Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

    check ook even wietefras z`n topics wbt arduino. Hij heeft al met wegen van potten lopen spelen, en ook tensio`s gemaakt voor de arduino.

    Ben ook benieuwd naar je systeem, heb zelf ook mn temperatuur beveiliging gemaakt met een arduino met alarm naar gsm.

    Comment


      #17
      Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

      Oorspronkelijk geplaatst door CrazyIvan View Post
      Waar zijn de foto's die ik heb geupload
      Je berichten zijn op de een of andere manier onterecht onder moderatie gezet door een anti spam script.
      Inmiddels heb ik je berichten goedgekeurd en moeten de bijlagen zichtbaar zijn.
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #18
        Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

        wat een luie kweker ben ik dan zeg... je hebt er echt flink werk van gemaakt, complimenten

        Comment


          #19
          Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

          Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post

          welke sensors gebruik je voor je grondvocht? Die dat ik heb gaan maar een paar cm in de grond en werken niet naar behoren.
          Je kan ze gewoon niet diep genoeg steken.

          Zit te spelen met het idee om een gewicht sensor onder de potten te monteren ipv de grond sensors.
          Ik heb de grondsensors zelf gemaakt, paar resistors en condensatoren en een programma schrijven die de waarde die je binnenkrijgt omzet naar 0-100%. Input gaat in de analoge ingang van arduino.
          Die van mij kan ik zo tot de bodem steken, heb hem op dit moment ong 10 cm diep bij de wortels. 3 stuks in totaal.
          Gewichtsensor heb ik ook aan gedacht, maar ik vind ze duur. En kalibreren is intensief wil je net zo accuraat zijn als een simpele bodem meter.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Vervolg:

          De drivers hebben allemaal een koelvin gekregen, en een ventilator van 24v maar dan op 12v.
          ka1.jpg


          Relais board. 35v 10A 4 stucks totaal
          ka2.jpg

          Alles bekabeling gaat via 1 voeding
          ka3.jpg

          ________________________________________________

          Planten

          dag 1 tm 14.

          De eerste 3 dagen toen ze net uit de grond kwamen was de kast nog niet klaar. En moesten ze noodgedwongen onder een cool white TL van een arme 8w..
          De groei zat er toen ook niet echt in, denk dat 1 te weinig licht heeft gehad. Want die kwam een dag later uit de grond en heeft een achterstand tov haar zus.

          foto

          Wat was ik blij toen ik dit zag:
          1.jpg
          2.jpg

          4.jpg
          3.jpg


          Dit is de dag dat ze naar de kast zijn verplaatst. Die 8w TL heeft weinig gedaan zo te zien.
          5.jpg


          Na paar uur in de nieuwe ruimte begonnen de planten wakker te worden. Op de foto zie je ook de bodemmeters, draden gaan naar een circuit die de ruis uit de signaal haalt.
          Daarna wordt het signaal de arduino gestuurd.

          6.jpg
          7.jpg
          6.jpg
          10.jpg
          9.jpg
          8.jpg

          11.jpg
          12.jpg
          13.jpg


          Hier heb ik ook de lamp een stuk hoger gezet ong op 30 cm
          15.jpg
          16.jpg
          17.jpg
          18.jpg

          Deze zijn van vandaag
          19.jpg
          20.jpg


          Ik denk dat deze te veel water heeft gehad Ik heb hem nou 2 dagen rust gegeven. Als iemand weet wat dit betekent dan hoor ik het graag.
          21.jpg
          gl hf lol wp gg no re!

          Comment


            #20
            Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

            Waaw knappe setup. Wat anders dan mijn holbewonertentje. Benieuwd hoe die Black Dominas het doen. Goeie dingen over gelezen

            Comment


              #21
              Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

              Oorspronkelijk geplaatst door CrazyIvan View Post
              Ik gebruik relais voor schakelen van de lampen, de rest wordt aangestuurd door transistoren en een L293D. Wat bedoel je precies met een dimmer? Ik heb een programma geschreven prima zelf de temperatuur kan regelen
              De marge van de temperatuur en de beveiliging kan ik zelf instellen...Ik hou er niet van om een systeem op een systeem op een systeem aan te sluiten, er moet maar 1 draad naar de 220v gaan, hoe meer hoe gevaarlijker naar mijn mening. Alles moet geregeld worden via 1 scherm.
              Veiligheid voorop.
              leuvense stoof from the future .
              Ik hoop dan ook wat te kunnen opsteken van je thread over het binnenwerk en de elektra .

              Veel succes met de setup en de groene vingers.

              Comment


                #22
                Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
                Ik bedoelde dat dimmen beter is dan gehele lichtcyclus verstoringen voor je planten.
                gl hf lol wp gg no re!

                Comment


                  #23
                  Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

                  Heb ook al zitten denken om die sensors zelf te maken.
                  Had ik maar tijd zucht

                  Zijn dat epistar leds?
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #24
                    Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

                    Mooie setup man!
                    Veel succes, deze volg ik!

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #25
                      Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

                      gaat goed daar
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #26
                        Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

                        Nu nog een slim watergeef systeem maken.....complimenten hoor!

                        Comment


                          #27
                          Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

                          Ik snap er de kloten van, maar ik kom er graag bij zitten.
                          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                          Comment


                            #28
                            Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

                            Ik ben al bezig met een druppel systeem. Er zal op 6 plekken water gegeven worden dmv druppels. Dit systeem moet samenwerken met de grondsensoren. Druppel systeem heb ik al bijna klaar alleen nog de programma aanpassen. Ik wil regenwater gebruiken, wanneer het systeem klaar is post ik nieuwe foto's... Die grondsensoren meten op ongeveer 9cm diepte 74% vochtigheid, maar de grond aan de bovenkant is karton droog. Wat is wijsheid hier ? Ik heb gelezen dat mensen hun vinger gebruiken om te kijken hoe nat de grond is. Hoe diep gaat die vinger dan ?
                            gl hf lol wp gg no re!

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                gl hf lol wp gg no re!

                                Comment

                                Bezig...
                                X