spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • darkiess
    Retired
    • May 2008
    • 1645

    #16
    Re: spaarlamp

    ja okee maar het gaat mij er om nu voor de groei dus zoals mijn vraag is is dus dan de tl 3300 goed voor de groei

    Comment

    • okiwiet
      Son of the Bong
      MemberLucky Member
      • Jan 2008
      • 435

      #17
      Re: spaarlamp

      de twee enige kleurtypes die in onze landen te vinden zijn zijn meestal 827 en 864 en daar moeten we het mee doen. persoonlijk raad ik aan om 827 te gebruiken in kleine ruimtes dan blijft de plant zelf ook wa kleiner en is het gemakkelijker werken.

      hang ze best alle drie horizontaal met een half blikje ofzo boven voor reflectie dis gaat je de beste oogst bezorgen. verticaal verlies je heel veel licht aangezien spaarlampen sucken in dieptestraling. heb wel onder vonden dat je met spaarlampen best tussen de 5 a 10 cm van de lamp blijft tot de bloei er volledig inzit dan ga je naar 3 a 5 cm. reden dat ik dit zeg is spaarlampen zijn gebundeld licht dus hebben en de plant heeft voor in bloei te gaan vveel licht nodig op het blad, pas in de bloei kan je het beste uw licht op de toppen richten

      grtz

      voor groei is tl 33 goed
      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

      Comment

      • darkiess
        Retired
        • May 2008
        • 1645

        #18
        Re: spaarlamp

        okeeee dan nou dan haaal ik gewoon eerst een kleine Tl 3300 voor de groei en daarna haal ik gewoon een sterke spaarlampje van 827 klopt dat nu zoo ?

        Comment

        • okiwiet
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Jan 2008
          • 435

          #19
          Re: spaarlamp

          klopt

          best zorgen dat je bloei lamp iets meer is van wattage dan groei bij tl kweek

          grtz
          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

          Comment

          • topsy
            Ultra Stoner
            • May 2008
            • 123

            #20
            Re: spaarlamp

            aaaight
            succes!!
            en peace

            Comment

            • darkiess
              Retired
              • May 2008
              • 1645

              #21
              Re: spaarlamp

              nou ik heb toch net een spaarlampje te pakken gehad
              ook al is het een 23watt lampje

              maar het is een

              philips master PL electronic 23watt-827 warm white 2700K

              Comment

              • okiwiet
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • Jan 2008
                • 435

                #22
                Re: spaarlamp

                ideaal toch voor bloei en zwaarder ga je ze hier niet vinden denk ik mss de 26 watt versie's.

                zou zeggen kijk rond en vergelijk eerst er zijn echt wel spaarlampen met een mooi aantal lumen ter beschikking

                grtz
                a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                Comment

                • darkiess
                  Retired
                  • May 2008
                  • 1645

                  #23
                  Re: spaarlamp

                  maar welke lamp moet ik hebben voor groei ?

                  en kleine tl3300 lampje ? of kan ik het gewoon met die spaarlamp ook gewoon doen ??

                  Comment

                  • Smokey
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2007
                    • 2488

                    #24
                    Re: spaarlamp

                    Je kan het ook met die spaarlamp doen als je dat liever hebt.
                    2700K is meer voor bloei maar je kan er ook goed onder groeien hoor.

                    TL voor groei is nr. 33 (Standaard die je bij een aangekochte armatuur krijgt)

                    Peace

                    Comment

                    • darkiess
                      Retired
                      • May 2008
                      • 1645

                      #25
                      Re: spaarlamp

                      mooizo ik hoop dat ik nog even een tl balkje kan regelen anders hou ik het wel op de spaarlamp moet ook wel voldoende zijn

                      Comment

                      • darkiess
                        Retired
                        • May 2008
                        • 1645

                        #26
                        Re: spaarlamp

                        nou ik heb een kist gemaakt plantje overgepot en in het kist gezet met het spaarlampje

                        hier 2 foto's



                        hangt dat lampje er dicht genoeg op ??

                        Comment

                        • darkiess
                          Retired
                          • May 2008
                          • 1645

                          #27
                          Re: spaarlamp

                          let niet op de kist moest het ff van schroot maken binnekort komt er een mooie
                          ik moet alleen nog ff alluminium folie erin dioen voor de terug kaatsing van het licht

                          Comment

                          • okiwiet
                            Son of the Bong
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2008
                            • 435

                            #28
                            Re: spaarlamp

                            lamp mag iets dichter, maar je hangt ze best wel horizontaal zenne anders verliest ge 60% aan licht naar de wanden

                            heb je afzuiging in die kist? een spaarlamp staat ook bekend als heethoofd

                            grtz
                            a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                            Comment

                            • darkiess
                              Retired
                              • May 2008
                              • 1645

                              #29
                              Re: spaarlamp

                              ja zal ik doen nee heb nog geen afzuiging ga ik morgen maken denk ik moet ff kijken voor een oude computer fan en anders haal ik zo een was machine afzuiging slang en dan koppel ik die op mn kist maak ik er een gat in en dan laat ik um naar mn raam gaan

                              maar hoe kan ik um horizontaal zetten ?

                              Comment

                              • okiwiet
                                Son of the Bong
                                MemberLucky Member
                                • Jan 2008
                                • 435

                                #30
                                Re: spaarlamp

                                socket anders bevestigen

                                die darm alleen gaat da nie trekken, mee lampen heb je afzuiging nodig 1 pc fan trekt bij mij 140 watt aan spaarlampen, als je dus één pcfan hangt lukt het je zekers om een aangename temp te bewaren in je kas. aanzuiging veronderstel ik word pasief.

                                this een leuk hokje maar vergeet nie door de grote ervan dat je de plant gaat moeten scroggen of lst'en voor die erin passend te houden
                                a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                                Comment

                                Bezig...