Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

echt een mooi kweekverslag man

en je planten wow ik ben jaloers

nog een vraagje

wat voor luchtbevochtiger heb jij daar ?

Comment

Hoi Ledpower,het is een Inventum met een reservoir van 6,3 liter.
      Dit monsterlijke ding is werkelijk een monster want er is hierdoor een hoop gelazer geweest.
      Ze zijn uit de handel genomen',d'r is iets goed mis in dit model...
      Zie ergens op de eerste pagina's,daar staat het
      Ik zal 'm eens 'opereren' maar zit steeds aan een vernevelaar te denken.
      Kweetut nog niet.

Zal voordat ik naar bed ga nog foto's maken.
      Ben zelf gisteren niet wezen kijken,maar nu moet en zal ik effe gaan kijken

Grts,Cootje

Comment

Heey cootje:d hoe staat het ervoor met de dames?
        A.Bundy

Comment

Daar ben ik weer
          Hoe ze erbij staan...hehehehehe...

Donderdag een microscoop voor 10 euro bij de Lidl gekocht en de trichmes bekeken.
          Besloten om de dag erna,vijdag dus te oogsten
          De lucht die ons tegemoet kwam was erg sterk dus de afzuiging ging op de hoogste stand.

Met z'n 2en hebben we ze ontdaan van de bladeren die eraf moesten.
          Met een bakje zonnebloemolie voor het schaartje in de aanslag,prima tip gelezen op JD alleen weet ik niet meer van wie dat was...
          Maar we zijn 3 en een half uur bezig geweest met z'n 2en hé

Had een flinke grote doos gemaakt waarin het gedroogd wordt maar was te klein.
          Toch de zaak erin weten te krijgen en er blaast een klein ventilatortje in zodat de lucht in beweging komt voor de toppen.
          Het geheel wordt afgezogen via de kweekruimte.

De pic's zeggen genoeg lijkt me...

De allereerste kweek is dit en het gewicht bij elkaar zo is niet verkeerd lijkt ons
          Als het droog is dan houden we nóg een hele mooie opbrengst over.

Alles is zelfgebouwd behalve de HPS+VSA en de luchtbevochtiger.
          Jawel ook het koolstoffilter is zelfgebouwd en kan tegen water !!
          Ik wist hoe men hierover dacht op JD,dat het niet kan enzo...hahahaha ,'k was voor 10 euro klaar
          Schakelbord heb ik ook al niet,alles wordt door timers geregeld die op haar beurt de zware relais inschakelen die ik er zelf ingestopt heb
          De rest is draadloos en ik kan vanaf beneden de boel boven regelen.
          Niks moeilijk met thermostaten,kamerthermostaat werkt ook heel goed.
          Electra is veilig hierzo,overal 1,5mm draad/kabel gebruikt.

En het allerbelangrijkste...het heeft ons geen cent aan stroom gekost,de gehele kweek is opgewekt door de zon.
          Een 1000 Watt omvormer staat op 400ah accu's.
          Nadeel van een omvormer is dat er geen zuivere sinus uitkomt zoals die uit het stopcontact komt.
          Dit merk je aan de klok,die gaat voor of achter lopen.
          Als de HPS aan ging begint de omvormer wel te kermen maar hij houdt gelukkig de opstartstroom korstondig vol.

Nu maar afwachten wat er over een dag of 8 uit de 'droogdoos' komt.

Ohja...van mijn groene led-lamp hadden de dames dus geen last van

Grts Cootje
          Attached Files

Comment

Ziet er allemaal mooi uit Cootje. Mooie toppen maar staar je niet blind op het nat gewicht want je verliest héééééél veel van je gewicht als ie goed gedroogd is.
            PAS WEL OP!!!!
            Ventilator in die doos laten blazen is niet goed.
            Zorg dat je een PIK donkere ruimte hebt vooral de eerste 3 dagen waar de temp. tussen 16 en 20 graden is en de LV niet hoger dan 50 procent.
            Sommige zeggen zo droog mogelijk maar ik vind rond de 35 à 40 procent ideaal. Duurt iets langer maar je moet het niet forceren.
            Belangrijk is ook wel dat je luchtcirculatie hebt in je droogruimte maar geen ventilator. Als je die toch gebruikt niet rechtsreeks op je toppen maar gewoon in de ruimte laten waaien.
            Grtz en proficiat

mooi werkje van Monty

Comment

Leuke foto's, proficiat met de mooie oogst, laat het je smaken.

Mss kun je opteren voor een lumatek ballast ipv vsa. Deze zouden geen stroompiek hebben bij het opwarmen. Zal je omvormer waarschijnlijk wel stuk leuker vinden en als je kijkt wat deze kosten is dit denk ik best wel de moeite waard.

Grtz

Comment

De ventilator is klein en met klein bedoel ik 2,5 cm mee,maar heb 'm uitgezet net.
                Er kwam slechts een weinig aan wind af maar er is nog een kiertje waardoor er 'verse' lucht ingaat.

De doos is uiteraard lichtdicht,LV is rond de 35-40% en de temp is er tussen de 18,0 en ongeveer 20 graden.
                Het topic van Monty hadden we al gelezen maar evengoed bedankt

Het droog gewicht zal een flink verschil zijn ja,maar al met al ziet het er goed uit voor 2 WW's die ontzettend veel stress hebben gehad.

Die omvormers kosten niet zo veel meer hoor,in Brielle zit een speciaalzaak en een eerlijke prijs vragen voor hun producten.
                Ach...waren er maar meer van zulke bedrijven...

