Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Wietefras
    replied
    Als de pH van je kraanwater erg hoog is kan aanzuren ook bij bio wel degelijk helpen hoor. Het bodemleven heeft ook een pH van rond de 6 nodig om optimaal te functioneren. Bij een te hoge pH doen de schimmels het niet en bij een lage pH de bacterieen niet.

    Maar goed, als je gaat aanzuren enzo dan moet je wel goed meten wat de pH is. Anders beter maar gewoon laten inderdaad. Of je moet het aan je planten zien. Bijvoorbeeld lichte nieuwe uitgroei is voor mij altijd een teken dat de pH te hoog is. Dat geeft een ijzer blokkade (zichtbaar als tekort).

    Leave a comment:


  • mafferd
    replied
    ik zeg blad laten zitten, en dieven max tot je voor-bloei hebt. Wat je zelf ook al zegt uit dat blad kan de plant nog reserves halen.

    greetzz

    Leave a comment:


  • MV1977
    replied
    Ow ja, toch nog een vraagje. Ik lees veel over het verwijderen van het onderste blad onder het net. Nu lijkt me dat op dit moment niet verstandig aangezien ze nog voeding uit dat blad kunnen halen (zeker zolang ze nog een tekort/blokkade laten zien). Sommigen volgen de filosofie "lekker laten zitten, alleen de fluff topjes straks weghalen", en anderen roepen "heel rigoureus alles onder het net weghalen na 2e/3e week bloei".

    Wat zijn de meningen hier? Alles laten zitten en straks fluff weghalen bij begin echte bloei, blad en fluff wegknippen 1 week voor de omschakeling, alles weghalen 2e/3e week na omschakelen, of gewoon helemaal niks mee doen?

    Leave a comment:


  • MV1977
    replied
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by MV1977; 4 February 2017, 16:55. Reden: Kon even niet op het woord tensiometer komen, even toegevoegd :)

    Leave a comment:


  • mafferd
    replied
    Niet gaan afzuren als je bio voeding en grond gebruikt. Je bio bodemleven gaat het niet op prijs stellen als je er zuur in gaat mengen.

    Leave a comment:

Bezig...
X