Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

    Oorspronkelijk geplaatst door buffelkneer View Post
    Pistels die bruin worden, die volgroeien nooit meer.
    En wat betekent dat dan?


    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

      Oorspronkelijk geplaatst door buffelkneer View Post
      Pistels die bruin worden, die volgroeien nooit meer.
      Maar er blijven wel constant nieuwe groeien.
      De top blijft dikker worden, zolang je geduld hebt.

      Maarre..
      Tekort water kan het niet zijn op het moment krijgen ze dag 1) 1,5l p/plant waarvan 1liter gevoed volgens schema, dat komt neer op een 66% van het biobizz schema.
      In het Biobizz schema staat niet hoeveel water je moet geven.

      Toprot komt niet door water.
      Het zit in de plant, en komt naar buiten als de condities optimaal zijn.
      Bijvoorbeeld een groot verschil tussen dag/nacht temperatuur is al voldoende.
      Er is weinig aan te doen verder. Hou het in de gaten en ga niet onnodig je planten uithongeren, dan gaan ze alleen nog maar langzamer.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

        Als je planten te lang droog hebben gestaan, dan worden die pistels vroegtijdig bruin en volgroeien die toppen niet meer en moet je vroegtijdig oogsten.
        Zeker in de zomer als je eens water vergeet te geven, en ook bij een vriend van me die gedurende heel zn kweek te weinig water gaf. Grond was kurkdroog, maar hij wilde niet luisteren. Laatste weken van de bloei stijgt de luchtvochtigheid in het donker heel rap, omdat de temp lager zijn zonder de lamp aan en je plantjes veel ademen he. Straks als die wiet droog is, zal die vol met lange bruine haartjes eruit zien.

        Comment


          Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

          @greyvol zijn we niet allemaal enigszins gedrogeerd?[emoji23][emoji23][emoji23]
          De variac staat nu op 150v en de lv was vanochtend max 54%, das beter dan boven de 60% zoals vorige week.
          Er staat nu een kacheltje in de tent dus ik hoop dat de temp. niet meer zo schommelt.
          Die Black Domina is idd een prachtige dame en goed om te horen dat ze ook lekker smaakte. De fan staat trouwens bij mij niet op de toppen gericht, maar tussen de lamp en plant.
          Die topmax is een organic bloom stimulant, althans dat staat op het flesje en zal idd wel een soort van booster zijn.
          Die vergeling treedt idd eerder op dan verwacht. Maar dat heeft denk ik met m'n onervarenheid te maken.
          Mijn volgende kweek worden geen langbloeiers meer, 11wkn duurt echt fu***** lang zeg.[emoji352]
          Ik ga voortaan wat vaker foto's maken met de lamp uit. Zodat jullie en ook ik zelf meer kunnen zien qua vergeling of evt. andere blad problemen.
          @QnQ ikk zal ze niet uithongeren, dat moet toch pas de laatste 2 weken?
          Vanochtend zat er nog genoeg water in de pot, dus heb ik ze maar niets gegeven.
          Morgen zal ik even de potten wegen om te kijken of ze al weer wat nodig hebben.
          Ik zal tot aan de laatste 2 weken geen water alleen meer geven, alleen nog maar met voeding. Behalve dan de topmax, tenzij de temp en lv goed onder controle zijn. Dan durf ik het nog wel 1 of 2 keer te geven, maar zeker niet meer elke waterbeurt.
          Ik denk dat de watergift per plant en kweekmethode verschillend zal zijn. Het is gewoon een kwestie van een goed gevoel te ontwikkelen wbt het wateren.
          Mijn ontwikkeling is nog in volle gang. [emoji4]
          @buffelkneer thx voor je uitleg.
          De bruine pistels vallen nog wel mee. Zodra ik de eerste bruine pistels zag heb ik direct de water hoeveelheid verhoogd. (Teken van uitdroging, zolang je nog niet aan het eind van de bloei periode zit)
          M'n grond is ook idd een keer of twee veel te droog geweest helaas. Ik hoop dit bij mijn volgende kweek toch wat beter te doen.
          Bedankt voor alle tips en weetjes allemaal. Respect[emoji1360]
          Nog even over die kachel in m'n tent.
          Het leek mij wel verstandig om nog wat rookmelders ivm de brandveiligheid. Die kachel is uiteindelijk toch meer brandgevaar.
          Nou zat ik de handleiding te lezen van de melder en toen las ik


          Waar kunt u het beste een rookmelder plaatsen?
          4e regel. Voor de slaapkamerdeur.
          Het alarm mag niet gemonteerd worden...
          3e regel. Vlak naast een deur.
          Nu maar hopen dat ie het wel gewoon doet, ja als de gebruiksaanwijzing al niet klopt...
          [emoji23][emoji23][emoji23]


          I like it!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

            Oja helemaal vergeten te zeggen dat ik onlangs laatste ben geworden met de lotto.
            Vandaag heb ik mijn prijzen in ontvangst mogen nemen.
            Bedankt JD en 420shop.nl!



