Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in Homebox xl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek in Homebox xl

    Korting op 420shop
    Het is bijna zo ver mijn eerste kweekje, de wens was er al heel lang omdat ik de wiet gebruik voor mijn MS klachten en zo zeker ben geen "rotzooi " binnen te krijgen. Het zaad 20x Herijuana zijn allemaal netjes ontsproten, en gaan zo direct de turfpotjes in.

    Ik wilde eigenlijk beginnen met de Ed Rosenthal super Bud of de Northern Lights#5 x Haze maar zal deze wens bewaren tot ik wat meer ervaring heb aangezien de zaden heel erg duur waren.

    Het wachten is nu op het verlossende antwoord of mijn tent ok is want dat is helaas nog niet zeker, en ik wil de kleintjes natuurlijk niet vergassen.


    #2
    Re: Eerste kweek in Homebox xl

    ?????? of de tent ok is?? ben benieuwd wat jij dan hebt zeg maar..... en ook benieuwd naar je toekomstig project........
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek in Homebox xl

      Neem es een foto van je doos waarin ze toekomt dan weten we het direct
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek in Homebox xl

        ja kan ook lol......... eventueel waar gekocht? (prijs) grote van de tent/kast....
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek in Homebox xl

          Ik Heb een Homebox 1.20x 1.20 waarvan ik het vermoeden heb dat het misschien een kopie is, dit nadat ik op hier : http://www.growshop.nl/product-revie...k-homebox.html daar iets over las. Heb de doos helaas al naar de stort gebracht en kan er dus geen foto van maken maar mijn doos en sticker zijn echt heel anders. Maar het was een doos zonder opdruk met een groene sticker. Boven in de groene sticker was een brede witte balk en een klein huisje met een bloem (het logo van homebox) . Er staat dat het gaat om een V4.1. In de tent zelf hangt een label waarop staat made in RCC en aan de ander kant 100% polyamide. Ik heb al contact gehad met BTT maar krijg niet echt een andwoord, zie ook mijn post over dit vermoeden in de topic kweekruimte. Ik denk niet dat ik zekerheid zal krijgen over het wel of niet orgineel zijn, maar heb hem wel als zijnde echt gekocht voor bijna 500 euro dat is dan incl de lamp afzuiging en nog wat andere zaken. Ik heb mijn zaden wel al in turfpotjes gezet en onder de tl's gezet en ga er maar het beste van hopen.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek in Homebox xl

            tja....dan denk ik dat je misschien wel eens een verkeerde aankoop hebt gedaan. Maar wie weet is er niets aan de hand....eens GOED ontsmetten met DETHOL (DRUKSPUIT) en goed reinigen....als het misgaat zou je altijd nog iets kunnen verzinnen he...... zal uiteindelijk wel meevallen hoop ik.
            Ik kocht ooit via marktplaats een HOMEBOX XL 120x120 cm
            kreeg een doos binnen waar ik NIET over kon kijken.....opgezet en was een tent van 240x240 drastisch ik blij....alleen mijn woning niet en kon er echt niets mee doen. Ik vertrouwde het ook niet dus had em doorverkocht (met aangegevn dat ie NIET origineel was) en dan uiteindelijk iets origineels gekocht.....
            maar als je niets probeerd kun je niets weten in ieder geval...ben wel benieuwd....dus nog effe wachten he..........ik hou het in de gaten.....
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek in Homebox xl

              Het begin is er, 11 van de 20 zaden hebben al hun kopjes uit de aarde omhoog weten te wrikken. Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden, kan mezelf nauwlijks bedwingen er steeds naar te gaan kijken. Over een van de schattekes maak ik me een beetje zorgen, daar van zijn de lobblaadjes geel vraag me af of die het zal gaan redden. Nu maar hopen dat er nog meer hun schroom overwinnen , we gaan natuurlijk voor de 20 uit 20 . Zal later op de dag een nieuwe foto plaatsen

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek in Homebox xl

                13 van de 20 zaden zijn nu bovengronds, en de gele kleur die sommige lobblaadjes hadden is gelukkig verdwenen . Ze staan nog onder het folie en de TL lampen met het Kleurnr 33 en ik vraag me af hoelang je ze zo mag laten staan voor je ze in grote 11L potten plant en onder de 600 watt lamp zet? Tot zo ver lijkt het nog goed te gaan maar het is wel een spannende bedoeling met van die inimini vrouwkes. En moet je nu al iets als een fan plaatsen?

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek in Homebox xl

                  als je ze groot wilt hebben laat ze dan effe een weekje onder die lamp, verpot ze daarna in grotere potten (diep) en zet ze onder de lamp in de GROEI.

                  Als je ze klein wilt houden..... kun je ze al overpotten, bij sommige zaden word het wel aangeraden zoals de JACK DIESEL.....
                  Bij een HAZE soort moet men rekening houden dat ze nog 4 weken in de bloei doorgroeien (bij mij een ander verhaal) lol...

                  je kunt ze ook in een grote pot onder de lamp zetten en meteen in de bloei, of eerst 2 weken groei of 1 week.

