Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek; Lemonskunk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek; Lemonskunk

    Korting op 420shop
    Eela

    Heb zonet mijn eerste zaadje 'in de watten gelegd' en van zodra dit ontkiemd is kan ik mijn eerste kweekje beginnen, vandaar dit verslagje

    Het zaadje is een feminised Lemon skunk, gekregen van een kameraad
    (SARS, van wie ik dit forum trouwens heb leren kennen)

    Heb zonet een schoteltje genomen, daar 2 natte watten in gelegd, het zaadje erop, als afsluiter nog een nat watje, en daar dan plastiek folie met gaatjes in over gedaan. Het schoteltje heb ik in mijn bureau gezet.

    En al direct 2 vraagjes:
    - Heb ik er goed aan gedaan om nog een nat watje op het zaadje te leggen, of moet ik dit weghalen?
    - Het schoteltje steekt nu in mijn bureau, maar daar valt nog licht in. Maakt het uit of er licht op valt of niet?

    Verder is het de bedoeling dat, van zodra het zaadje ontkiemt is, de plant in een pot op mijn kamer gezet wordt. Ik ga er waarschijnlijk geen lampen boven hangen.

    Joo,

    Chamaeleo

    #2
    Re: Eerste kweek; Lemonskunk

    Het is inderdaad okey om een watje op het zaadje te leggen. Het beste kun je deze watten dan tussen twee (koffie)schotels leggen. Lekker vochtig houden, dan moet het goed komen. Dat er licht op valt is volgens mij niet zo'n heel groot probleem maar, zoals ik zei, tussen twee schotels, normaal gesproken kan er dan geen licht meer bijkomen

    Weet je trouwens zeker dat je er geen lampen boven gaat hangen? Volgens mij wordt het dan namelijk een lastig verhaal. De plant heeft veelt licht nodig. Voor het raam is ook niet echt een oplossing. Achter glas worden wij mensen namelijk ook niet bruin... Als je er dus wat te roken vanaf wilt halen denk ik toch wel dat je er een lampie boven moet hangen...

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek; Lemonskunk

      Yo,

      Je ontkiemen doe je goed , Maar liefst geen licht op je zaadjes compleet verduisteren wietzaden zijn donkerontkiemers .. Steek het zaadje 0,5cm in de pot en nog niet in het licht zetten pas als hij uitkomt en de lobblaadjes verschijnen op je vensterbank zetten Het is wel best dat je lampen er op zet hoor ^^ maarja is je eigen keuze

      Grtz Green

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek; Lemonskunk

        Ok, dan zet ik het schoteltje dadelijk op een donkere plaats, thx!
        Dat van de lampen ga ik nog eens bekijken.
        Veel kamerplanten groeien en bloeien ook binnenshuis, dus ik snap niet waarom een wietplant niet.
        Hoort nog van me
        Joo

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek; Lemonskunk

          Oorspronkelijk geplaatst door Chamaeleo View Post
          Veel kamerplanten groeien en bloeien ook binnenshuis, dus ik snap niet waarom een wietplant niet.
          Joo
          Dit is puur door ervaring van de mensen hier dat dat gewoon niet lukt .
          Je mag het proberen hoor .

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek; Lemonskunk

            Ja zonder lampen gaat dat binnen niet lukken hoor!
            Of ge moet al heel veel zoninval hebben.
            Moest ik u zijn, zet ze buiten en geef ze aan de natuur.
            De natuur doet het beter dan enig welk mensenhand.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek; Lemonskunk

              Veel kamerplanten groeien en bloeien ook binnenshuis, dus ik snap niet waarom een wietplant niet.
              Een kamerplant is dan ook iets anders als een wietplant Dat blijkt al uit het feit dat na een paar weken een wietplant een liter(!) water per dag behoeft. Ik ken geen kamerplant die zoveel drinkt. Het zal wellicht wat gaan doen, maar ik vraag me af of je er ooit iets (goeds) te roken van af zult krijgen....

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek; Lemonskunk

                Nja ok, ik ga er nog eens over nadenken
                Ook goed nieuws: m'n zaadje is ontkiemd, en het stengeltje is nu toch zo'n 5-7 mm lang.
                Morgen ga ik het in een bloempot planten, maar nog een vraagje: moet het stengeltje naar boven toe gericht of naar beneden?
                Bedankt
                Joo

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek; Lemonskunk

                  hallo,
                  het stengeltje is het worteltje en zou naar beneden toe geplant moeten worden,diep genoeg zodat het gespelten zaadhuisje 0,5 tot 1cm diep zit,maar wel zo voorzichtig dat je het worteltje niet beschadigd of breekt want dan is het einde verhaal.moest het worteltje per ongeluk toch ondersteboven in het gaatje komen,begin dan beter niet te peuteren en zo,want het zal zich zelf ook keren doordat het worteltje door de zwaartekracht naar onder groeit en het plantje naar het licht(THANKS BOBO)duurt mischien dagje langer of zo?

                  grtz succes
                  you got to smoke tha weed,weed,weed,give me a rizla please,please,please

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek; Lemonskunk

                    Oorspronkelijk geplaatst door prorider View Post
                    hallo,
                    het stengeltje is het worteltje en zou naar beneden toe geplant moeten worden,diep genoeg zodat het gespelten zaadhuisje 0,5 tot 1cm diep zit,maar wel zo voorzichtig dat je het worteltje niet beschadigd of breekt want dan is het einde verhaal.moest het worteltje per ongeluk toch ondersteboven in het gaatje komen,begin dan beter niet te peuteren en zo,want het zal zich zelf ook keren doordat het worteltje door de zwaartekracht naar onder groeit en het plantje naar het licht(THANKS BOBO)duurt mischien dagje langer of zo?

                    grtz succes
                    Thx man !!
                    Dan ga ik morgen het zaadje planten, en tijdelijk overdag buiten zetten totdat ik uit mijn dilemma zit wat betreft de verlichting voor binnen!
                    Joo

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek; Lemonskunk

                      waar blijven de foto's ?

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek; Lemonskunk

                        Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
                        waar blijven de foto's ?
                        Denk niet dat er foto's zullen vallen, het worteltje is n.l. van het zaadje af. (en ik dacht dat ik nog wel zo voorzichtig was)

                        Heb desondanks het zaadje toch geplant, hoop dat er nog iets uit gaat komen maar vrees ervoor.
                        Het is geplant in een middelgrote bloempot, gevuld met potgrond

                        Joo

                        Comment

                        Bezig...
                        X