Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oud zaad kan geen kwaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Oud zaad kan geen kwaad

    Klopt, die achterste waren nog net niet lang genoeg om mooi op te binden, doe ik vandaag of morgen. Die afzuigdarm is mijn pasieve aanvoer, daar kan ik eventueel nog een ventilator aanhangen voor een actieve invoer.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #32
      Re: Oud zaad kan geen kwaad

      Oud zaad van een maat?

      Ben je nog van plan om gewoon led licht boven je planten te hangen? Of ben je wel tevreden van da paars licht?
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #33
        Re: Oud zaad kan geen kwaad

        Nee, oud zaad van een teelt 8 jaar geleden

        Ik wil er tzt nog "normale" LED lampen in hangen, ben mij al aan het inlezen en aan het sparen. Voor nu voldoen de discolampjes, vorige oogst heeft mij 200 gram opgeleverd, ben dus niet ontevreden. Eens kijken wat het resultaat in scrog gaat zijn. Maar de plannen zijn er, kameraad heeft een lamp van todedgrow laten komen, eens kijken wat daar de resultaten van gaan zijn.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #34
          Re: Oud zaad kan geen kwaad

          Update 4 : 03.01.2017

          Gelukkig nieuw jaar allemaal

          Een weekje later, niet veel te melden, lijkt alsof alles voorspoedig verloopt. Geen beestjes of rare vlekken gezien, de plantjes groeien aardig door (links achter iets minder hard) en het net begint aardig vol te raken. Denk nog een kleine week en dan gaat de klok om.

          's Avonds worden de dames lekker gesprayd, vinden ze fijn zo te zien. Ik ben begonnen met een hele lichte dosis voeding te geven, kunnen ze alvast een beetje wennen

          Hoe het nu uitziet ;

          IMG_3097.jpg



          (Beginpost is ook geupdate)
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #35
            Update 5 : 21.01.2017

            Ben ik weer Ca. 2 weekjes, geleden heb ik de lamp omgezet, de dames beginnen langzaam witte haartjes te laten zien. Ze krijgen een beetje groeivoeding, ik schat in dat ze over ca. een weekje de bloeivoeding mogen gaan krijgen.

            Op zich is er weinig te melden ; temp 's nachts rond de 18 - 20 graden, overdag rond de 22 - 24 graden. Mag wat hoger maar met de huidige buiten temperaturen weinig aan te doen. Ik ga eens kijken voor een wat beter kacheltje.


            IMG_3113.jpg

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #36
              Update 6 : 29.01.2017IMG_3123.jpg
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #37
                Mooi, mooi, geniet er van!
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #38
                  Update 7 : 06.02.2017


                  Weer een weekje verder,eigenlijk weinig nieuws te melden dus bij deze de nieuwste foto hoe het er op dit moment bij staat,
                  IMG_3128.jpg


                  Last edited by Flip Hasjkip; 6 February 2017, 19:50.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #39
                    Zo dat gaat hier lekker.

                    Die scrog werkt goed. Ik heb zelf ook nooit meer omgekeken na de eerste maal.

                    Saai wil ook zeggen dat je alles onder controle hebt.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #40
                      Dat ziet er goed uit

                      Comment


                        #41
                        Update 8 : 20.02.2017

                        Nou, aan het saaie gebeuren is een eind gekomen, actie in het hok !

                        Er hebben zich enkele zaden gevormd, ik heb dus te maken met 2 herma's. Is het het oude zaad, de lage RH en/of de hoge temperaturen in de groeifase, de tripsen aanval of had de Heilige Geest van Marie Johanna het door dat de zaadjes op zijn, wie zal het zeggen.... Gelukkig zijn het er niet veel, een stuk of 20. Kan mij er niet druk om maken, shit happens

                        Iemad een tip wat het beste te doen ; zaden verwijderen of lekker laten zitten ? Lijkt mij dat de plant nu energie steekt in het maken van zaden ipv energie stuurt naar de toppen zonder zaad ?

                        Verder heb ik het idee dat ze een beetje stil staan op het moment, ze krijgen nu ook iets minder voeding volgens het schema dus dat zou kunnen kloppen. De temperaturen gaan langzaam om hoog buiten dus ook in het hok, de RH zit op ongeveer 50 %.

                        Het begint aardig te ruiken in het hok, de topjes plakken al lekker.

                        Was een beetje laat om nog een foto te maken zonder LED discol licht, dat doe ik de volgende keer weer.

                        Tot de volgende x maar weer




                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #42
                          Aah eindelijk actie!

                          Herma is genetisch.
                          Tja, wat je ermee doet moet je zelf even bekijken eh..
                          Het is een feit dat planten die zaden vormen wat minder potente wiet hebben.
                          Je kunt ze ook laten zitten, maarja, dan heb je straks weer hermazaden, en juist dat gen wordt vaak versterkt doorgegeven.
                          Als je dat zoekt is dat prima. Je kunt volgende keer ook eens op zoek naar een goed soortje, zodat je het verschil ervaart.
                          't Is een vicieuze cirkel, zo'n herma, en de plantjes uit de zaden die je elke keer krijgt krijgen steeds iets mindere kwaliteit wiet.

                          Hoe weet je dat de toppen plakken ? (strikvraag)
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #43
                            Ik heb in de topjes die zaden hebben geproduceerd enkele zaden eruit gehaald, zo kwam ik erachter dat deze al behoorlijk plakken.

                            Genetisch wist ik maar ik vind het zo typisch dat van de ca. 100 zaden die ik toentertijd uit mij planten heb gehaald, nu de laatste herma blijken te zijn. De overige waren allemaal vrouwtjes.

                            Maar ik heb er rekening mee gehouden, de volgende zaden liggen al klaar, heb nog verschillende soorten liggen. Dit was meer een experiment, of er uberhaupt nog iets uit zou komen na al die jaren.

                            Ik denk dat ik de zaden oogst en ergens voor de lol in de vrije natuur uitstrooi





                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                              #44
                              Zolang je ze maar niet hier in de buurt zet.
                              Hermastuifmeel in de lucht.

                              Misschien hebben deze wat meer stress gehad waardoor het nu wel boven komt.

                              Maarre, dan heb je wel de mannelijke bloei gemist
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #45
                                Ik was er van overtuigd dat ik 4 vrouwtjes had, zat er lelijk naast dan Ach, we zullen zien wat ik er aan overhoud. Nog een paar weekjes en dan mogen ze om, dan is het nieuwe ronde nieuwe kansen.
                                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                                Comment

                                Bezig...
                                X