Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: NL en BigBud

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek: NL en BigBud

    @belladonna: luisterd toch niet............
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek: NL en BigBud

      Mijn bladeren gingen ook zo kapot naarmate het einde , en dat was zekrs niet door water tekort.

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek: NL en BigBud

        vreemd... Ik zie nergens iets over de temperatuur in je hok.
        Waar op de overzichtsfoto (1e in bijlage) staan de freaks? Ik had ooit eens hetzelfde probleem denk ik en heb dat kunnen oplossen door de ventilator iets lager vast te maken aan de kant van de deur. oorspronkelijk stond ze te dicht bij de lamp en blies ze enkel warme lucht van in de buurt van de lamp over de plantjes heen. Nu gaat het beter want in de verste uithoek van de kast is het uiteraard veel frisser + zuigt de afzuiging ook het meest verse (koele) lucht aan.
        als het dat niet is zal ik je jammer genoeg niet kunnen helpen vrees ik.
        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek: NL en BigBud

          @$ir...: de meeste maken ook de fout hun ventilator OP de planten te zetten zo dat inderdaad de warme luchtstroom op de plant terecht komt....

          @IZTHE.... ze gingen kapot naarmate het "" einde" ...bijna altijd.... tegen het einde sterver er veel af i.d.d. niet in het begin. Deze persoon start net en heeft al ruzzie met z'n bladeren...(wie wint, hij/zij of de plant)

          in ieder geval, volg de tips boven eens op...kijk wat er gebeurd...
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek: NL en BigBud

            Dit heb ik ook gehad, lag toen aan de temp + slechte luchstroom. En absorbeert de grond het water goed? Heb het ookal gehad dat de potgrond te droog is geworden waardoor het de eigenschap verliest op water fatsoenlijk op te nemen.

            Grtz, the original Smokey
            Last edited by Smokey; 14 August 2009, 00:30.

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek: NL en BigBud

              zou er nog iets van reactie komen of zou alles zo dood zijn als dood maar kan wezen?? misschien een update lijkt me tussendoor ook eens intressant......... of een beetje informatie hebben tenslotte bijna niets te lezen hier.........
              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                idem kweker, hoe is het er nu mee???
                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                  still waiting..................... volgens mij heeft deze persoon geen zin in of zo of mischien wilt deze geen advies en of critiek....
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smokeyy View Post
                    Het gaat helaas niet zo goed denk ik...

                    De plantjes worden alsmaar geler en bruin.
                    Iemand enig idee?
                    Heu men wacht vol spanning op een berichtje

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                      RIP

                      Greetz

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                        Sorry voor de late reactie, heb het nogal druk gehad...

                        Ik kan heus wel tegen kritiek hoor, was gewoon luidop mee aan het denken.

                        De situatie nu: de plantjes leven nog, maar het probleem blijft. Ben ook enkele daagjes weggeweest en een vriend moest de plantjes 2 dagen water geven. Hij heeft dus de slechte blaadjes er allemaal afgehaald met als resultaat dat nu gewoon de volgende blaadjes beginnen te verkleuren.

                        Ik heb al jullie tips gelezen en opgevolgd, meer water gegeven. De lamp iets hoger gehangen en de ventilator nog wat verplaatst want die blies toch wel tegen de plantjes aan.

                        Dus de plantjes groeien wel, alhoewel er heel veel verschil is in grootte, maar de blaadjes blijven afsterven.

                        Nu heb ik gisteren wel iets anders opgemerkt op sommige bladeren, een soort van lichte vlekjes en puntjes. Ben dan goed beginnen zoeken en heb op enkele blaadjes een wit beestje gezien, 1-2mm groot (bijna niet te zien dus),en zitten bovenaan het blad.

                        Ik zal straks proberen eentje op foto te zetten.

                        Grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                          mmm Smokeyy
                          Sounds like tripsen... en das geen slappe kak!!! Die krijg je nooit meer weg. Zie wiki voor beetje meer info maar als je de search button gaat gebruiken hier op het forum zul je ook wel al heel veel tegenkomen.
                          http://nl.wikipedia.org/wiki/Tripsen
                          Waarom ben ik bijna zeker dat het tripsen zijn? Kijk even op de onderstaande foto's, zo ziet al onze straatbeplanting op het voetpad eruit... Die legers rukken op en ik veronderstel dat het wel niet enkel in mijn straat zal zijn...
                          Wat je ertegen kunt doen, niet veel... Ikzelf ben opzoek naar een middel om ze buiten te houden, maar dit is blijkbaar een onbegonnen werk. Klote beesten...
                          Uiteraard bestaan er meer van die kwelduivels, maar ik ben het toch bijna zeker. Niettegenstaande is het uiteraard altijd beter zelf op zoek te gaan naar de naam van je demoon om zo beter te kunnen gaan bestrijden. Hiervoor verwijs ik je door naar een draadje van onze beste vriend, the original Smokey
                          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ten-t1273.html

                          Grtz $iR
                          Attached Files
                          Last edited by SirSmokeAllot; 22 August 2009, 12:20.
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                            ik vermoed SPINT grootste zooi die er is en had/heb er ook last van...thans nu niet meer maar komt terug...in ieder egval...kijk eens aan de onderkant van de bladeren zou ik zeggen en zie goed of er als het ware niet een klein webje hangt met kleine puntjes erin...zoja: goed schoonmaken, stofzuigen en grondig reinigen....eventueel Bayer Masai aanschaffen en de planten er van boven tot beneden bespuiten goed tussen en niets vergeten....3 dagen lang met elks een dag ertussen...eventueel foto?? ik vermoed spint dus: had ze ook....zijn inmiddels wel weg...
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                              Hm spint...masai...
                              Wie had dat nu ook alweer... Markster: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...255/page7.html
                              Denk dat het de eitjes niet vernietigd dus toch maar even verder kijken als je kan en eventueel toch masai ondertussen.
                              Enig idee al wat het is?

                              Grtz $iR
                              sigpic

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                                Kleine webbetjes of puntjes onderaan het blad heb ik niet gevonden. De beestjes lijken heel erg op de beestjes die op jouw straatbeplanting zitten $ir, maar ze zijn wel kleiner. ik heb geprobeerd om ze op foto te zetten, maar ze zijn zo klein dat ik de foto's niet scherp krijg.
                                Op de bladeren zitten net "sporen" van een slak maar dan in het mini, zo'n blinkende grijze lijntjes.

                                Dus nee, ik ben er nog niet uit wat het is. Ik heb gisteren mijn planten besproeid met ECOstyle Pyrethro-Pur voor groenten en fruit (100% plantaardig). Het zou helpen tegen luizen, witte vlieg, trips en mijten en is werkzaam in alles stadia: ei, larve, volwassen.

                                Hebben jullie misschien een idee of mijn afstervend blad door deze beestjes kan veroorzaakt worden?

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X