Lang leve Google,hier vindt je (bijna) alles

Grts,Cootje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cootje View Post
                  Hoi Ledpower,het is een Inventum met een reservoir van 6,3 liter.
                  Dit monsterlijke ding is werkelijk een monster want er is hierdoor een hoop gelazer geweest.
                  Ze zijn uit de handel genomen',d'r is iets goed mis in dit model...
                  Zie ergens op de eerste pagina's,daar staat het
                  Ik zal 'm eens 'opereren' maar zit steeds aan een vernevelaar te denken.
                  Kweetut nog niet.

Zal voordat ik naar bed ga nog foto's maken.
                  Ben zelf gisteren niet wezen kijken,maar nu moet en zal ik effe gaan kijken

Grts,Cootje
                  ja ik heb het gelezen ja

mooie bud's man echt waar erg netjes gedaan
                  De hele kweek was een genoegen om te lezen

mijn dank hier voor

Comment

Ok man!!!

proficiat met het resultaat want het ziet er toch wel super uit voor een eerste poging met veel stress.
                    k' Weet nu niet of zo een klein ventilatorke kwaad kan maar beter voorkomen dan genezen denk ik dan.

Many grtz

Comment

Ja precies,het zou zonde zijn als dat mini ventilatortje de boel op het allerlaatste moment verziekt

De schade aan de luchtbevochtiger valt mee.
                      De sensor,daar zit het probleem en is wel te verhelpen door een andere sensor te monteren die een betere kwaliteit heeft.
                      De tank inhoud van ruim 6 liter is wel fijn

Het koolstoffilter heeft zijn werk goed gedaan,ik had het eerlijk gezegd niet verwacht.
                      Het waren er 2 planten en straks worden het er 4...ben benieuwd hoor.
                      En anders wordt het er toch eentje van de growshop.

De nog 'natte' hoeveelheid oogst hadden we ook niet verwacht
                      De dames hebben geen enzymen en terra-grow gehad gedurende de gehele kweek.
                      Nog even geduld voor de uitslag als het 'droog' is.

Straks een kleine bud eruit halen en laten drogen en dan es proeven

Grts, Cootje

Comment

Loooking good :O

Izz

Comment

Super gast!! prachitg verslaggie en wat een resultaat voor 2 WW's onder die omstandigheden! Aanvankelijk was mijn intensie om het ook low-budget te doen, maar dit bleek toch erg veel werk te zijn, teveel voor mijn doen. Ik denk dat menig kweker er niet toe in staat is om zo'n kweek neer te zetten met zo'n smal budget. RESPECT gast!!
                          Hierboven zijn al veel waardevolle tips gegeven, je zegt dat je hem 8 dagen laat drogen, Ik neem aan dat je hem dan nog gaat curen? Want na die 8 dagen is ie van buiten droog maar binnen nog nat) De mijne was na 14 dagen goed droog en dan zie je al gauw dat 75% van je aanvankelijke gewicht in de lucht is opgegaan. Maar dan mag je nog heel tevreden zijn met rond de 80g droog

Ik ben beniewd hoe hij smaakt! (de mijne was na 4 weken droog op zijn top qua smaak en high)
                          Je kan hem het beste bewaren in de koelkast op een temp van 5 granden in een donkere omgeving in een luchtdichte pot (die je vacuum kan zuigen) Dan ben je er zeker van dat ie zijn smaak en potentie voor lange tijd behoudt Ik zelf zit nu te azen op zo'n wijncooler welke verlicht is met glazen deurtje en je dan zo mooi in je kamer de potten in kan plaatsen Zo'n aanbieding bij de Lidl. Maar dan is het uiteraard geen low-budget kweek meer hahahahah..
                          Wat zijn je plannen voor je volgende kweek?

Now still rests one thing: Enjoy the herbs and let it overpower you

Greetz

Comment

Het zal nog een verassing blijven hoeveel het uiteindelijk wordt.
                            Van allebei kwam er in totaal bijna 800 gram "nat" vanaf,de 2 pic's die je ziet van de weegschaal zijn 2 verschillende hé.

Psycho,als je het type weet van die wijnkoeler/kast kun je het eens op Google intypen,kan je weleens geld besparen

Zag laatst een plaatje op het net van een knakker die had wel 30 verschillende weck-potten vol staan in een of andere koeling met glazen deur,gaaf gezicht man
                            Succes met de zoektocht.

Grts,Cootje

Comment

Zo,de eerste grammetjes hebben we opgepaft
                              De smaak is scherp maar niet té,het prikt op je tong enigzins.
                              Maar het is totaal anders als van de coffee-shop,de smaak is véééél beter.
                              Nee,ons zien ze niet meer
                              Voor een lekkere voorgedraaide joint zal ik nog weleens zo'n shop binnen wandelen.

Na het roken komt de (lekkere)trek naar boven en kreeg er ook slaap van.
                              Lekker gerelaxed vanmiddag
                              Diverse soorten roze olifanten gezien vandaag hahaha

Straks de buds in glazen potten stoppen,van Psycho geleerd wat te doen.
                              Nogmaals bedankt dude.

Iedereen hardstikke bedankt voor alle adviezen en tips,ik heb alles bewaard om later nog es door te lezen.
                              Het uiteindelijke gewicht laat nog op zich wachten maar maak ik hier bekend hoor
                              Ondertussen begonnen met de 2e keer maar hierover ga ik een nieuw verslag van starten.

@ Misty, is het een ideetje om het 'curen' van je wiet in het ABC op te nemen ?

Grts,Cootje

Comment

Mag ik eigenlijk vragen hoe groot je planten uiteindelijk zijn geworden van potgrond tot top? Ongeveer want ik ben ook vanplan ww te zaaien vanwege jou mooie foto's .
                                Maar ik heb helaas maar een kleine kast voor ze in te zetten dus dat kan wel een probleem leveren.

Comment

Bezig...
                                X