Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er nou met mijn plantje? help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is er nou met mijn plantje? help

    Korting op 420shop
    De een zegt spint de ander iets ander wat moet ik hier nou mee? Moet ik haar nu al oogsten voor dat alles straks geinfecteerd is of zo? Heb bladluis spray gespoten op en onder de bladeren in de volle zon 5 minuten later dacht ik kut straks verbrand ze dus maar binnen achter het raam gezegt en ik keek in de avond en toen zaten er allemaal witte/bruine vlekjes op die grijze vagen op het blad had ik al een beetje, voor de rest zijn de beestjes dood zover ik kan zien.
    Attached Files

    #2
    Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

    Googel even op Spint
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

      Te nat?

      Plant ook een plant die lieveheersbeestjes aantrekt
      deze zullen je helpen tegen beestjes
      But what does it mean?

      Comment


        #4
        Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

        Ja, dat heb ik gedaan maar alles lijkt op elkaar de beestjes zelf en de schade wat bijvoorbeeld de voeding aanricht of de beestjes ik weet het allemaal niet meer...

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Als ze te nat staat krijg je dan zulk blad?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Heb trouwens vaak lievenheers beestjes larven er op gedaan en lievenheersbeestjes zelf

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik zie net een foto en daar staat bij Trips Tripsen en de schade lijkt verdomd veel op dat van mijn blad, dus oke trips/spint? wat nu heb er al een paar keer wat opgespoten tegen trips/wittevlieg/bladluis een spray dat werkt tegen meerde beestjes.

        Comment


          #5
          Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

          Haal er een blad vanaf doe het in een potje en kijk of er beestjes vanaf komen.
          Was zelf ook ff kijken want ik heb ook wel is zulk blad gehad.

          dit was geen spint, maar ik denk dat ik ze te droog heb laten worden
          Denk dat er zo wat van me wortels zijn beschadigt en dat zo de problemen kwamen
          But what does it mean?

          Comment


            #6
            Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

            Oh oke bedankt voor de tip, wat heb je te droog laten worden? De grond of de bladeren?

            Comment


              #7
              Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

              Gewoon buiten laten staan, niet zoveel bende opspuiten. Beestjes eten elkaar buiten meestal op. Zuigschade hoort bij een buitenkweek, binnen in een tent zijn er geen natuurlijke vijanden dus dan moet je wel iets doen om een plaag te voorkomen.

              En ga vooral geen blaadjes van je plant af trekken, je maakt zo meer stuk dan de beestjes!
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                Een blad waar de vlekjes zitten er vanaf halen on te checken of je beestjes hebt

                ik heb toen de grond te droog laten worden

                ik keek net bij mezelf en heb ook enkele beschadigde vlekjes, volgens mij altijd wel.
                Zou me niet teveel zorgen erom maken als ik jou was
                Last edited by MrSmoke; 2 August 2016, 11:16.
                But what does it mean?

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                  Je kan ook onderop het blaadje kijken terwijl het nog aan de plant zit? Als je bij elk vermoeden van een beestje een blaadje van je plant trekt hou je geen plant meer over
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                    Ja klopt ik ga dat ook niet doen, heb gekeken en er zijn nu geen beestjes meer te bekenen alleen zag er 3 doden of zo dus de spray heeft wel geholpen, weetje zeker dat ik haar nu buiten moet laten staat ook als het gaat regen en waaien of zo?

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                      Daar wordt ze sterk van, het stormt toch niet?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                        Nee nog niet, maarja Nederland he je weet het dus maar nooit ik laat haar wel zometeen buiten en dan zie ik wel als het noodweer wordt doe ik haar wel naar binnen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                          Stemma, dus jouw tomaten staan ook gewoon buiten in de regen, want daar worden ze sterk van? Serre plant zal het altijd beter doen dan eentje die in weer en wind staat. Een hele dag regen betekent een kletsnatte pot, betekent een paar dagen afzien met kans op wortel- en ander rot. Lichtsterkte buiten is nu even laag als binnen achter glas, daar heeft ze ook niks aan.
                          Als je ze dan toch in een pot hebt staan en dat valt te hanteren, altijd beter naar binnen zetten. Zeker als je aangeeft dat je eventueel al zou kunnen oogsten. Nog een extra kans op toprot dan.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                            Ik heb geen tomaten staan en voor een bui regen haal ik me planten niet naar binnen.
                            Als ze al zeiknat staan is het wat anders, ik heb ze dit jaar zelfs 2 dagen in de huiskamer gehad om de pot te laten drogen.

                            Maar we hadden het hier toch over een mogelijke regenbui en wat wind?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat is er nou met mijn plantje? help

                              Laten we het gewoon leuk houden, ik ben heel erg blij voor jullie reacties meer tips of dergelijke zijn welkom, ik kan er niet altijd even op tijd bij zijn als het ineens keihard gaat stormen dus ik doe haar naar binnen als ik weg ga en naar buiten als het weer goed is en ik er bij ben, veder heb ik vandaag 4 autoflowers ontkiemd en in potjes gedaan, denk dat ik deze 4 maar gewoon achter mijn raam houd? Maar of dat wat wordt, tja als er wel een helse bui komt ben je ook je plantjes kwijt en om telkens met 4 potten te slepen...

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Hier teminste iets positiefs, er mankeert niks aan de buds die gaan lekker geen beestje in te zien ruikt goed ziet er goed uit, schatting van hoe lang nog aan de buds gezien? Ze staat nu zo'n 6 a 7 weken groei/bloei na de 3e/4e week begon ze al in de bloei te gaan.
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X