Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

    Korting op 420shop
    Per 27-07 de 2 zaadjes in een bakje met keukenpapier 'uit' laten komen.
    29-07 Zat er al een wit worteltje aan en die waren gisteren lang genoeg en heb ze in een potje met stekaarde gestopt.
    Nu is het spannend wanneer ze uit de aarde tevoorschijn komt

    Het forum staat barstensvol met geweldige tips en ik heb zoveel gelezen nu dat ik sommige dingen niet eens meer terug vind

    Ik wilde dus 'low cost' aan de slag gaan d.m.v TL-licht maar de HPS 400 Watt is al besteld hoor
    Wat me niet helemaal duidelijk is,is wat ik moet doen als de plantjes boven de (stek) aarde komen.
    Meteen belichten of nog in het donker laten staan een paar daagjes ?
    De groeiperiode ga ik met tl doen.

    Groetjes,Cootje

    #2
    Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

    Bij het zaaien een dagje of drie in de donker en daarna de tl lamp er ong. 4 a 6 cm boven hangen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

      Ik ben net eventjes wezen kijken bij m'n 2 telgjes en zag dat ze allebei al boven de aarde zijn gegroeid en dat binnen de 24 uur

      Bedankt voor de uitleg Bobo, nu heb ik weer 3 dagen extra om te snuffelen op 't forum
      Morgen gaan we de dakkapel helemaal lucht/licht dicht maken en dan is het klaar voor het 'grote' avontuur.
      Oh,ik ben zoooo benieuwd
      Ik hou jullie op de hoogte

      Comment


        #4
        Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

        Als ze al boven de grond zijn kan de lamp erop. TL kan er vlak boven (3/5 cm) je zaailing. Snel ontkiemd prima zaad dus.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

          Veel succes met je WW zaadjes !
          Ik heb ze ook staan, en het worden hele mooie planten kan ik je vertellen!
          Als ze eenmaal groeien dan groeien ze heel hard heb ik gemerkt, dus houd daar rekening mee!

          Succes

          Comment


            #6
            Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

            Op het laatste moment de plannen gewijzigd van de kweekruimte.
            De temperatuur wordt veels te hoog in die dakkapel. Soms wel > 40 graden.
            Nu hebben we een box gebouwd van 1,2 meter in het vierkant en ongeveer 1,80 hoog.
            Lucht/licht dicht gemaakt en vandaag ga ik het afmaken door de binnenkant te beplakken met reflectie materiaal t.b.v van de HPS straks voor een goede lichtverdeling.

            Ik heb de zaailingen 3 dagen in het donker laten staan maar ik denk dat dit te lang is geweest.
            Zo staan ze erbij http://i131.photobucket.com/albums/p...stekweekWW.jpg
            De stelen zijn lang zoals je ziet maar richten zich weer op naar de lamp.
            Gisteren was het erger toen lagen de stelen op de rand van de pot.
            Moet ik hier iets aan doen voor ondersteuning van de stelen ?
            Sinds gisteravond hebben ze voor het eerst 18 uur licht gehad.
            De temperatuur is er rond de 24-25 graden en de LV slechts 46% maar bij de BCC hebben ze een betaalbare luchtbevochtiger die ik straks ga kopen.

            Alle tips zijn zeer welkom

            Groetjes van Cootje

            Comment


              #7
              Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

              Mijn advies was de TL-lamp erop van zodra ze boven de grond uit komen (op 5-10 cm MAX).
              Nu je dat niet deed zijn je planten gestretched, op zoek gaand naar licht.
              Ideaal is dat natuurlijk niet, maar ze hersteld zich wel nu ze weer licht heeft, dat merk je zelf reeds aan de veranderingen die je merkt sinds er licht is.

              De volgende keer dus de TL erop van zodra ze boven de grond uitkomen, dan vermijd je dat stretchen.

              Veel succes ermee en houd ons op de hoogte!

