Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat doet de verzekering bij brand?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat doet de verzekering bij brand?

Korting op 420shop
    Wat zouden ze doen moest er brand uitslaan als gevolg van het kweken, bv als je transformator in de fik vliegt?

Zou je dan alles zelf moeten betalen of dekt de verzekering je nog steeds?

Wiet kweken is nog altijd illegaal dus weet ik niet goed wat ze ermee zouden doen, heeft iemand hier een idee van?
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Re: Wat doet de verzekering bij brand?

Een verzekeraar keert zelfs rechtmatige claims niet graag uit. Dus als je wiet kweekt zou ik maar niet op coulance rekenen. Als je je woning en inboedel krachtens de polisvoorwaarden verzekerd hebt als woning en je kweekt zo'n 10 planten dan zal de verzekeraar wellicht stellen: je kweekt bedrijfsmatig, je hebt een woonhuispolis en geen bedrijfspolis dus de schade is niet gedekt. Of de leer van de "gevaarzetting" wordt erbij gehaald. Assimilatielampen worden bedrijfsmatig gebruikt en horen niet in een woning thuis. Vergelijk dit maar met een jerrycan benzine: een flesje wasbenzine of spiritus mag je wel in huis bewaren (gebruikershoeveelheden), maar een voorraad reservebrandstof voor de auto hoort nu eenmaal niet in een woning thuis. Dus: een automatische poederblusser is aan te raden.

Comment

Yo, Extreme, thx voor de uitleg, je bent belijkbaar steeds goed op de hoogte van juridische zaken, je bent zeker een rechten student gok ik, of ti's beroepsmatig, doet er niet toe hoor, heel erg bedankt man.

Ja, die automatische brandblusser ga ik zeker aanschaffen, ik heb er al voor zitten kijken van de week, maar nu ga ik het zeker doen.

Zou de verzekering soepelder zijn als je de nodige beveiligingen voorziet denk je?
      -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Comment

Je leven lang voor niets werken is enigszins overtrokken. In Nederland bestaat de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Je inkomsten en uitgaven worden gedurende een periode van 3 jaar beheerd door een bewindvoerder: deze verstrekt dan eet- en kleedgeld. De rest gaat naar vroegere schuldeisers en recente schuldeisers. Nadien ben je schuldenvrij. Maar, 3 jaar op een houtje bijten is ook niet plezierig.

Zou de verzekering soepelder zijn als je de nodige beveiligingen voorziet denk je?

Een verzekeraar is alleen soepel bij het afsluiten van een verzekering. Echter, op het vragenformulier staat altijd: "zijn er nog zaken die voor de verzekering van belang kunnen zijn" of iets dergelijks. Let wel, dit is een open vraag, die de verzekeraar als ontsnappingsclausule kan hanteren. Als je bijvoorbeeld 15 jaar geleden voor brandstichting bent veroordeeld en de verzekeraar komt er achter dan wordt je niet geroyeerd en laten ze de premiebetaling gewoon doorlopen. Pas bij het claimen van schade en dat hoeft niet eens brand te zijn kunnen ze deze clausule aangrijpen om de portemonnee dicht te houden.

Comment

"Een verzekeraar is alleen soepel bij het afsluiten van een verzekering".

Haha, da's wel een gevatte opmerking, het is waar ook!
          Als je zelf betaald is het allemaal goed, tot je iets nodig hebt van hun.

Ik mag er toch niet aan denken hoor, dat mijn eigen huis schade oploopt zou ik al erg vinden, maar moesten mijn buren hun huis in vlammen opgaan, of erger zou ik er echt niet mee kunnen leven, ik zou er echt wel mijn leven lang van afzien.

Maar al bij al is die kans toch redelijk klein hoop ik, en als ik nu een paar brandblussers ophang met zo'n raampje dat springt bij hoge temperatuur en een rookmelder zou het eigenlijk zo goed als uitgesloten moeten zijn.

Comment

EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Grtjs
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Ja da's een goeie vraag, ik vroeg mij dat ook af.

Ik ga ze hier bestellen denk ik:

Edit; bij nader inzien is uw link precies wel een pakske goedkoper, zal daar maar bestellen dan.

