Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Me kastje...binnenkweek..

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Me kastje...binnenkweek..

    Kunstlicht

    Verlichting kan in principe op iedere plaats worden aangebracht. Men moet daarbij wel rekening houden met de bestemming van de ruimte, dus wat men allemaal aan activiteiten in die kamer wilt doen en hoeveel licht men daarbij nodig heeft. Zichtbaarheid van een structuur van een wand of de kleuren hangt niet alleen af van de hoeveelheid licht die er op valt, maar vooral ook van de richting van de lichtbron. Bij indirect licht zijn vormen en structuren minder duidelijk zichtbaar dan bij direct licht. Strijklicht accentueert de structuur nog duidelijker. Strijklicht is licht dat onder een zeer kleine hoek op een vlak valt, waardoor het licht als het ware langs het vlak strijkt en de textuur zichtbaar maakt door schaduwvorming. Via reflectie kunnen bepaalde vlakken ook worden verlicht. Reflectie ontstaat wanneer het materiaal het daarop vallende licht in meer of mindere maten terugkaatst.

    In een diffuus verlichte ruimte, dit is ruimte waar het licht in alle richtingen wordt verstrooid en er geen schaduwwerking is, komen de eigenschappen van materialen niet zo goed tot hun recht. Glaswerk of spiegels worden mat van uiterlijk en de oppervlaktestructuur van bijvoorbeeld stoffen verdwijnt. Kleuren verliezen hun glans en vormen worden verhuld door gebrek aan licht en schaduw.

    Glanzende vlakken zoals tegels, glas en metaal komen het best tot hun recht waarneer het licht erin reflecteert. Ogenschijnlijk is een spiegel het toppunt van reflectie, maar een spiegel reflecteert alleen datgene wat in het zicht van de spiegel komt, terwijl een mat helder wit oppervlak alle licht uit de omgeving naar alle kanten reflecteert.

    Grtz

    Comment


      #77
      Re: Me kastje...binnenkweek..

      Thx voor de info Bobo Was heel wat lees werk hehe.

      Kzal naar de allien gaan voor die zwart/wit folie. Ben dan ook heel zeker dat het geschikt is.

      grtz Sky
      Keep it Green

      Comment


        #78
        Re: Me kastje...binnenkweek..

        Ik denk dat mijn powerplant ook zaadjes aant maken is .hermafrodieten. Ze doen dat toch maar om te overleven? Plantjes zijn gezond, geven geen teken dat er iets mis is.
        Ik kan geen duidelijke foto nemen...anders kon ik die posten.

        Ik zag foto'kes van JD zijn mannelijke plantjes ....hoe hun zaadjes eruit zagen.

        In sommige oksels van powerplant vormen zo'n trosje ook. En sommige een stengeltje/haartje met 1 zaadje erop aan het uiteinde van dat haartje. Maar de toppen bloeien wel...en in de oksels ook wel...Toch heb ik het gevoel dat ze wat traag int bloeien is....ze groeien nog steeds door...Ze zijn nu gestart in hun derde week bloei.

        Grtz
        Keep it Green

        Comment


          #79
          Re: Me kastje...binnenkweek..

          Dus me 2 powerplantjes hebben hermafrodiet. In den allien wisten ze me ook te vertellen dat het maar weinig voor komt. Kgeloof 1/1000.
          In verschillende oksle maken ze trosjes zaad aan.
          Ik kan geen scherp foto maken van zo'n trosje. Anders kon ik het verduidelijken.
          Ze doen het eigelijk alle 2,zaadjes maken en bloemen. Ik denk dat mij nadeel zal zijn dat ik minder opbrengst zal hebben. Kga er wel nog iets aan hebben...hoop ik echt ten sterkste want al je tijd,liefde zou anders voor niks zijn geweest.
          Ik heb gelukkig nog mijn Black jackj die het syndroom niet heeft.
          Kmoet wel zeggen dat alle 3 plantjes mooi witte bolletjes afgeven op de bladeren...ik veronderstel dat,dat thc zal zijn.
          Kga nog wat fot'kes erbij posten.

          Grtz
          Keep it Green

          Comment


            #80
            Re: Me kastje...binnenkweek..

            Attached Files
            Keep it Green

            Comment


              #81
              Re: Me kastje...binnenkweek..

              Attached Files
              Keep it Green

              Comment


                #82
                Re: Me kastje...binnenkweek..

                Dat was het black Jackje begin 4de week bloei.
                Vanaf na de eerste week bloei heb ik Terra Flores beginnen geven.5ml/1l.
                Om de 2 dagen wel te verstaan.
                Zo heb ik dat ne paar weken gedaan.
                Vanaf vrijdag heb ik 2ml pk 13/14 bijgevoegd die ik nu tot volgende zondag zal blijven geven.
                +ik geef er nu ook 4ml cannaboost mee voor mooie volle toppen.
                Keep it Green

                Comment


                  #83
                  Re: Me kastje...binnenkweek..

                  Attached Files
                  Keep it Green

                  Comment


                    #84
                    Re: Me kastje...binnenkweek..

                    Attached Files
                    Keep it Green

                    Comment


                      #85
                      Re: Me kastje...binnenkweek..

                      Met de powerplantjes geef ik nog steeds enkel terra flores mee. Met dat ze hermafrodiet zijn.
                      Weet ik niet precies of dat wel nog de moeite is om te doen...Bedoel extra voeding geven.
                      Die terra flores geef ik wel, alwas het om de plant toch gezond te houden.
                      We zien wel wat gaat geven.

                      Grtz sky
                      Keep it Green

                      Comment


                        #86
                        Re: Me kastje...binnenkweek..

                        Woo dat gaat lekker!
                        Mooie planten .

                        Kan je mss een close up nemen van die herma?

                        Peace

                        Comment


                          #87
                          Re: Me kastje...binnenkweek..

                          Ik zal vnvnd nog es proberen van een close up te nemen van hermafrodiet.

                          Grtz sky
                          Keep it Green

                          Comment


                            #88
                            Re: Me kastje...binnenkweek..

                            kan geen scherp foto maken. Die zaadjes zijn al niet te groot.

                            Weet er iemand de bloeitijd van een black jack ongeveer?


                            Grtz
                            Keep it Green

                            Comment


                              #89
                              Re: Me kastje...binnenkweek..

                              9 weken vriendschap

                              En heb je geen "roosje/tulp" op je fototoestel staan?
                              Als je het instelt op het roosje/tulp kan je van dichtbij haarscherpe foto's nemen.

                              Groetjes

                              Edit: Ik heb trouwens al gelezen in verslagen van WF waar ze BJ hadden staan, dat ze gerust langer mocht dan 9weken.
                              Ik herinner mij te lezen dat ze maar witte haartjes bleef aanmaken.
                              Al bij al, je zal zien wanneer je moet oogsten als 75% van de witte haartjes bruin verkleurd.

                              Comment


                                #90
                                Re: Me kastje...binnenkweek..

                                Ik heb zo een prul camerake.
                                8.1 Megapixel en 3 Optische zoom, als ik op dat bloemeke druk trekt dat nog altijd super wazige fotos ...

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X