Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delicious

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delicious

    Korting op 420shop
    Last edited by SirSmokeAllot; 8 June 2009, 14:54. Reden: foutje
    sigpic

    #2
    Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

    Piep...

    Sorry voor de dubble post mods, maar was vergeten foto's toe te voegen... :s
    Bij deze.
    Attached Files
    sigpic

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

        Yo,

        Ben hier nog even met een klein update'je.
        Planten staan nu 49 dagen in bloei, morgen dus week 8. Super geur die uit de kast komt elke keer ik een kijkje ga nemen. Ziet er geweldig uit!
        Kweekschema van Plagron gevonden, mailtje gestuurd naar CIAze en eens gecheckt, heb me een beetje te vroeg zorgen gemaakt. Toppen zijn lekker dik gekomen, lange dikke thx haartjes. Al regelmatig naar trichomes gekeken, maar zien er volgens mij nog steeds erg glazig uit. Nog even geduld en bekijk het dagelijks wel eens.
        Alle planten zien er zeer goed uit en eigenlijk redelijk uniform behalve qua grootte misschien een heel klein beetje. Temperatuur altijd in orde geweest en nooit droog gestaan. Maar ik vraag me 1 ding af.
        Verwarm plantennachts soms nog een beetje bij met keramische verwarming met thermostaat (staat dus echt niet constant te draaien, meestal tijdens en kort nadat verluchting snachts even aanslaat). Deze rechtsachter in de hoek, gericht naar de rechterwand en natuurlijk een heel klein beetje naar voor. Het probleem is dat de temperatuur in de pot die er net naast staat soms wel wat hoog kan oplopen. Plant vertoont rare groeiverschijnselen. Groeispurten en weinig opbrengst langs de kant van de wand. Maakt ook wel heel grote bladeren aan die lichter van kleur zijn. Er is wel geen verbranding of bladeren die opdrogen door te warm. Hoe kan ik dit oplossen voor de toekomst? Heb daar plankje met hittebestendige verf voorgeplaatst maar dat help niet...
        Enjoy the pics! Grtz

        $iR
        Attached Files
        Last edited by SirSmokeAllot; 12 June 2009, 22:21. Reden: fotootjes toevoegen
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

          ALL HEIL TE QUEEN!

          Ja Sir smoke allot! Dat verdient oprechte en welverdiende kudos!
          Very nicely done!!!
          Je weet de klepel hangen en dat tonen ze goed

          Comment


            #6
            Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

            Spank you very much organic! Tzal wel zijn dak mijn klepel weet hangen

            dag 54: 8 en een halve week voorbij. Harvest-time is comming up. Alles ziet er goed uit en de dames hebben geprofiteerd van de green sensation toevoeging. Tzijn echt dikkertjes geworden! Besefte het niet zo goed en staarde me er een beetje blind op, maar als ik nu eens vergelijk met de vorige foto's... lookin good!
            Heb echter nog 1 klein vraagje bij het oogsten op trichomes. Van glazig naar milky naar amber, hoe lang duurt dit proces? Amber heb ik alleszinds nog niet kunnen opmerken.
            En men zegt een week voor oogst stoppen met voeding en gewoon water geven. Wanneer kun je zien of dit het moment is? Mayb als trichomes beginnen amber te kleuren? Hou wel van een lekkere high, dus mag zeker niet te laat zijn he!!!
            Kan iemand me helpen?

            dag 56: morgen begint week 9. Planten kijken niet op de kalender zei monty me daarnet en zal dat nog met veel tegenzin moeten gaan geloven ook Gisteren, ook op aanraden van monty, naar Bart smith geweest om microscoopje. Speelgoedding van maar 9EUR (belgie) die tot 450x kan vergroten (blauw kleur met spiegeltje ipv lichtje). De 100x vergroting is super!!! Aanrader voor iedereen!
            Hou ze vanaf nu kortlettend in de gaten, maar tzou wel nog eens even kunnen duren... Thc draadjes nog wit eigenlijk en heb de indruk dat er nog bijkomen. En alle bladeren zien er nog lekker gezond en levendig groen uit. En gisteren eens topjes gecheckt, denk dat je er iemand de kop mee kunt inslaan! Keihard zijn ze. Pfff...oogstkoorts want voorraad slinkt vlug!

