Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Hoeloes
    Advanced Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2016
    • 1051

    #121
    Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

    @buffelkneer idd zien de bladeren er niet echt sativa uit.
    We zien wel wat het wordt, ik heb geen zin meer om met RQS te mailen. Alhoewel als het eind resultaat echt tegen valt ik RQS toch nog maar ff lastig val met wat mail.
    Update:
    Ik heb de potten wat uit elkaar gezet, wat gedieft, soil attack van aptus voor de bodem gebruikt en de dames ingespoten met mix van zeep met neemolie.
    Ik blijf nog even op 18/6 tot aankomend weekend en wil dan ook schakelen naar 400w.
    Ook heb ik wat bladschade ontdekt op een van de onderste bladeren aan de stam. Oorzaak is waarschijnlijk knoeien van voeding.



    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment

    • ripabrucy
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2016
      • 139

      #122
      Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

      Zal wel iets meer als 30% indica inzitten waarschijnlijk. Die soil artack en neemolie al nodig nu?

      Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

      Comment

      • Hoeloes
        Advanced Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jun 2016
        • 1051

        #123
        Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

        Is allemaal preventief en ivm wat kleine vliegjes in m'n tent.
        Het zijn beide natuurlijke olie producten waarvan ik buiten enorm goede resultaten heb gezien.
        Omdat ik de dames net bespoten had. Hangen de bladeren op de laatste foto.
        Ik zag wel dat na het spuiten m'n lv naar 66% ging.
        Ik heb een half uur voor lamp uit bespoten met neemolie en heb daarna ivm. de lv m'n variac op 155v gezet in de hoop dat het overtollige vocht de tent snel uit is. Ik wil natuurlijk niet boven de 70%lv ivm. het filter.
        Oja, over die meer dan 30% indica, dat moet wel zo zijn. Anders had ik echt ander blad gehad.


        I like it!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment

        • ripabrucy
          Elite Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2016
          • 139

          #124
          Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

          Better safe then sorry dus. In de groei is dat LV gehalte toch niet slecht?! En dat filter verhaal snap ik niet wat je daarmee bedoeld. Jammer dat er geen tool of berekening oid voor is,om te achterhalen welk soort genetica je plantje nu heeft.
          Maar verder weinig te mopperen bij je dus......

          Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

          Comment

          • Hoeloes
            Advanced Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jun 2016
            • 1051

            #125
            Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

            @ripabrucy
            Als je luchtvochtigheid boven de 70% komt dan verliezen de actieve koolstof deeltjes in het filter langzaam hun werking.
            Bij langdurig boven de 70% kan je filter zijn werking verliezen en zelfs kapot gaan.
            De ene praat over 70% de ander heeft het over 80% of soms wel 90%.
            En aangezien de werking van het filter erg belangrijk is heb ik 70% als bovengrens genomen en het zodoende op safe te spelen.
            Toen ik mijn filter kocht had ik deze kennis nog niet.
            https://www.thcfarmer.com/community/...-filters.8606/




            I like it!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #126
              Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

              Hoe hoger de LV hoe minder de wortelontwikkeling.
              Dus, ja, een hoge LV is minder goed dan een LV van rond de 50%.

              Op de site van de fabrikant van je filter kun je vaak de maximale LV vinden waarbij het filter werkt.
              Voor CAN filters is dat inderdaad 70%.

              Hou in de gaten dat je niet teveel water in 1x geeft
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • ripabrucy
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Aug 2016
                • 139

                #127
                Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                Van die filter wist ik dus niet.....mooi fijn om te weten. Thx Hoeloes
                Maar QnQ.....waarom wordt er dan aangeraden om bij stekken de LV zo hoog mogelijk te houden om te wortelen??

                Comment

                • Hoeloes
                  Advanced Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jun 2016
                  • 1051

                  #128
                  Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                  Dat met die stekken is dat niet alleen in de begin periode, dat deze hoge lv hebben?
                  Dan kun je het filter in het begin weg laten. Die stekken stinken toch nog niet zo in het begin.
                  En bij zelf stekken maken heb je volgens mij alleen voor de grotere moederplant een tent nodig met filter en de stekken die daar afkomen stinken niet dus hebben geen filter nodig als ik het goed begrijp.
                  Ik las ook iets over speciale Carbon filters die wel goed tegen vocht kunnen. Helaas kan ik dat stuk zo snel niet meer vinden.


                  I like it!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment

                  • ripabrucy
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2016
                    • 139

                    #129
                    Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                    Dat met die stekken is dat niet alleen in de begin periode, dat deze hoge lv hebben?
                    Juist dat ik het daarom ook niet snap/begrijp!! Boven de 50% is niet goed tbv wortelontwikkeling en juist bij stekken wil je dat wel.....DUS.....

                    Hoe het stekken in zijn werk gaat weet ik inmiddels wel al....heb een kennis op bezoek gehad die me dat haarfijn heeft uitgelegd!!
                    Heb dan ook een mooi vooruitzicht binnenkort

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #130
                      Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                      Omdat stekken in het begin dus helemaal geen wortels hebben moeten ze wel vocht opnemen via het blad.
                      Na een paar dagen ga je de LV afbouwen en gaan de wortels sneller ontwikkelen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • ripabrucy
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2016
                        • 139

                        #131
                        Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                        Omdat stekken in het begin dus helemaal geen wortels hebben moeten ze wel vocht opnemen via het blad.
                        Na een paar dagen ga je de LV afbouwen en gaan de wortels sneller ontwikkelen.
                        OOOOOOOOOH thx again Q

                        Comment

                        • Hoeloes
                          Advanced Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Jun 2016
                          • 1051

                          #132
                          Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                          Ook thx van hier QnQ, dat wortel verhaal wist ik nog niet.


                          I like it!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                          Comment

                          • RoccoSmokes
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2016
                            • 111

                            #133
                            Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                            Mooie plantjes man, wens je veel succes ik kom er ook bij!

                            Comment

                            • Hoeloes
                              Advanced Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • Jun 2016
                              • 1051

                              #134
                              Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                              Thx Rocco


                              I like it!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                              Comment

                              • Hoeloes
                                Advanced Grower
                                420 MemberMemberLucky Member
                                • Jun 2016
                                • 1051

                                #135
                                Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

                                Nou ben ik toch vandaag overgegaan op 12/12 mede door de hoogte van de dames en door het warme weer.


                                I like it!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                                Comment

                                Bezig...