Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e verslag : NLX

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2e verslag : NLX

    Korting op 420shop
    Na mijn leerzame eerste kweek volgt er natuurlijk een 2e. Helaas begint het al meteen met het tmv virus (zoals ik het zag in het problemenhoekje) hier en daar, maar fuck it, ik ga gewoon mijn best doen en zie wel wat het wordt. De plantjes groeien als kool, of als wiet, wat jij wilt
    De opstelling is nu 15 x 11 liter potten met NLX stekken, 10 dagen voorgegroeid, waarvan minder dan een week laten wortelen in koffiebekertjes.
    Verder nog steeds mijn Darkroom 1.20x1.20 met een 600 watter. De afzuiger wil ik nog vervangen maar dat is nu nog niet nodig. Enige probleem met de kamer waar hij instaat (ook weer een voordeel) is dat ie koel blijft. De minimale temp is 19 graden, en bij warmer weer 20. LV staat 60-80 en max temp komt op 28.

    Verder staan ze nu 2 dagen op 12/12..



    Zoals je ziet trekt het krom, en dat zit op meerdere planten. Deze valt op zich nog mee

    Het toppen is geslaagd! verse scheuten

    Greetz

    #2
    Re: 2e verslag : NLX

    De plantjes groeien als kool, of als wiet, wat jij wilt
    maar fuck it, ik ga gewoon mijn best doen en zie wel wat het wordt.
    Zo'n mentaliteit hou ik wel van, vandaar dat ik deze nu eens WEL ga volgen (is een zeldzaam fenomeen, dusjah... ).

    Succes en keep it up!

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: 2e verslag : NLX

      Thx en inderdaad, ik zal eens kijken op de website morgen voor meer informatie. Nu Star trek kijken en slapen Morgen weer aan de arbeit

      Comment


        #4
        Re: 2e verslag : NLX

        Hey Nosferatu, daar ben je weer. Bevalt je vorige kweekje wat?

        Jammer dat je nu gelijk al een virus te pakken hebt. Hoop voor je dat het niet te veel invloed op je plantjes heeft. Veel succes en ik volg je

        Greetzz

        Comment


          #5
          Re: 2e verslag : NLX

          Ja die vorige kweek was wel lekker, maar het had beter gekund. De wiet zelf: heel licht en zoet, sluipt er langzaam in en dan ineens BAM! Echt dik stoned Geen downer iig. Dat virus is weer een uitdaging he

          Greets

          Comment


            #6
            Re: 2e verslag : NLX

            Ik denk dat dit best wel eens wat kon worden, TMV weg ermee !!

            Succes !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Re: 2e verslag : NLX

              Gewoon doordoen met die kweek, dit komt vast goed, blij zal je zijn dat je zal kunnen oogsten en er wat deftigs van haalt. Anders mocht je daar zeker nog eens 2 of 3 weken op wachten als je alles had weggepleurd...
              Is ook eens goed voor het forum aangezien er nog een kweek bezig is waar TMV op zit, en Sirhc gaat ook gewoon door. Eens kijken wat dat doet met de opbrengst, smaak en dergelijke zaken .
              Hou ons op de hoogte!

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #8
                Re: 2e verslag : NLX

                Thx voor de support mensen

                Weinig te melden verder, groei gaat goed, vooral in de breedte. Ze zijn tussen de 18-25 cm. Ik denk trouwens dat ik na deze kweek toch voor een hok ga want volgens mij is de temperatuur dan makkelijker onder controle te houden. Zo'n tent houdt amper warmte vast
                Nou ja hier een foto toen het licht net aan ging:


                Zal Alien is pm-en voor dat tmv-middeltje
                Dat was m weer!

                Greetz

                Comment


                  #9
                  Re: 2e verslag : NLX

                  Ik vind ze er goed uitzien. Hier en daar een geel blaadje, maar ach, mensen hebben ook wel eens een vlekje

                  Je zegt dat je tent geen warmte vasthoudt, wellicht staat je afzuiging wat te hoog afgesteld ? Ik heb ook een tent (met witte wanden overigens) en ik kan niet echt zeggen dat deze snel afkoelt ?

                  Probeer, als je water geeft, dit zoveel mogelijk aan de buitenkant van de pot te doen, langs de rand. Nu giet je langs de stam af, dat is niet echt bevorderlijk. Als je aan de buitenkant giet, gaan de wortels op zoek naar dit water en dat stimuleert de wortelgroei.

                  Gaat goed komen !!
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2e verslag : NLX

                    Probeer, als je water geeft, dit zoveel mogelijk aan de buitenkant van de pot te doen, langs de rand. Nu giet je langs de stam af, dat is niet echt bevorderlijk. Als je aan de buitenkant giet, gaan de wortels op zoek naar dit water en dat stimuleert de wortelgroei.
                    Het niet op de stam geven van water is eigenlijk bedoelt om de zouten die de plant op haar stam afzet niet weer in de aarde te gaan mengen. Zo moet je plant anders 2x energie gaan steken in het uitzuiveren van die stoffen. Maar zoals je zegt is aan de buitenkant water geven zeer bevorderlijk voor de wortelgroei

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment


                      #11
                      Re: 2e verslag : NLX

                      Bedankt voor de tips (gaat nu langs de kanten, maar denk uiteindelijk weer van onderaf )en hier weer 2 fotos van de tussenstand! Volgens mij hebben we schijt aan het TMV virus


                      En jawel, witte haartjes

                      Greetz

                      Comment


                        #12
                        Why drink & drive i'f you can smoke & fly

                        Comment


                          #13
                          Re: 2e verslag : NLX

                          jow,ze zien er aardig uit.
                          ik volg je
                          ______Grtz______
                          ---Canna_Loop---
                          _______________

                          Comment


                            #14
                            Re: 2e verslag : NLX

                            Hoi hoi
                            Nou, ik heb zo net voor het eerst gedieft, of zover van wat ik begrepen heb van dieven en knippen. Ik heb verder maar op inzicht laten zitten waarvan ik denk dat het eventueel nog wat gaat doen. Ik heb als richtlijn zo'n beetje de onderste helft gedieft en wat me opviel was dat je niet ALTIJD de takken van de 3 onderste internodes af kan knippen. In sommige gevallen waren dat juist een paar van de grootsten! Nou ja ter illustratie (en geef maar commentaar aub):

                            Dit was echt een chaotische (VOOR)

                            Zo ziet het er wat beter uit volgens mij (NA)

                            Dit kwam der af..

                            En zo staan de lieverdjes er weer bij
                            Ik heb de grootsten (ca 40 cm) langs de randen gezet meteen en de kleinsten(ca 35 cm) in het midden. Ook wel duidelijk te zien wat de plantjes van plan zijn al he
                            Nou ja, als het goed is en ik het goed gedaan heb, zal de energie en voeding niet verspilt worden en zien we over een tijdje het resultaat er van!

                            GreetzzzzzzzZ

                            Comment


                              #15
                              Re: 2e verslag : NLX

                              Oorspronkelijk geplaatst door nosferatu View Post
                              Ik heb als richtlijn zo'n beetje de onderste helft gedieft en wat me opviel was dat je niet ALTIJD de takken van de 3 onderste internodes af kan knippen. In sommige gevallen waren dat juist een paar van de grootsten! Nou ja ter illustratie (en geef maar commentaar aub):

                              GreetzzzzzzzZ
                              Why drink & drive i'f you can smoke & fly

                              Comment

                              Bezig...
                              X