Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mozes, is er eentje brzig geweest! Volgens mij kan je hier iemand mee omleggen
Too sweet for words
Ben je al ingehuurd? anders mag je de mijne ook wel verzorgen
FOTO’S VOLGEN NOG!!!! Het is zover…..het zit er op……bijna dan….. Daarom een korte samenvatting van 17 weken zwoegen en zweten….
Het gehele kweekje is anders verlopen dan gedacht. Heeft me veel vreugde en plezier bezorgd en ook veel hoofdpijn en stress momenten. Even een samenvatting: DE Strawberry’s zijn er op tijd uit gegaan…deze vielen uiteindelijk wel iets tegen maar niet getreurd want had er nog wat mooie tussen staan. De Hawaiian werd uiteindelijk geveld en leverde een mooi resultaatje op deze dame liep uit net als de rest wat er volgens de fabrikant op papier vermeld staat. Mijn schatting over deze plant was goed gezien……… De silverhaze krom….was hoog n gebogen vandaar de naam kromme..deze had een mooi eindresultaat waarvan ik een schatting had die wel wat minder zou zijn dus een meevaller zeg maar. Na 17 VOLLE weken is vanavond het laatste deeltje van de Neville’s ten gronde gelegd… De Arjan’s haze die ineens zijn kuren liet zien en dacht stil te staan bleek ineens na grondige inspectie en benodigde goede apparatuur zich een andere kant te laten zien en was ik er gelukkig tijdig bij om te oogsten wat ik helemaal niet verwacht had. Mijn gedacht was dat deze plant wel 20 weken zou halen…….. Gelukkig stonden de dames al ruim 2 weken droog naar en inschatting wat enorm moeilijk was wanneer ze zouden eindigen….en gelukkig zijn ze allemaal ruim gespoeld met water……….. Zoals de Arjan haze dus….was deze geen lieverdje…. Alsook de rest uiteindelijk want ze hebben me wel kopzorgen gebracht maar ook veel leuke dingen…… een ervaring rijker en een ruime ook……. De kleine silver met 4 stammen zonder zijtakjes hangt te drogen…deze is wellicht de grootste en zwaarste van de familie. DE kromme silver was uiteindelijk ook een geval appart……. De neville’s met en gigantische zware top zo groot als wat je verzinnen kan…….. Werd afgelopn weken beetje bij beetje geknipt…….uiteindelijk na vanavond nacht werd deze geheel uit haar leiden verlost…. Kortom een ware gebeurtenis op 18 weken zeg maar. Nu hangen er nog wel wat te drogen dus klaar zijn we nog niet….
Ervaring: na al een ruime ervaring in het kweken te hebben bracht dit soortje mijn helemaal van de kaart,,,,,, een ruime ervaring rijker kan ik wel zeggen met veel stress.
De planten: de planten zijn geen makkelijke dames….. ook kunnen ze enorm weinig hebben en een foutje word niet opprijs gesteld door hun…ze kunnen ineens drastisch omslaan en geven je zelf soms zware stress. Kortom enorm MOEILIJKE planten…daarom raad ik het beginnende kwekers ZWAAR AF…NIET AAN TE RADEN. Ik in ieder geval NOOIT meer deze soorten…. Ben een ervaring rijker geworden en heb veel meegemaakt met de dames…. Zoals de SPINTAFAIRE die zich tussendoor meebracht……… ook weer een ervaring erbij waardoor ik nu kan meepraten…….
Microscoop: microscoop wat ik mensen liet ziet heeft er tot geleid dat sommige mensen na inzien ook zo’n ding hebben aangeschaft…(binnenkort bij alien te koop)… Voor mij wederom een rijke ervaring wat uiteindelijk ook niet echt makkelijk was in het allerbegin…..maar uiteindelijk vlug leerde en er zo mee weg was…. Liverstream: werd ook een ervaring al was het de eerste keren zwaar sukkelen om live verslag met live beelden te geven….was wel leuk en had vele bezoekers…..een ervaring rijker op het gebied van iets laten zien……. Bracht me ook stress momenten en een “NEP RUZIE”thanks to belladonna………… maar voornamelijk gezellige uren samen naar dingen kijken…….
Kortom een ware belevenis die ik hier met jullie mocht delen….waar ik enorm blij en trots op ben….. Met veel hulp, medewerking, advies e.d…………. Een bijeenkomst bij Alien wat uiteindelijk ook weer tot banden en vriendschappen leid. Het adopteren van planten en het weggeven………allemaal geweldig om zo’n ervaring te kunnen krijgen op slechts 17 weken uiteindelijk.
Daarom wil ik jullie allemaal bedanken voor mee genieten en kijken van dit verslag en kweekje…. Ik hoop daarom ook dat jullie er net als mij enorm veel van geleerd hebben en veel plezier aan hebben gehad………..ik zou zeggen doe eens gek en lees eens alles terug heb ik zojuist ook gedaan…. Mochten er nog vragen zijn gewoon effe stellen natuurlijk he…. NOGMAALS: Foto’s en droogverslag volgen nog……
Leuk om te lezen al die ervaringen. Heb het allemaal het veel pleier gevolgd kweker en er het menige van opgestoken. Je life beelden waren super en hopelijk komen er nog meer van je prachtige kweek resultaten. Ga zo door amigo.
Zozo weer wat gelezen Heey kwkeer vond het een superkweek!
En vind dat je trots mag zijn op je oogst ^^
Zou zegge hop naar de volgende maar die is al begonnen
Ben benieuwd naar de foto's
heel nette kweekverslag hier hebben we wat aan op JD
kijk en het is natuurlijk intressant om hier zoveel mogelijk draadjes te volgen enz. maar wat zo appart was aan jou jij kweekte dezelfde plant als ik ook had staan ik kon voorbeelden bij jou zien jou ruimte kwam meer in de buurt van hoe ik het in heb gericht, wat ik wil zeggen bij jou zijn +- zelfde omstandigheden en is beter kijken en vergelijken ten opzichte van iemand die bijvoorbeeld een arjans haze of strawberry in een micro kweek zet is voor mij natuurlijk veel minder intressant.......maar toch bedankt voor een zeer uitgebreid draadje.......ik w8 nog op het droogverslag en zou graag weten wat welke plant opheeft gebracht een toataal overzicht is misschien handig
bijvoorbeeld
arjans haze x weken boei x aantal grammen
nevilles haze x weken bloei x aantal grammen
en als je het nog uitgebreider wil en kan doen dan kan daar nog bij hoeveel liter potten het waren of wat voor potgrond je gebruikte ...... je kan natuurlijk wel trug kijken in het draadje wil je dat weten maar gewoon een kort en krachtig verslagje met een fototje van een gedroogde top van de soort bijvoorbeeld
zijn maar een paar dingetjes waarmee je nog meer +plunten bij andere leden kan krijgen maar moet je ook zelf weten of het je tijd em moeite waard is gheheh ..lol
maar kwekermanssss nog maals bedankt voor zo'n uitgebreid verslag
@soosa: zie ergens tussen de draadjes door een post genaamd MICROSCOOP........maar als je effe geduld hebt...binnenkort zijn er betere te koop bij GS alien........
Comment