Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oud zaad kan geen kwaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Oud zaad kan geen kwaad

    Ooooo ja natuurlijk
    Lol best logisch

    Comment


      #17
      Re: Oud zaad kan geen kwaad

      Dus je kan zien dat het een mannetje is als je ze eerst op 24/7 zet?
      Ik zag het niet met mijn 12 amnees (en 8!!! waren godverdomme venten) toen ze bijna 1 maand op 24/7 stonden hoor.

      Heb het op de oude methode moeten doen (stekje nemen en afbloeien op 12/12)

      Is er iets dat ik niet weet? Want dit zou het wel een stuk makkelijker maken.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #18
        Re: Oud zaad kan geen kwaad

        Dat kun je zo niet zien. Je kunt het wel zien aan de voorbloei, deze treedt in de groeifase al op na een aantal weken. Je moet er wel een beetje geoefend oog voor hebben.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ij-zaadplanten

        Nogmaals, de lamp brandt 24 uur omdat ik een constant klimaat wil houden in de winter, niet omdat ik mannen van vrouwen wil onderscheiden. Aangezien uit alle zaadjes die ik uit mijn oogst heb gehaald vrouwen zijn gekomen, ga ik er vanuit dat deze laatste 7 ook vrouwelijk zullen zijn.

        De stekjesmanier kun je ook toepassen, je kunt ook de lamp omzetten op 12/12 en dan de mannen er tussenuit plukken, heb ik nu ook gedaan. Je loopt wel het risico dat je er eentje mist en dan zit je in dezelfde situatie als ondergetekende en dan kun je over een jaar of 8 ook een topic aanmaken over oud zaad :p
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #19
          Re: Oud zaad kan geen kwaad

          Ik weet hoe je vrouwtjes van mannetjes kan onderscheiden Maar dacht dat er nog een gemakkelijkere manier was dan diegene die ik al lang deed, vandaar.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #20
            Re: Oud zaad kan geen kwaad

            Tijd voor een (kleine) update.

            [edit]Heb de beginpost geupdate i.p.v. een nieuwe reactie te plaatsen, vind ik persoonlijk prettiger lezen [/edit] Ik zal zowel de begin post updaten als in het draadje verdergaan.



            Update 1 : 04.11.2016


            We zijn een kleine week verder, veel is er niet te melden. Voeding geef ik nog niet, in mijn tentje is het redelijk warm (al ligt de meter in het licht, toch maar eens een afdakje maken) en de RH is laag (dus gooi ik er elke avond een bodem water in om te verdampen). Ik laat ze nog een weekje hun eigen voedingsvoorraadje opmaken, dan ga ik voorzichtig wat wortelstimulator geven. Een helft of een derde van de door de fabrikant aanbevolen hoeveelheid, heb het idee dat deze altijd meer voorschrijft dan noodzakelijk is. Moet er per slot van rekening ook aan verdienen .

            Voor nu dan 3 fotootjes, meer valt er niet te vertellen. Tot de volgende x


            Last edited by Flip Hasjkip; 5 November 2016, 13:06.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #21
              Re: Oud zaad kan geen kwaad

              Ik vind dat niet makkelijker, maar da's mijn mening heh..
              Dan lees ik eerst de reacties van anderen, en als ik wil weten waar ze op reageren moet ik terugbladeren naar de 1e post.

              Fabrikanten zullen niet zomaar veel te veel aanraden, dan zouden plantjes elke keer doodgaan en koopt niemand de voeding meer.
              Plantenvoeding bestaat voor het merendeel uit water, dat kost ongeveer 0,00050 euro per liter
              Ze gooien er wat smurrie bij en verhogen de prijs met een factor 20.000 voor de consument
              dus of jij nou 1 of anderhalve milliliter geeft merken ze niet op hun bankrekening gok ik.

              Is het hok al bijna leeg ? Deze kunnen over een week of twee wel onder de 'echte lampen', denk ik.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: Oud zaad kan geen kwaad

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Ik vind dat niet makkelijker, maar da's mijn mening heh..
                Heb het aangepast, zal zowel de beginpost als het draadje updaten, voor ieder wat wils


                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                dus of jij nou 1 of anderhalve milliliter geeft merken ze niet op hun bankrekening gok ik.
                Bij mij niet, een broodkweker die echter grote tanks heeft staan gooit ook meer voeding in het water en dat merken ze wel op de bankrekening. Hoe vaak lees je niet dat mensen precies het etiket hebben aangehouden en dan eindigen met planten die verbrand zijn ? Better safe the sorry.


                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Is het hok al bijna leeg ? Deze kunnen over een week of twee wel onder de 'echte lampen', denk ik.
                Nee nog niet en ik heb er ook geen haast mee. Zaadjes hebben 8 jaar in de koelkast gelegen, beetje extra voorgroeien kan geen kwaad lijkt mij Zoals gezegd, ik ga de 4 mooiste eruit zoeken en aangezien ik wil gaan scroggen zal ik toch wat langer gaan voorgroeien. Ik weet dat je met 2 weken groei ze ook in de bloei kan zetten, vaker gedaan maar wat langer voorgroeien heeft bij mij de voorkeur. Wil sowieso wachten op de voorbloei.