              Comment


                #8
                Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                Helemaal met jemghost eens. Ik zou ze verpotten en dan ingraven tot aan de lobblaadjes. de eerste ronde blaadjes dus net boven de grond uit en dan idd het juiste lichtspectrum geven . voor tl er idd 3/5 cm boven sl kan iets verder ervanaf 5/10 cm.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                  Ik heb ze verpot en heb ze dieper in de pot gezet.
                  Het ziet er veel beter uit zo en meteen een goede les voor de volgende keer.
                  Luchtbevochtiger staat er en heb 'm op 75% ingesteld.
                  Langzaam maar zeker gaat de LV omhoog.

                  Ik houd jullie op de hoogte

                  Grtz,Cootje

                  Comment


                    #10
                    Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                    Zo ziet het er nu uit :http://i131.photobucket.com/albums/p...ktubis/2-1.jpg
                    Luchtvochtigheid is er 73 %,temperatuur 24-26 graden.
                    De eerste blaadjes zijn al groter als gisteren

                    Grtz, Cootje

                    Comment


                      #11
                      Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                      Het gaat niet goed met de dames
                      Ik ga ze overpotten in een grotere pot want het vermoeden groeit dat de wortels te weinig plaats hebben.
                      Er zitten gaten in de pot hoor.
                      Hps lamp is ook binnen inmiddels.
                      Ik heb ergens gelezen dat het groeien met de hps mag of is dat niet verstandig ?
                      Fotootjes volgen

                      LV continue rond de 70% en de temp ligt rond de 27 graden.
                      TL licht 18/6.

                      Grtz,Cootje

                      Comment


                        #12
                        Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                        Zou vandaag i.v.m. warmte die hps er nog niet boven hangen.

                        Heb je foto's?
                        Zeggen meer dan 1000 woorden,ben wel nieuwsgierig hoe het er uitziet daar

                        Grts
                        Daniella

                        Edite pot van 3 dagen geleden is voorlopig nog niet te klein trouwens,maak je daar niet druk over,
                        Misschien de aarde een beetje te vast of te vochtig?

                        Grts
                        Daniella
                        Last edited by westport; 20 September 2009, 11:37.
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          http://i131.photobucket.com/albums/p300/diktubis/4.jpg
                          http://i131.photobucket.com/albums/p300/diktubis/5.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                            Hi Cootje,
                            Wat ik er van kan zien doen ze het prima hoor!
                            Ben niet te ongeduldig,jij bent ook niet in 3 maanden groot geworden.
                            Doe even rustig,laat ze even hun eigen ding doen en grijp pas in als het echt nodig is(doen het nu goed)het blijft tenslotte onkruid..
                            De rechter is wel wat gestrekt en slap,dit kun je oplossen door haar wat extra grond te geven(bijvullen)tot onder de lobblaadjes.
                            Wortelstimulator geef je aan stekjes of aan een plant die het moeilijker heeft,help haar een beetje na het verpotten(lage dosis)en vindt het dan niet raar als ze in groei even stil staat.
                            Is verder zover ik kan zien allemaal normaal.

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #15
                              Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

                              Hoi Daniella,

                              Dus alles gaat goed,pfffff pak van ons hart
                              Hardstikke bedankt voor je tips.

                              Ik heb de rechter dame meer grond gegeven.
                              http://i131.photobucket.com/albums/p300/diktubis/6.jpg
                              Ze staat nog steeds een beetje scheef maar durfde er niet teveel aan te zitten.
                              De sprietjes zijn al wat steviger geworden en was bang dat ze zou breken.
                              Sinds gisteren zijn de blaadjes groter geworden da's duidelijk te zien.
                              Ik zal wat geduldiger moeten zijn hihihi

                              Wanneer raad je aan om de HPS in te zetten ?
                              Of gewoon met tl doorgaan en wachten totdat de bloeiperiode komt.

                              Groetjes, Cootje

                              Comment

                              Bezig...
                              X