Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Na lange tijd hier toch maar eens weer een kweekverslagje maken. Deze keer heb ik 5x sexbud, 4x ice en 3 mazars uit femi zaad ontkiemd, ik ben 29 augustus in de namiddag gestart. Na nog geen 48 uur kwamen de Mazars hun kopje al boven steken en de rest volgde snel daarna.
    Helaas is twee kweekjes geleden mijn Tneon armatuur voor ontkiemen en start groei stukgegaan, en daar ik geen sluitend antwoord kreeg betreffende het gebruik van een MH-lamp in combinatie met een Digistar, dan maar beslist om het oldskool op te lossen met 12/12 300 Watt HPS. Hierdoor heel wat strek gekregen daar je de HPS niet laag genoeg kan hangen op die nog frele plantjes en dit eigenlijk kwa lichtkleur ook niet echt klopt.
    Vandaag dan de handen uit de mouwen gestoken en de plantjes in 11-liter smartpots gestopt en ze mooi ingegraven tot bijna aan de lobblaadjes. Ze hebben wat plagron roots wortelstimulator meegekregen, ongeveer 600ml per pot.
    Ik ben een redelijke rechtoe/rechtaan kweker, scroggen en toppen zijn aan mij niet besteed, gewoon de planten zo mooi en gezond mogelijk proberen op te kweken. Voeding zal plagron en metrop zijn daar ik dit nog staan heb.

    P1110436.JPG

    P1110437.JPG

    Groeten en tot het volgende verslagje!

    #2
    Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

    Wordt vast leuk. Zet mn stoeltje neer.
    Succes man!

    Comment


      #3
      Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

      Ben ook benieuwd hoe het gaat verlopen, dus schuif ook mee aan.

      Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

        Hey ripabrucy en Ronthebudman, zet gerust jullie stoeltje. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en interessante aan- en opmerkingen worden ten zeerste gewaardeerd, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht.

        Ik heb eens de voeding bekeken die ik nog staan had en de Metrop zag er toch niet echt koosjer meer uit, verdroging en kristalvorming, het is dan ook al enkele jaren oud.
        Bij de forumsponsor dan maar een Plagron Topgrowboxje besteld met volgende voeding en boosts:

        100 ml Terra Grow
        1 liter Terra Bloom
        100 ml Power Roots
        100 ml Pure Zym
        100 ml Green Sensation


        Ik heb deze besteld omdat ik dan normaal voor deze en volgende kweek toekom met voeding.
        Bijkomend deze maal ook Sugar Royal bijbesteld om als bladvoeding (sproeien) te gebruiken.
        En voor de eerste kweek van 2017 ook al 5X Barney's Farm Morning Glory en 3X SweetSeeds BlackJack besteld
        Ik zie het weer helemaal zitten om de hobby op een hoger pitje te zetten. Mijn vorige kweek dateert van half maart en toen had ik een 350 gram van 12 plantjes. Mijn record is 485 gram met hetzelfde aantal en zou dit graag eens terug benaderen of overtreffen

        Nog even de rest van de setup waarmee ik draai:

        - Passieve inblaas via velcro flap van tent. 2clipventilators voor einde bloei

        - 1 Gavita Digistar 600 Watt dimbare EVSA
        - 1 Gavita enhanced 600 Watt bulb
        - Tent SJ DR120 II 120X120X200
        - Mabo automatische brandblusser in de tent voor als het echt misgaat
        - 1 Davin DV 12 schakelkast 2X600 + Timer

        Tot de volgende!

        Comment


          #5
          Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

          Nice nice man....mooie setup ook

          Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

            Ik kom er ook bij zitten

            Comment


              #7
              Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

              Ziet er leuk uit.
              Die sexbuds staan hier buiten in volle grond en dat zijn bijna bomen.