                  Kortom je kan er alle kanten mee op.
                  Mijn advies als ik deze mag geven: laat ze 1 week onder een TL verpot ze en zet ze nog eens 2 weken in de groei (als je tijd hebt) daarna in d ebloei...krijg je mooie dames.....

                  de planten van jou zouden 2 weken nog doorgroeien in de bloei...dus zal meevallen.
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek in Homebox xl

                    Je advies is heel erg welkom hoor bedankt. Ik had zelf ook al het idee dat een weekje TL misschien wel een goed zou zijn, alleen heb ik daar als beginneling nog wel wat vragen over . Moet de folie er over blijven en zo ja hoelang? En moet ik zolang ze onder de TL staan ook mijn ventilator al aansluiten?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek in Homebox xl

                      zou ik wel doen..... i.v.m. vochtgehale of je moet onder de tl het LV gehalte op peil hebben?? zoniet effe afdekken (wel gaatjes prikken in de folie hoor)
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek in Homebox xl

                        Uitgekomen zaadjes zodicht mogelijk onder je tllamp 1cm is goed,zonder folie, wel warmte afvoeren temps boven de 28graden zijn niet goed voor zaailingen. Ik doe 1week 24/24 en dan 2weken 18/6 onder tl, en dan onder de hps om te bloeien 12/12.
                        Last edited by Vdb; 12 September 2009, 08:19.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek in Homebox xl

                          Bedankt voor de tips , heb ze nu onder het folie zitten en hou ze gewoon een week op 24/24 en bekijk aan de hand van hun ontwikkeling of ze al onder de lamp kunnen. Ze lijken het goed te doen, inmiddels zijn er nog maar 5 zaden die het licht kennelijk niet kunnen vinden maar wie weet

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek in Homebox xl

                            Eff een update, het leek in eerste instantie de verkeerde kant op te gaan, de plantjes groeide nauwlijks tot niks. Ik had de moed eigenlijk al een beetje op gegeven maar sinds een dag of 3 groeien ze plots als kool. Wel zijn er 4 plantjes die er zeg maar gehandicapt uit zien denk niet dat deze het zullen redden. De andere plantjes zien er goed uit een beetje vreemd uitziend soortje maar niet ongezond. Sommige hebben last van opkrullende blaadjes aan de bovenkant en andere hebben aan de onderkant wat gele blaadjes maar ik zal het hele forum uitspitten hoe ik dit kan verhelpen dan komt het vast goed. Ze staan nu een dag of 6 onder de lamp, eerst op 100cm en nu op 80cm over een paar dagen zal ik de hoogte weer verlagen tot 50cm. Qua voeding hebben ze nog niks gehad, de potgrond zou meer dan genoeg aan voeding moeten bevatten voor de eerst komende weken. Tot nu toe hebben ze dus eigenlijk alleen maar groene thee gehad niet voor de smaak maar gewoon voor de betere PH waarde. In de tent staat ook sinds een week een bevochtiger om de LV op peil te houden. Deze gaat om de 30minuten 10 minuten aan. Ik heb in het begin wel wat warmte probleempjes gehad, dit heb ik opgelost door de 3 roostertjes in de tent open te zetten zodat de koele lucht van de kamer de tent in kan. Daar naast staat er buiten de tent vlak voor een van de roostertjes een ventilator die de koele lucht naar binnen blaast. Het werkt wel maar ik ga volgende week voor het gemak toch een fancontroller kopen. Al met al gaat het best goed, ik wilde net wat foto's maken maar krijg mijn camera niet meer aan , misschien kan ik later op de avond bij de buren er even een lenen zodat ik de ladys aan jullie kan voorstellen

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek in Homebox xl

                              Eindelijk een camera kunnen bemachtigen . De meeste plantjes doen het prima er zitten wel wat vreemde exemplaren bij die meer weg hebben van een bosje peterselie vraag me af of dit wel ok is. Op de foto's is te zien dat de grond wat groenig is, een vriend die meer ervaring heeft met kweken is komen kijken en heeft gezegt dat dit komt omdat ik de aarde te nat had en omdat ik afzuur met groene thee. Ik zal ze dus eff geen water geven en daarna minder. Hij vond sommige plantjes er ook wel heel erg vreemd uit zien, maar gaf als opmerking ach als de toppen straks goed zijn doen de blaadjes er ook niet meer toe. Dat is natuurlijk ook wel zo maar ik betwijfel dat hier ook maar iets van af zal komen. Maar kijk zelf maar eens en geef je mening
                              de meeste plantjes zien er uit zo als foto 2 + 4+ 7 Op foto 1 + 3 zie de peterselie achtige blaadjes 3 van mijn plantjes zien er zo uit en dan heb ik nog de plantjes met handicap op foto 5+6 hier heb ik er ook 3 van









                              Comment

                              Bezig...
                              X