blijf ik erbij dat licht bijna geen nut heeft als ze nog onder de aarde zitten.
            Dat licht geen nut heeft zei ik ook maar een lamp wel, ze gaan af op warmte voor een groot geval geproduceerd door die lamp .
            Maar ook zetten veel mensen ze gewoon een dag of 2 in het donker en gaan ze dan als ze allemaal uitgekomen zijn overpotten zodat ze niet meer stretcherig lijken

            Comment


              #21
              Re: 3x Big bang 1ste kweek

              hoe lang zitten ze al in de aarde en heb je ze al dan niet voorgekiemt?

              Comment


                #22
                Re: 3x Big bang 1ste kweek

                Mja, dit is nu een oplossing maar zodra de lamp aan moet zit ik weer met hetzelfde probleem... de temp in de kast loopt te hard op en de afzuiging haalt juist dat kleine beetje vocht ook nog eens uit de lucht... zal een grotere aanvoer een oplossing kunnen zijn?

                @janleuri, vanaf vanmiddag 15.15 hebben ze een donker onderkomen ik heb ze wel voorgekiemt maar heb niet gewacht tot er een echte wortel aan zat, wou enkel weten dat ik leven in de grond zou stoppen
                Last edited by Mr_3ppozz; 13 April 2009, 20:36.
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                Comment


                  #23
                  Re: 3x Big bang 1ste kweek

                  Propagator is een succes temperatuur onverward en onverlicht 23,7 graden met een LV van 75% die nog steeds langzaam aan het stijgen is. alle 3 de potjes hebben 10 ml water gekregen sinds de nieuwe grond erin zit. nu maar weer rustig afwachten

                  Last edited by Mr_3ppozz; 13 April 2009, 22:35.
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment


                    #24
                    Re: 3x Big bang 1ste kweek

                    Mooi om te volgen Mr_3ppozz Ziet er allemaal erg leuk uit! Dat wachten gaat vast beloond worden. Keep it up!

                    Peace

                    Comment


                      #25
                      Re: 3x Big bang 1ste kweek

                      Ik hoop het zeker

                      ben nu druk aan het denken om de temperatuur problemen in de kast op te lossen... het wordt nogal warm daarbinnen....

                      Situatie:
                      Actieve afzuiging (max 200m3)
                      passieve aanvoer verse lucht

                      Temp loopt op tot 30+ en LV zakt erg snel als ik de fan op max zet (200m3) de LV in de kamer waar de kast staat is 42/45% maar zelfs dan zakt de LV in de kast naar <30%
                      sigpic
                      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                      Comment


                        #26
                        Re: 3x Big bang 1ste kweek

                        Zet je fan hard genoeg, en laat de ruimte waar je uit afzuigt dicht zodat je LV hoger wordt. Zoek dan een stand op je afzuig zodat de temperatuur niet te hoog wordt (want ook de lucht in die kamer gaat dan warm blijven en warmer dan dat hij nu is...)

                        Comment


                          #27
                          Re: 3x Big bang 1ste kweek

                          De kamer hier blijft echt wel dicht, de temp in de kamer mag wel omhoog, maar ik wil de temp in de kast juist naar beneden hebben... is een 30 cm tafel ventilator een optie om de luchtcirulatie wat hoger te maken en dus de temp wat te verleggen? of is die alleen maar handig voor het "versterken" van je stammen?
                          sigpic
                          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                          Comment


                            #28

                            Comment


                              #29
                              Re: 3x Big bang 1ste kweek

                              de kast staat voor de balkon deur, en de afzuiging zit aan de achterkant, gister de deur open gehad om de verse lucht direct van buiten aan te zetten, zal dit eens paar dagen blijven testen... maar de temp van de kast moet echt omlaag
                              sigpic
                              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                              Comment


                                #30
                                Re: 3x Big bang 1ste kweek

                                Temperatuur is het belangrijkste, die LV -> zolang ze goed bovenkomen is die niet van levensbelang. Gewoon niet teveel onder de 40% laten gaan. Zeker niet richting 20% (vraag me af hoe je daaraan komt eigenlijk...)

                                Comment

                                Bezig...
                                X