Als je hier eens kijkt naar wat er met mijn transformator is gebeurd versta je direct waarom ik zo bang ben geworden voor brand:

Comment

Comment

Comment

hoi

ik ben daar ook ontzettend bang van en slaap ook niet meer gerust ( voor mijn kind ).
                    Ik heb veel veranderd, kabels vervangen door zwaardere en sillecone kabels, lumatic balasten, rookmelder, infrarood camera en twee blusapparraten,
                    Ik vind wel dat die poederblussers ook wel nadelen hebben als er een springt wanneer die niet moet is al je kweekmatriaal naar de vaantjes, dus wou ik vragen of niemand nog automatische blusapparraten gevonden heeft gevuld met co2 of stikstof , mocht er iemand iets weten graag reactie.

groetjes

de groene wolk

Comment

Grtjs

Comment

Hey Groene Wolk, normaal gaan die niet vanzelf springen toch?
                        Dat systeem van een sproeier werkt met een glazen staafje waar een luchtbelletje in zit, als dit staafje verhit word gaat dat belletje uitzetten waardoor de druk in dat glazen staafje vergroot tot het knapt, tenzij je er tegenaan botst zou het niet mogen springen.

Da's wel het nadeel dan inderdaad, als het dan springt is alles kapot, maar beter dat dan brand toch?

Een automatische CO2 blusser ben ik ook nog niet tegen gekomen, zal wel niet goedkoop zijn, denk dat je dan evengoed nieuw materiaal kan kopen voor die prijs.

Hey Pedro, 1 kg. zal wel genoeg zijn om de brand te blussen als die direct onder het apparaat zit hoor, maar ik neem gewoon het zeker voor het onzekere, misschien is 3 kg. wel wat te veel, ik denk van wel ze, maar omdat het prijsverschil zo klein is dacht ik dat 3 kg. geen kwaad kon.

Nogmaals bedankt voor de info.

Comment

Blij dat ik kon helpen,

Had misschien beter ook voor die van 20 euro gekozen, zal er voor de zekerheid in mijn tentje nog zo'n brandalarm bijhangen dan kan ik misschien nog ingrijpen voor zo'n autoblusser zijn lading lost.

Grtjs

Comment

Ik kan jullie nog wat meer paranoia maken. Ik heb al een brand meegemaakt. Had wel niks met kweken te maken. Gewoon de lader van men gsm overhit en zo is het begonnen. Je moet er snel bijzijn wil je het nog zelf geblust krijgen met een brandblusser. Die dingen zijn trouwens vrij nutteloos, je kan er een kaars mee doven en daar stopt het zowat. Je moet er ook nog aankunnen. Ik zag niks door de enorme rookontwikkeling en zou er ook nooit geraakt zijn door de hitte. Het vuur was een dik kwartier aan het branden. Dus als ge bv niet op tijd wakker wordt... Hoe snel gaat die rookmelder zoiets melden? Het woord zegt het zelf al, er moet rook aanwezig zijn. Dan is het vuur mss al een goei 5 minuten aant branden en kan het al te laat zijn.

En dan begint de miserie pas. Brandweer laten komen, meer water en rook schade dan iets anders (bleek uiteindelijk een vrij klein vuur te zijn geweest). Parket naar de kloten, eiken trap zag er niet uit, de muren die pikzwart zien en opnieuw bezet kunnen worden. Miserie met de verzekeraar (ze betalen idd niet graag uit). Ze kunnen trouwens al moeilijk gaan doen als je zo'n contactdoos gebruikt met 3 of 4 stopcontacten. Want dan zeggen ze dat je je circuit overbelast hebt, zeker met een 600 watter bv. Dan maakt het zelfs niet uit of je tomaten hebt staan of wiet.
                            Echt, als ik sommige kweekverslagen zie dan hoop ik dat die mensen nooit iets voorkrijgen. 1 draadje dat half en half vastgemaakt is kan een serieuze brand veroorzaken, vergeet dat niet. Elektriciteit kan iets heel gevaarlijk zijn.

Comment

Comment

Bezig...
                              X