Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

    Korting op 420shop
    Zo ik ben weer opnieuw begonnen met een nieuw lading zaden. Dit keer zijn het weer de Super Lemon Haze geworden van Green House.
    Ik heb er 9 stuks laten ontkiemen in een glas water en 1 super Lemon Haze van een huismerk.
    Het huismerk zaadje heb ik direct in de potgrond gedaan om te kijken of die manier ook werkt.
    Ik moet zeggen dat het is gelukt maar dat het minder snel gaat dan een glas water.
    Toen ik van de 9 zaden een worteltje zag heb ik de direct in de seed mix van canna gestopt en op een 20 watt verwarmings matje in een kweekbakje gelegd. temperatuur rond de 25 graden gehouden en na 2 dagen kwamen ze al met het kopje boven de aarde uit. Dat was op 27-10-2016.
    Nu 3 dagen later zien ze er goed uit op 1 na die gaat het helaas niet redden gok ik maar had er 1 extra geplaatst dus heb er 9 totaal. In de foto zie je hoe ze er vandaag de dag bij staan.
    Ze staan nu nog onder een t neon 2x 55 watt 9500k tl totdat ze groot genoeg zijn om de tent in te gaan en hun licht en warmte te kunnen pakken van de 600 watt lamp.
    Daar komen ze in een 18 lt pot te staan met de canna prof mix. Ook heb ik al een net in de tent gemaakt waar ik ze straks hopelijk door heen kan begeleiden. Foto's daarvan volgen nog.
    Tot zover de info van nu.
    Hebben jullie vragen en opmerkingen hoor ik het graag hopelijk gaan deze nog beter dan de vorige ik ben tenslotte nog een beginner.
    Gr cdwietje
    Attached Files

    #2
    Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

    Dat sukkeltje had waarschijnlijk zijn nauwe helm nog aan .
    Een vierkantje met 8 X 18l potten SLH komt lekker vol.
    Zet je t-neon maar dicht erop en schrik niet als ze de eerste 14 dagen "niet veel doen".

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

      Ja idd had haar helm nog op heb hem eraf gehaald maar denk niet dat ze het nog haald helaas. dus met een beetje mazzel heb ik er straks 3x3 in me tentje staan. De lamp staat er nu ongeveer 10 cm vanaf wil hem er niet dichter op zetten omdat de temp oploopt tot 30 graden nu. Maar heb het idee dat ze nu niet zoveel strekken als dat ze deden zonder lamp.Ik probeer zoveel mogelijk te delen met jullie dat als er iets de verkeerde kant op mocht gaan we er op tijd bij zijn.

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

        Zo weer even een update.De ontkieming gaat goed en ze groeien langzaam door. We zijn nu bbijna 2 dagen verder en heb ze net weer een klein beetje water vanaf boven gegeven en een laagje water in het bakje gedaan zodat de wortels opzoek moeten naar het water. Heb ik daar goed aan gedaan of zeggen jullie gewoon van bovenaf bewateren? Ik geef ze nu alleen nog water maar wanneer moet ik gaan beginnen met de wortel booster van canna (RHIZOTONIC)? Op de verpakking staat 40ml op 10lt water lijkt mij wat sterk voor een klein plantje. wat zijn jullie bevindingen daarover. En vanaf wanneer beginnen jullie met het voedingsschema van canna? Hier nog even een paar foto's van vandaag.14779874234471386213338.jpg14779874959871914141447.jpg

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

          De lamp hangt veel te hoog.

          Dat hele stuk stengel onder de eerste blaadjes is overbodig.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

            Hij hangt Max 10 cm boven de plantjes. De eerste 2 dagen hebben ze niet onder een lamp gestaan en begonnen toen snel te strekken. Ze staan er nu 2 dagen onder en vind ze nu niet heel veel meer strekken.
            Onder de lamp is het nu ook 30 graden dus durf de lamp eigenlijk niet heel veel lager te zetten ivm de temp. als jullie zeggen van dat kan wel dan kan ik hem nog wat lager hangen. zal nog een foto plaatsen van de afstand tussen plantje en onderkant lamp.14779905374411934122666.jpg de 2e foto is deze positie beter? 14779907283232089236290.jpg14779907806341988364857.jpg

            Comment


              #7
              Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

              Ik heb hetzelfde, heb nog het deksel op mijn opkweekbak en kan daardoor de lamp niet lager hangen omdat deze anders op het deksel ligt en deze doet smelten. Is geen probleem, als ik ze ompot zet ik ze tot aan de lobblaadjes onder de aarde. Tegen die tijd is het deksel niet meer nodig en houd ik ca. 5 cm aan tussen lamp en top.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                Dan haal je de deksel er af, toch ?
                Een hoge lv is eerder slecht dan goed voor zaadplantjes.