            Grtz $iR
            Attached Files
            Last edited by SirSmokeAllot; 12 June 2009, 23:10.
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

              Mooi werk man

              Grtz.

              Comment


                #8
                Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                Hi @ all weedlovers out there!!!
                Der is er hier maar ene ze

                Maar naast dat, mooi kweekje

                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                  Amber kleur geloof dat je dan kan gaan stoppen met voeden en gaan oogsten maar ik weet het ook niet 100%
                  Ziet er wel verrukkelijk uit hoor
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                    Dag 57: week 9 dus. vandaag eens goed, met veel zonlicht, door de microscoop gekeken en op het eerste zicht (niet echt gefocussed) zijn de trichomes echt wel milky. Zonder twijfel!!! Dit vooral als je er recht op kijkt, de kopjes zo... Maar als je meer naar de rand van de blaadjes gaat, dan zien ze er doorzichtig uit. Hoe meer ik kijk en echt goed focus, hoe meer ik begin te twijfelen Kan het ook komen door het felle zonlicht dat de trichomes aan de buitenkant er eerder doorzichtig uitzien? Ben niet zon biologische krak Wat op het glaasje achterblijft ziet er wel zeer doorzichtig uit.
                    Ben dan eens gaan rondneuzen en vind het op de foto ook wel moeilijk uit te maken. Vraag me af of dat microscoop dingetje hier wel goed genoeg is...
                    DonnyNarko op thread van trichomes (http://jointjedraaien.nl/wietforum/f27/wanneer-oogsten-trichomes-t2045.html)
                    "Als zo`n 50-60% van de haartjes cloudy zijn heb je het punt bereikt waarop het aantal nieuw geproduceerde trichomes langzamer toeneemt dan dat de kwaliteit van de meerendeel cloudy trichomes afneemt en dit is het moment waarop de kenner zijn budjes zal willen oogsten."
                    Na enig beraad heb ik beslist vanaf vandaag te gaan starten met het gewoon water geven voor nog een weekje. De stash slinkt, hoe langer hoe meer ik denk dat ze milky zijn en ze moeten ook nog een ongeveer een weekje staan he. Hoop dat het de juiste beslissing zal zijn... THC draadjes zijn nog verdacht wit...
                    Suggesties zijn uiteraard altijd welkom!!! Misschien de helft de helft doen?
                    Ik hou het hele goedje nauwlettend in de gaten en check goed voor amber trichomes. Wil uiteraard gaan voor het meest high effect! Heb op aanraden van monty proberen een foto te nemen door de lens microscoop heen, maar dat had weinig succes... Fototoestel kan jammer genoeg niet voldoende inzoomen en foto bewerken blijkt ook niet echt iets op te leveren.