                Tevens had ik het idee dat de LED lampen een stuk langzamer gaan qua groeien dan de tneons die ik er nu boven heb hangen. Kan ik mij ook inbeelden, heb pas 1 kweek op LED gedaan, voorheen altijd op HPS.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #23
                  Re: Oud zaad kan geen kwaad

                  kijkt me enis gerust,.... dat gaat wel goed hoor. jullie discuzzie heb ik ookwel een menig over mar das voor later

                  Comment


                    #24
                    Re: Oud zaad kan geen kwaad

                    Ja, ik bedoel niet dat ze klaar zijn om in bloei te zetten, maar ik zei dat ze dan klaar waren voor meer licht.
                    Onder TNeons gaat de groei altijd een stuk trager, als ze dan onder beter licht komen gaat het veel rapper, ontwikkelen ze veel beter, grotere bladeren, dikkere stam etc etc..

                    Tja, of dat met jouw LED ook zo is weet ik niet eh..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: Oud zaad kan geen kwaad

                      Ah ok, verkeerd begrepen Ik merk inderdaad bij die TNeon dat de groei niet zo hard gaat, helaas is mijn hok nog niet leeg. Afbloeien lijkt ook langer te duren onder LED, staan nu al
                      12 weken op 12/12. Het is wel een hybride soort die wat langer nodig zou hebben. Ach, ik heb geduld, iig zo lang er nog een voorraadje in de weckpot zit :p. Zondag gaat iig de 1ste om, die is er wel klaar voor.

                      Dit weekend ga ik ze iig ompotten naar wat grotere potjes en andere aarde, lightmix. Kunnen ze daar weer even wennen en zich voorbereiden op hun definitieve onderkomen in de grote potten. Uiteraard zal ik weer een update met foto plaatsen.

                      Nog een vraagje ; ik speel met het idee om tijdens de groei in het grote hok, naast de 2 LED lampen, ook nog de tneon lamp op te hangen. Zou dit werken of is dit af te raden ?
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #26
                        Re: Oud zaad kan geen kwaad

                        Ik denk dat de tneon weinig bijdraagt alsie meer dan 10cm bij de plantjes vandaan hangt.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #27
                          Re: Oud zaad kan geen kwaad

                          kabouter flip suprize seeds, paar jaar oud steeds doeltreffend ^^
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Oud zaad kan geen kwaad

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Ik denk dat de tneon weinig bijdraagt alsie meer dan 10cm bij de plantjes vandaan hangt.

                            Klopt, had gedacht de lampen op verschillende hoogtes te hangen maar dat wordt mij te lastig, ga alleen de LED's ophangen.


                            Beginpost is ook weer geupdate voor een totaal verslag.

                            Update 2 : 27.11.2016

                            3 Weken verder, ik heb (voor mij) de mooiste eruit gezocht en omgepoot in 4 liter Root Pouches. Hierin mogen ze nog een beetje groeien voordat ze naar hun definitieve potten gaan. Ze staan nog altijd in het kleine tentje, het grote hok is nog niet leeg. Dat afbloeien onder LED lijkt veel langer te duren als onder HPS, trichomes lijken maar niet amber te willen worden..

                            Zometeen gaat iig de 2de om, eind van deze week de andere 2. Dan nog even drogen en dan is het hok vrij en klaar voor de nieuwe bewoonsters. De 1ste uit het grote hok zit nu een paar weekjes in de weckpot en begint lekker op smaak te komen. Het is niet zo' n sterk wietje, is wat vroeg geoogst, maar het paft wel lekker weg. Ben benieuwd naar de rest, die staan al wat langer.

                            Maar goed, het gaat nu over de 4 kleintjes, ze krijgen af en toe wat groeivoeding en lijken het goed te doen. Bij 1 kartelt het blad wat omhoog, volgens mij is dit het gevolg van de hoge temperatuur en de lage luchtvochtigheidsgraad, krijg ik helaas niet beter geregeld in het kleine tentje. Straks in het grote hok komt dit wel goed. Verder weinig problemen.

                            Tot de volgende keer


                            IMG_2984.jpg IMG_2985.jpg IMG_2983.jpg
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                              #29
                              Re: Oud zaad kan geen kwaad

                              Bij deze weer een update, beginpost is ook weer geupdate. .


                              Update 3 : 21.12.2016



                              Daar zijn we weer ! Probleempje gehad met tripsen, mijn RH was erg laag (30 %). Die zijn nu verdwenen, tijdje de ventilator uitgedaan en elke dag 2 x sproeien met een RH van 99 % als gevolg en planten die de tent onderhand uit schoten 2 Stonden al tegen de lamp met een beetje bladschade als gevolg.

                              Gisteren heb ik eens flink gesnoeid en zijn ze verhuisd naar het grote hok (vorige 4 waren klaar, toch nog 200 gram vanaf gehaald, staat nu te curen. Valt mij nog niet tegen zo na jaren van afwezigheid. Ik heb een scrog net gemaakt van touw, kan ik straks makkelijk kapot knippen als het oogsttijd is.. RH is nu 61 %, temp rond de 26 graden met de lampen aan, rond de 20 met de lampen uit. Dat ziet er zo uit ;




                              (de doek ligt er om de RH een beetje op te krikken)

                              Ben begonnen om de eerste takken op te binden, de internodes boven het net laat ik nog wat langer worden en buig ik dan naar beneden, de rest heb ik op het net gebonden. Groeien maar De lampen hangen op ca. 40 cm hoogte. Buiten een beetje root stimulator krijgen ze geen voeding, in de light mix zit voor ca. 2 weken voeding. Van het weekend wil ik ze nog een keer preventief sproeien met neemolie.

                              Plantjes beginnen goed aan te slaan na het verpotten, lekker laten wortelen en het net vol laten groeien. Nu is geduld een schone zaak.

                              Met de lamp uit ziet het zo uit ;




                              Tips / opmerkingen zijn welkom, tot de volgende x maar weer

                              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                              Comment


                                #30
                                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                                Comment

                                Bezig...
                                X