              Enige opmerking: Je brandblusser (vermoed ik) hangt op een nutteloze plek. Het gevaarlijke stukje is de VSA, maar je hebt een electrische dus ook daar zit je vrij safe.
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #8
                Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

                Ik rook nog regelmatig van mijn Sexbud. En het is een van mijn lekkerste wietjes!
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

                  @Modest:

                  Ik heb vroeger eens bijna brand gehad door een slecht intern contact aan de porseleinen lampvoet van mijn kap, daarmee hangt de Mabo in de tent. De EVSA wordt niet echt warm, en ik reken er inderdaad een beetje op dat Gavita genoeg kwaliteit is om te maken dat mijn huis niet in de fik gaat door deze EVSA. Er hangt ook nog een rookdetector in de kamer waar mijn tentje opgesteld is.

                  @Modest & Vaperke:

                  Is inderdaad een heel goede soort, de Sexbud van Femaleseeds, deze was bij mijn vorig kweekje ook present. Lekkere wiet, mooie opbrengst en opwekkend ook naargelang de mood waarin je bent.

                  P1110439.JPG

                  P1110440.JPG

                  Comment


                    #10
                    Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

                    Die spiegelkappen van 10 euro zouden verboden moeten zijn. Heb daar ook al slecht contact mee gehad dat de voet zwart zag. Leg daar de gavita naast of mijn lumii en dat is een wereld van verschil. Lamp draait er beter in en zit opmerkelijk beter vast.

                    12/12, benieuwd waar dat naartoe gaat. Zou het komende ronde ook eens willen proberen.

                    Comment


                      #11
                      P1110467.jpg

                      P1110468.jpg

                      Tot de volgende!

                      Comment


                        #12
                        Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

                        He Felix,

                        Na al die jaren zet ik graag weer mijn stoeltje ga je volgen m8.

                        grtz Vapo

                        Comment


                          #13
                          Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

                          Succes man, komende week wordt het hopelijk niet te warm bij je.

                          ff wat stichtelijke woorden, sorry

                          Je kunt m.i. niet voorzichtig genoeg zijn met brandveiligheid. Vaak start het bij slechte contacten die na verloop van tijd steeds verder achteruit gaan naarmate de tijd vordert. Uiteindelijk wordt de verbinding zo slecht en heet dat er iets in de fik kan vliegen als je pech hebt. Af en toen met je handen de temp. van alle kabels en componenten voelen (HPS bulb uitgezonderd ) is geen slechte gewoonte. Ik heb het drie keer meegemaakt: rook uit een dimmer in een (gelukkig stenen) muur en twee keer een zwart uitgeslagen stekker waarbij gelukkig de stroom was afgeslagen. Het meest bizarre wat ik ooit gezien heb was een mot die brandend uit een net aangezette elektrische terrasverwarmer dwarrelde... landde centimeters naast een polyester jas... je verzint het niet. Als je eenmaal dat soort dingen gezien hebt, dan is een autoblusser helemaal niet zo'n gekke gedachte.... Enige met die MABO is dat alles al behoorlijk in de hens moet staan wil dat ding exploderen, ik heb toch een lichte voorkeur voor die knock-out boxen die met een lont werken. Mijn vermoeden is dat die eerder afgaan bij een beginnende brand.

                          Comment


                            #14
                            Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

                            De fire-knockout komt veel sneller in werking dan de Mabo.
                            https://youtu.be/FuCG9qZ_MQ8

                            Comment


                              #15
                              Re: Sexbud, Mazar en Ice in een DR120 400-600 Watt 12/12

                              ik zet me er ook ff bij

                              en met de hoge temperaturen mijn lampen branden meestal s'nachts nu staan ze op 12/12 van 19u tot 7 u s'morgens
                              dan is de meeste warmte al weg op 18/6 draaien ze altijd van 16u tot 10u
                              zo heb ik ook altijd het nacht tarief waar ik van geniet hier in Belgie ( halve prijs )
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                              KEEP ON GROWING AND SMOKING

                              Comment

                              Bezig...
                              X