                Die 2e foto is de hoogte al beter.
                Meet je de temp wel in de schaduw ?


                !(◎_◎)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                  De meter ligt naast het bakje dus die zal wel in de straling van het licht zitten gok ik. Ik zal zo even kijken.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Hij lag naast het bakje heb hem er nu onder gelegt. plantjes zien er goed uit. Wie weet wanneer het het beste is om er wortel booster bij te doen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                    Ik weet niet wat men allemaal aan de man brengt als wortelbooster.
                    Maar men zou zeggen ieder keer de wortels moeten groeien / herstellen.
                    (dus bij het begin, tijdens wortel en bodemproblemen en misschien ook tijdens de overgang naar bloei)

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
                      Ik weet niet wat men allemaal aan de man brengt als wortelbooster.
                      Maar men zou zeggen ieder keer de wortels moeten groeien / herstellen.
                      (dus bij het begin, tijdens wortel en bodemproblemen en misschien ook tijdens de overgang naar bloei)
                      Als ik het schema van canna moet geloven zit er volgens bijna het gehele schema de rhizotonic toegevoegd.
                      De ene keer wat minder dan de andere x weliswaar. Maar vind het schema een beetje vaag om te lezen met die weken enz. Net zoals dat ze daar zeggen na 1 week begint de vegative groei. Ik vraag me dan af of dat echt zo is en waaraan kan je dat zien.
                      Misschien komen jullie eruit. Ik zal morgen even een foto plaatsen van het schema.

                      Verder gaat alles goed met ze ook zal ik morgen ochtend een foto van de vrouwen neer zetten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                        "Baat het niet' dan schaadt het niet" ; is een argument dat bij verkopers en growers vaak opvliegt.
                        Ik zou het toch minstens bij aanvang van de kweek of verpotten gebruiken als je het toch staan hebt.
                        Het produkt kent in ieder geval meer gebruikersliefde dan pk boosters merk ik in fora.
                        Wilgenthee of wilgenstekwater is een gratis alternatief dat men aanraad tijdens zaaien/verpotten, problemen/schok en overgang naar bloei.
                        Ikzelf gebruik het laatste voor het zaaien. Dat is geen argument natuurlijk en ik doe het gewoon omdat er wilg zat is.

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                          Ik heb nu 1ml op 2lt water gedaan.
                          Dat staat nu klaar om te geven alleen zijn ze nu nog te vochtig om al te geven.
                          Ik heb van de week het bakje met een laagje water gevuld en dat drinken ze nu vanaf onder op.
                          Heb vandaag ook een ph meter gehaald om de waarde te meten.
                          Bij mij thuis als ik op de wetsite kijken van ond waterlevrancier zeggen ze dat ik een ph van 5.8 heb.
                          Dat is iediaal. Alleen heb ook gelezen dat rhizotonic je waarde kan verhogen naar 7 8 9 oc zelfs 10. Dus moet dat ff in de gaten gaan houden. Als ik straks alle voedinging moet geven die ze nodig hebben denk ik dat ik mijn ph wat naar beneden moet brengen maar dat ga ik nog mee maken.
                          Is een ec meter echt noodzakkelijk of kan je wel zonder die meter?
                          En geef je ze dan om de dag water met voeding of is dat 1x een x aantal ml geven en dan de rest van de week gewoon water?
                          Als vast bedankt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                            Ik zou ;

                            - wortelbooster 1 x gebruiken voor het zaaien, zaaien en gewoon kraantjeswater geven tot ik verpot.
                            - wortelbooster 1 X gebruiken direct na het verpotten.
                            - er op rekenen dat iets met een naam als "canna prof mix" toch ook wel voeldoende primaire voedingstoffen heeft voor de groei.
                            - na een week of 3 groei pas de groeivoeding geven als de plant daar niet duidelijk eerder om vraagt.
                            - wortelbooster 1 X gebruiken tijdens week 1 van 12/12 lichtcyclus.
                            - groeivoeding bijgeven tot en met week 1,5-2 van 12/12 lichtcyclus.
                            - bloeivoeding bijgeven vanaf week 2,5-3,5 ; als je duidelijke pruikjes ziet verschijnen.
                            - dit alles relativeren.

                            Je kan ook gewoon het schema volgen, maar pak dan beter "light" en geef nu zeker geen voeding mee in het water.

                            Comment


                              #15
                              Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

                              Bij mij thuis als ik op de wetsite kijken van ond waterlevrancier zeggen ze dat ik een ph van 5.8 enk n dheb.
                              Dat lijkt me nogal stug dat je zuur water uit je kraan krijgt. Een watermaatschappij is zuinig op hun leidingen. Dus ik denk niet dat ze daar zuur water doorheen gaan pompen.

                              5.8 is overigens op aard veel te zuur!

                              Comment

                              Bezig...
                              X