Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Er valt me iets op als nieuweling hier................ laatst was er een andere nieuweling die met een kweek wou starten en om advies vroeg, het ging toen volgens mij om een 60 tal planten, deze nieuweling werd toen direct op de plek gezet omdat zoveel planten niet voor eigen gebruik kon zijn.
Nu lees ik hier dit topic van een "gevorderde" kweker en deze heeft maar liefst een 40 tal planten en niemand die er dan over begint dat dit ook wat veel is voor eigen gebruik.
Begrijp me niet verkeerd hoor, iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet, maar het viel me gewoon op...
denman , het gaat mss over hoe je kweekt !! dit zijn buds on a stick , kan je geen volwaardige planten noemen , vandaar er hier geen gezeik over is zet je nu evenveel planten , maar planten van 1meter , mja dan gaan ze der ni mee tevreden zijn op jd
hoop dat je het snapt , zo niet , dan mag een ander het uitleggen
Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^
Simpel: als je het verkoopt hoor je niet op dit forum.
En inderdaad, er komt hier nog geen 10 gram gemiddeld van een plantje, en al die verschillende soortjes, bovendien kennen we Beowulf wel een beetje.
Een broodkweker is er meestal snel uit te pikken, da's niet alleen afhankelijk van het aantal planten.
Een forum vol broodkwekers of grote-aantallen-kweekjes is natuurlijk ook een stuk aantrekkelijker voor (zeker zonder https zoals sommige nieuwe forums)
Als die hier rondhangen zullen ze zich wel vervelen.
//
Mooi om zo het onderlinge verschil in de toppen ook te zien, Beowulf.
Ik kon het zo snel niet vinden, heb je nou de 3070 of 3590 ?
Dat verschil in aantrekkingskracht op beestjes is er zeker, dat kom ik elk jaar tegen in de tuin.
De ene plant trekt meer luizen aan, andere rupsen en weer andere komen de cicades op af.
Die zullen ook hun voorkeur hebben eh
Behalve slakken, die grazen alles kaal.
Hydrovoeding zit wat meer Calcium in dacht ik, daarmee is de buffer wat makkelijker op peil te houden in kleine potjes aarde.
Bionova raadt hun hydrovoeding ook aan op druppelsystemen in combinatie met aarde.
Ik heb er geen ervaring mee, resultaten uit het verleden..etc..etc
Dit is gewoon overduidelijk een experiment, denk je dat een broodkweker zoveel moeite doet? Die gaat niet lopen kutten in een zo'n kleine ruimte maar die gaat voor gemakkelijke en gegarandeerde winst.
Ik heb daaraan getwijfeld, maar met potten heb je wat meer controle om te schuiven. De mannetjes hadden bv gaten achter gelaten. De grotere planten kan ik nu naar de buitenkant verhuizen. Het zou wel een stuk sneller gaan in een bak
Denman, het gaat om wat er boven hangt, niet om wat er onder staat. In dit geval 450 watt. Normaal zet je daar 5 tot 9 planten onder, op een vierkante meter. Ik wou is gek doen en dit is het resultaat. Een 25 tal verschillende soorten overigens. Ik heb graag keuze
Jup Qnq, 3590's. Heb ondertussen wel een setje van 3070's gekocht ook, om onder voor te groeien.
Volgend jaar ga ik zelf stekken proberen maken K1. Zo kan alles propvol en krijg je pas echt buds on a stick. Met hps werd mij dat iets te duur, met de cobs wordt het wel wat rendabeler om is te proberen.
Jorem, deze potten zijn palmpotten/rozenpotten van op seedo.nl, de grootste maat die ze hadden. Die zijn al ietsje hoger. Had zelfs eerst het plan om afvoerbuizen in stukken te zagen Maar dan worden de planten wsl ook groter en dat is eigenlijk niet de bedoeling. Zal straks is een foto maken van een herijuana die ik in een liter potje begonnen ben. Achterblijvertjes die ik normaal zou weggooien, maar die in dit systeem perfect passen. Ongetopt.
Herfst! Zou meer foto's plaatsen, maar daar is precies toch nog een probleem mee. 1 somango heeft er niet veel zin in en lijkt in week 3 bloei te zitten. Verder zullen de eersten volgend weekend wel om kunnen.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 2 photos.
Nee, er is nog amper groen te bespeuren. Veels te laat met bijvoeden en eens je dat opmerkt is het te laat natuurlijk. Normaal kweek ik in grote potten en hoef ik zo goed als geen groeivoeding te geven. Maakt niet zoveel uit, des te beter de smaak en zachter de damp zal zijn.
Comment