                    Dag 58: hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik begin te twijfelen. Word er gek van, revenge of the trichomes. Het toch niet kunnen laten en gisteren tijdens watergift beslist 50/50 te doen en de rest goed op te volgen. Heb enkele fotootjes kunnen nemen van trichomes maar dat was een hele opgave (300 foto's zeker? ). Is wel tamelijk representatief voor wat ik zelf zie... Amber heb ik nog niet kunnen waarnemen, maar wacht daarom nog even zodat ik evolutie zelf kan zien.
                    Toppen beginnen nog zwaarder te worden (zie SAD op laatste foto achteraan in de hoek, helt helemaal over) en de geur nog sterkerder. Thc draadjes nog steeds niet echt ah verkleuren zoals ik zou willen.
                    In de hoek (naast die SAD) stond vorige maand nog een keramisch verwarmingstoestelletje om tijdens plantennacht nog wat bij te verwarmen. Ik heb eens goed gekeken en zag een niet mis budje helemaal naar beneden hangen tot op de grond. Op de foto kun je het zien aan de kromming in de hoofdtak. Omdat stash bijna op en deze op het punt van knakken stond heb ik ze maar eens af gesneden. Ze weegt zwaar gvd, en dat voor een zijtakje! Het hele huis ruikt naar weed... Ook zijn het lekker kleine compacte harde plukjes geworden.
                    Kan niet wachten op de rest.
                    Enjoy the pics!
                    Grtz $iR
                    Attached Files
                    Last edited by SirSmokeAllot; 14 June 2009, 02:45.
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                      High $ir smoke allot,
                      Ja ja die oogstkoorts he, om gek van te worden.
                      Blijft moeilijk dat door het oculair knippen, is echt micrometerwerk Ik vind het een hele goeie poging van wat je op de foto hebt weten te krijgen. En idd vele foto's knippen en hopen dat er eentje tussen zit met de juiste brandpuntsafstand. je zult wel al gemerkt hebben dat het focussen een presiesiewerkje dat zeer nauwkeurig luisterd is.
                      Durf vanuit de foto geen oordeel te geven. zelf zul je het veel duidelijker kunnen zien en ja hoe meer je kijkt hoe meer je twijfeld, kan ik me helemaal voorstellen dat gekmakende gevoel, hihi.
                      als indicatie kun je ook op de kleur van de haartjes afgaan in combinatie met wat je waarneemt van de trichomes maar het blijft een moeilijke beslissing. Verder zullen de hoofdtoppen eerder klaar zijn dan lager (minder in het licht) liggende toppen. dus misschien gefaseerd oogsten.
                      Het stoppen met de voeding lijkt me de juiste beslissing nu. Of het nog een week duurt of nog langer is altijd nog te bezien. Wacht tot dat je echt overtuigd bent dat er amber beging te verschijnen en dan het donker in met de hap. eventueel de stam klieven voor extra hars aanmaak.

                      Veel succes met de koorts en houd ons op de hoogte

                      Gtz Monty

                      edit: Hier een mooie uitleg over de trichomes en de vorming van thc
                      Last edited by monty; 14 June 2009, 15:48.

                      Comment


                        #12
                        Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                        Wauuu dat ziet er mooi en lekker uit gaat je goed af hoor
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                          Dag 59: Vandaag het licht gezien Krijg die biatches wel klein
                          Mailtje gestuurd naar Smokey, fijne kerel!!!, en die gaf me de tip een donkerdere achtergrond te gebruiken (stukje uit zwarte fotocopie). Met een hele simpele opstelling heb ik nu enkele amber trichomes kunnen waarnemen (zie foto). Het kleurverschil is nu ook veel duidelijker!!! Begin ook al wat meer ervaring te krijgen en vind ze nu wel blindelings. Het vergt wat training.
                          Of ik heb het vroeger niet goed gezien ofwel gaat de evolutie toch wel vlugger dan ik dacht. Ik hou ze dagelijks in de gaten en check vanavond de andere helft van de planten.
                          De haartjes zien er nog steeds wit uit, alhoewel er al wat meer schot in de zaak komt. Ook kan ik nog tamelijk wat doorzichtige tricho's waarnemen, maar vooral milky's, is dat normaal???
                          Vraag me af of de amberverkleuring ook niet kan komen door vervuiling, waarmee ik bedoel door aanraking met de huid enzo...

                          Grtz $iR
                          Attached Files
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                            Jahman, das al amber, foto's worden steeds beter, keep on the good work

                            Monty

                            Comment


                              #15
                              Re: 3e kweek: Sweet Afghani Delight & Psycho Delic

                              Heb je amberkleurige handen?
                              node voor node van klein naar groot
                              LST LEMON SKUNK VERSLAG

                              Comment

                              Bezig...
                              X