Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Attached Files
    Last edited by Cootje; 3 September 2009, 14:54.

    Comment


      #32
      Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

      Hi cootje,
      wat een pech hebben die meiden moeten verduren,mooi dat je niet klakkeloos afgaat op de aangeschafte apparatuur.
      Zien er verder mooi gezond uit denk ik zo,
      De hps kun je nu langzaam elke paar dagen wat laten zakken,tot hij op zo'n 40-50 cm van de plantjes hangt,dit om te voorkomen dat ze gaan strekken i.v.m. te weinig bruikbaar licht.

      Wat ik nog mis in je verhaal is een ventilator??heb je die?

      En verder kun je de extra luchtinlaat ook passief maken,hoeft niet echt iets tussen,de benodigde lucht wordt vanzelf naar binnen gezogen.

      Als er verder vragen zijn waar ik overheen gelezen heb,hoor ik het wel.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #33
        Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

        Hoi Daniella,

        Ja er staat een middelgrote zwenkventilator 24u op stand 1 te draaien sinds de HPS er hangt
        Toen met de voorgroei met de tl stond er een kleine ventilator te draaien.
        Resultaat is goed te zien aan de dikte van de stelen

        Vandaag was een koele dag en de temperatuur is 29,5.
        De lamp is om 17:00u aan gegaan en rond 19:00u krijgen ze weer water.

        Ohja er is nog iets wat ik wil weten...
        In het 'hok' heb ik een camera hangen met infrarood eveneens 24u p/d aan.
        Licht uit = toch kijken
        Maar....wij zien infrarood niet maar hebben de planten er last van ?

        Groetjes, Cootje

        Comment


          #34
          Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

          is hier onlangs iets gepost denk ik over infra rood hier is het draadje http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...oom-t6573.html
          Weet niet of je er iets aan hebt :p denk niet dat zo een camera echt vergelijkbaar is met een infra rood lamp
          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

          Comment


            #35
            Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

            Ik ben dat onderwerp op m'n zoektocht een paar dagen geleden tegengekomen.
            Die 3 IR-ledjes zijn precies genoeg voor de camera,meer is het niet.

            De lamp lager hangen...die ventilatie moet eerst beter.
            Ik ben bang dat ze te heet worden.

            De 17 liter pot gebruiken als de wortels aan de onderzijde zichtbaar zijn net als de vorige keer,of... ?

            Groetjes, Cootje

            Comment


              #36
              Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

              Hi cootje
              De lamp lager hangen zal het niet heter doen worden in je hok,zorg gewoon dat de ventilator de warme lucht tussen de lamp en plantjes wegblaast,de lamp moet echt dichter op de plantjes.

              Ik vind de temperatuur ook wel erg hoog,misschien een mogelijkheid om verse lucht van buiten aan te zuigen?

              Wat betreft de infraroodverlichting kan ik je nu even niet helpen,ik zal het even voor je navragen bij iemand die er meer verstand van heeft.

              En ja,wachten met overpotten tot het weer volgeworteld is.

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #37
                Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                Hoi Daniella,

                Oooh...ja da's waar
                De dames staan in de wind van de ventilator dus dat zit goed.
                Straks meteen de lamp wat laten zakken.

                Groetjes, Cootje

                Comment


                  #38
                  Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                  Hi cootje,
                  Na overleg met monty(de schrijver van het stuk over infrarood) in de chat(dit kun je nu eventueel nog nalezen in chat archive)tot het volgende antwoord gekomen;

                  Helemaal zeker over onze conclusie zijn we niet maar;

                  Een plant ondervindt voor- en nadelen van infrarood licht,maar dit geldt normaliter alleen voor het infrarood wat de plant krijgt gedurende de dag.
                  Extra bijlichten met infrarood doe je ook hoofdzakelijk dichtbij of in de bloeifase en ook tijdens de lichtperiode.

                  Omdat er ook niet echt duidelijkheid bestaat over hoeveel licht in de donkerperiode schadelijk is,vinden we het toch wel een risico.
                  Wanneer je geen risico wil nemen,beter 's nachts de camera en verlichting uitdoen en je nieuwsgierigheid bedwingen tot de lamp weer aan gaat.

                  Het is niet echt een heel duidelijk antwoord,maar meer kan ik er echt niet van maken.

                  Grts
                  Daniella
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #39
                    Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                    Hi,

                    Gisteren de camera weggehaald.
                    Ik heb ook nog gegoogled hierover maar ik ga het risico niet lopen.
                    Misschien later nog eens experimenteren

                    Nu eerst zo goed mogelijk voor de dames zorgen zodat we niet meer naar de dure coffee shop hoeven

                    De lamp heb ik 10 cm laten zakken en zo voort doen totdat de hoogte tussen de lamp en plant 40-50 cm is.

                    Overpotten is duidelijk,bedankt

                    Groetjes, Cootje

                    Comment


                      #40
                      Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                      Hoi,

                      De lamp hangt nu ongeveer 74 cm boven de dames en de temperatuur bleef op de 28,8 graden steken gisteren en ze groeien als kool
                      Beiden krijgen al 5 vingerige bladeren en geen beestjes of andere gekkigheid.

                      Maar langs de potrand zie ik dat de aarde niet aansluit op de pot.
                      Is de aarde te droog dan ?
                      Ik geef ze water ongeveer 2 cm van de stam af.
                      Beiden krijgen 275-300 ml per dag.

                      En ik ga een ionisator plaatsen bij de dames.
                      Zou het uitmaken als ik die pas in de bloei inzet ?

                      Groetjes, Cootje

                      Comment


                        #41
                        Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                        Beste Cootje,

                        Om te voorkomen dat bij bewateren de voeding niet via de open zijranden wegvloeid, kun je de bovenlaag wat bewerken met een vork zodat de grond weer wat luchtiger wordt en weer mooi aansluit op de zijranden. Ik doe dit zelf 1 x per week. Doe je dit niet dan zal de voeding via de zijranden direct aan de onderkant van de pot verdwijnen en dus niet opgenomen worden door de plant.
                        Alleen omdat de bovenaarder droog is wil nog niet zeggen dat de onderliggende aarde ook droog is. Het watergehalte is vaak 3 cm onder de droge aarde flink hoog, dit kan je gewoon met je vinger checken door in de aarde te steken.

                        In de groeifase is 275-300 ml ruim genoeg per dag.

                        Als je je planten in bloei wil zetten lijkt het mij niet slim om dan pas de luchtvochtigheid op te krikken dmv een ionisator. In de bloei wil je juist een wat lagere luchtvochtigheid tussen de 40/50%. In de groei moet je al snel denken aan 60-80%. Dit omdat planten in de bloei kans hebben om schimmels te gaan ontwikkelen zoals budrot, niet doen dus. In plaats van een ionisator kan je beter dekseltjes over de planten heen zetten met wat folie eroverheen met wat gaatjes erin. Dit werkt perfect, voorkomt ook nog eens dat je mooie apperatuur in de kweekruimte naar de knoppen gaat (kijk anders even in mijn kweekverslag of die van kweker voor de dekseltjes)

                        MVG

                        Comment


                          #42

                          Comment


                            #44
                            Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                            misschien is een betere uitlaat probere of nog een bysteke
                            het was eens te koud in men doos en ik zette de uitlaat af en in nog geen kwartier temp trug goed



                            grtjs olivier

                            Comment

                            Bezig...
                            X