Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prutsers eerste verslagje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Prutsers eerste verslagje

Hoi kweker,
    we doen ons best hé, hopelijk voor een mooie perfecte ronde...hahaha

Redstar,
    Pfff...'k ga werken hebben aan jou Citral hoor...hahaha
    Groeien dat die krengen doen...ze zijn ondertussen getopt, maar gaan voor plaatsgebrek zorgen lijkt me...
    Ben aan het denken om ze iedere dag 12 uur uit het hokje te halen, om zo vlugger in bloei te laten komen,maar 't is al dat werk hé iedere dag...pfff...
    Jammer dat ik net 1 van die TL hokken heb afgebroken, anders had ik ze onder TL laten in bloei komen.

Wanneer meeten we nog eens?
    Ik ga waarschijnlijk naar Frans...maar nog niet 100% zeker hoor...

Comment

zeer mooi man, deze ga ik ook zeker volgen. wetende wat ik al es heb geproefd heb van u indertijd in gsa, mooi zo grtz

Comment

voor de zomer nog eens bij jou want Alien heeft
        ook leuke spullen die ik zal nodig hebben
        zoals zo een grote maat beker met GALLONS op
        1 gallon = aan 3.750L dacht ik....
        die heb ik nodig voor de nieuwe test
        waar heb jij jou grote maat beker gehaald???

Comment

bearprolec,
          leuk dat je gaat volgen, helaas weet ik nu niet meer op 1,2,3 wie jij daar was

Redstar,
          komt in orde
          En zoals al het goede spul, komt die maatbeker weer van Aliën
          (zou ik nu bonuspunten krijgen in Aliën...gatlikken enzo)

Comment

Zo, aanbeland op dag 6 groei sinds ze in hun definitieve potten staan, 27 dagen na ontkiemen.

Enkele wijzigingen sinds de vorige update, prutser hé

De pot met de 2 kleine AMS kneusjes hebben het schip verlaten en 4 van de 5 Citrals zijn verhuist naar een TL hokje op 12/12.
            ( laatste 2 foto's)

Verder gaat alles behoorlijk goed, behalve wat verbrande bladeren net onder de lamp, 25 cm is precies te dicht...

De AMSjes in scrog komen bijna aan het net, we gaan ze toppen ongeveer bij het raken van het net.

Later maar weer
            Attached Files

Comment

zo, weer enkele dagen verder

Dag 10 groei in hun definitieve potten, dag 31 na ontkiemen.

De kant met het regular zaad staat vol, zelfs overvol
              Zaterdag of zondag gaan we een beetje toppen en ondertussen stekken snijden voor de moeder selectie.

De scrogkant gaat trager dan verwacht, maar binnen een kleine week gaat de tent op 12/12, netje vol of niet...
              Vandaag kwamen 5 van de 6 planten hun kopje boven het net steken, niet lang hoor, want toen kwam de man met de schaar

Verder weinig nieuws onder de zon, euh lamp...buiten dat er misschien toch al een snelle (heb je andere) man zich begint bekent te maken.

Goeie feesten en tot volgend jaar
              Attached Files

Comment

Is alweer wat opgeschoten met de vorige update zeg! Ziet er ook mooi groen uit daarzo! Misschien nog enkele dagen en dan in bloei zetten zoals je zegt. Wanneer je practisch de vloer niet meer kan zien vind ik het een geschikt moment om hem op 12/12 te gooien. Wat is de bedoeling van het scrognetje als ze der niet op tijd geraken trouwens?

Greetzzz en keep us opdated

Comment

ziet er toch voorspoedig uit daar allemaal hoor............netjes allemaal.............
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Jona,
                    ik smijt ze normaal in bloei als de bladeren van de verschillende planten elkaar raken, maar nu staan er nog een hoop mannen in, dus dat halveert al weer...
                    Het netje zal behoorlijk vol geraken hoor, ze groeien nog een weekje of 2 door na omschakelen op 12/12 hé

Kweker,
                    ze doen hun best de dames en voorlopig ook nog de heren...

Topic,
                    gisteren al van enkele planten stekken genomen, morgen nog eens een ronde doen in het hokje
                    Ondertussen gisteren nog eens goed met de schaar rond geweest en enkele planten een mooi stukje korter gezet

Tot de volgende

Comment

Zeer mooie updates, uitgebreid en boorde vol informatie.

Ben hier nog niet erg lang en heb een vraagje:
                      -Dat netje boven je planten voor wat is dat goed?

Ik hoop hierop een deftig antwoord te krijgen.
                      Mvg

Comment

Hoi,
                        dat netje is een scrognet.
                        Scroggen is feitelijk je plant op het net binden zodat alles mooi op gelijke hoogte blijft.
                        Wordt vooral gebruikt om met zo weinig mogelijk planten toch een grote oppervlakte te benutten.
                        Ook onder TL is scroggen een must, je houd namelijk de planten op dezelfde hoogte zodat alles even veel licht vangt en er geen uitschieters hoger staan dan de rest.

Hier ga ik niet met die ingesteldheid scroggen, maar eerder om de oppervlakte sneller vol te krijgen, want normaal wou ik 9 planten zetten aan die kant, maar door een beetje pech had ik er maar 6...

De volgende foto update zal ik eens meer tonen van hoe het werkt

Hier nog een foto van hoe het er moet gaan uitzien, deze is met 4x AMS...
                        Attached Files

Comment

Bwa, ik vind 6 planten nog goed te doen. Maar da scrognetje helpt natuurlijk wel om de ruimte mooi vol te krijgen, al ga ik het deze keer proberen door gewoon wat meer plantjes te zetten (elk zijn keuzes hé). Keep us updated

Comment

Jona,
                            gelijk heb je, of er nu 12 staan of 56 heeft voor de strafmaat in België weinig verschil denk ik...en jij valt onder het gerecht van Brugge dacht ik? Daar zijn ze zeker veel milder dan Kortrijk waar ik nu onder val

En zo zijn we aan dag 14 groei gekomen
                            Het scrognetje is voor zo'n 40% vol, nog een dagje of 3 en dan gaat de klok onherroepelijk om
                            5 van de 6 doen het goed, 1tje komt op z'n kousenvoeten achter en heeft eindelijk het netje bereikt, maar is nog niet getopt

Het smakentapijt rechts in de tent staat nu toch echt wel vol!!!
                            Langer dan 3 dagen kan ik ze echt niet meer geven, ze moeten op 12/12
                            Ze zijn al lekker veel getopt en er zijn ondertussen al van verschillende planten stekken genomen.
                            We blijven dit nog enkele dagen doen, zeker het toppen zal weer nodig zijn, want als de mannen eruit gebonjourd zijn gaan we de planten open trekken op gelijke hoogtes.
                            Het open trekken heeft natuurlijk ook de bedoeling dat enkel de planten het licht gaan vangen, aan de vloer groeien namelijk geen lekkere toppen

Geniet van de foto's en tot binnen enkele dagen voor een nieuwe update
                            Attached Files

Comment

Ziet er goed uit prutser ! Kortrijk is ook nog mild ze als je vergelijkt met Ieper .

Grtzz

Comment

Ik zit in Brussel dus ik vermoed dat dat onder Brussel valt? Geen idee of ze hier wat mild zijn eigenlijk, zal wel zeker want ze hebben hier hun handen vol met veel andere dingen...

Ze komen al mooi boven het netje uit
                                Die stekken worden ook gewoon met de rest afgebloeid mag ik veronderstellen?

Comment

Bezig...
                                X