            I like it!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

              Ghihi gefeliciteerd!
              Keileuk die lotto

              Ik kweek ook wat aan de droge kant en heb laatst de bovenkant van de pot met die kleisteentjes bedekt tegen uitdrogen. Wortels groeide flink hoog ook omdat die steentjes erop lagen. Denk dat ik dat volgende keer ook ga doen of met plastic bedekken. Droogt best snel uit alles.
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                Bedoel je zoiets Greyvol?
                Ik had er verduisterfolie op gelegd en dat werkte prima. Zodra de potten in de schaduw stonden van het bladeren dek heb ik het verwijderd.
                Om de bovenste laag potgrond maak ik me niet zo druk, ik water van onderen. Behalve in het hele begin dan.
                De bovenste laag is bij mij al droog sinds ik het folie verwijderd heb.
                Ik dacht dat in de bovenste laag potgrond alleen maar wortels zitten die zouten los laten. En dat je zodoende bij van boven wateren de zouten weer terug aan de plant geeft.
                Ik denk dat die seramis een beter idee is als je het de hele kweek wilt laten zitten.
                Bij mij begon de grond na een tijdje te schimmelen onder dat folie.
                Misschien niet erg, maar ik was bang dat er schimmel op m'n dames zou komen. Enige schimmels in de grond zijn natuurlijk wel noodzakelijk, maar zo een broeierige vochtige laag tussen de grond en het folie leek mij niet echt gezond.



                I like it!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w


                  Oeps was de foto vergeten.


                  I like it!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                    interessant die info over de rookmelder, nooit geweten... mag je volgens de gebruiksaanwijzing die kachel onbeheerd laten branden trouwens??

                    Comment


                      Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                      Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                      interessant die info over de rookmelder, nooit geweten... mag je volgens de gebruiksaanwijzing die kachel onbeheerd laten branden trouwens??
                      Die heb ik dan weer niet gelezen[emoji6]


                      I like it!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                          Hahaha ja ik heb alles weg gepleurd, k dacht doe is gek. [emoji23][emoji23][emoji23]



                          I like it!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                          Comment


                            Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                            Spijtig van je toprot. Amnesia is mijn favorietje wietje. Heb er ook een paar staan nu. Hoop dat ze zo dik als de jouwe mogen worden. Wat een joekels.
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                            Comment


                              Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                              Goedemorgen,
                              @vaperke, ja jammer van dat plekkie rot.
                              Gelukkig dat de rest van de toppen echt ENORM aan het zwellen zijn, dat maakt dan dat beetje verlies weer goed.
                              Dat ik vanochtend de tent opende werd ik direct blij.
                              Wat een toppen zeg, niet normaal man. Echt gaaf dit!
                              Helaas tikt de lv s'nachts de 55% aan.
                              Verder is de lv ongeveer min. 43%.
                              Ook de min. Temp. In de tent is nu mooi 20 graden.
                              De oorzaak van de van de hoge lv s'nachts is waarschijnlijk het feit dat ik in de zelfde ruimte slaap als de tent. En aangezien een mens aardig wat vocht verliest tijdens de slaap dmv. ademen en transpireren.
                              Bij m'n volgende kweek ga ik de luchtuitlaat in een andere ruimte.
                              Hij komt nu uit onder een (deels)open raam in de kweekruimte.
                              Ook ga ik vanmiddag een ontvochtiger aanschaffen om de lv maar beneden te halen.
                              Later volgen nog wat foto's.



                              I like it!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                              Comment


                                Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                                't Is ook handiger als je dan de lamp aan hebt op het moment dat jij in bed ligt.
                                Dan voorkom je die piek in de LV, alhoewel je die overdag ook wel wat ziet.
                                Maar belangrijker, jij ligt daar hele bruikbare CO2 uit te ademen
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X