Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opbrengst wietplant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    opbrengst wietplant?

    Korting op 420shop
    in mijn nieuwe kast van 80x80x180 wil ik 5 planten gaan kweken onder een 400watt lamp

    ik probeer te achterhalen hoeveel gram ik dan van 1 plant kan halen.

    Sommigen spreken van 20 gram per plant ik vind dit wel erg weinig andere praten over de opbrengs per watt/lamp

    Welke ervaren kweker kan mij hier wat meer helderheid over geven.

    #2
    Re: opbrengst wietplant?

    Gewoon een lekker wietje leren/proberen te kweken is al moeilijk genoeg voor een beginner,
    Als je dat een paar keer gelukt is en je kent je plantjes en je hokje goed kun je richting de 400 gr {1gr per watt} gaan denken.
    Probeer dat voorlopig nog maar even te vergeten en tevreden te zijn met een lekker eigen gekweekt rokertje.
    suc6 met je kweekje,
    groet dodge.

    Comment


      #3
      Re: opbrengst wietplant?

      zo is dat benz en als je een beetje oefen kan je 6 ons een plant halen ook .

      Greetzz GG

      Comment


        #4
        Re: opbrengst wietplant?

        doe gewoon u best man, laat u plantjes er lekker groen uitzien.
        nie te veel tralalie en tralala. Een goed zaadje en da komt in orde.
        Gaan mooie toppen zijn onder een 400watt
        Mijn eerste kweekje onder 2x400 watt was gewoon op stekkengrond,
        ik had toen 771gram, wel 50 stekjes onder 2 lampen.

        Comment


          #5
          Re: opbrengst wietplant?

          Had je je potten mee gewogen?? bijna 1op1..

          En dat draai je echt niet zomaar

          Comment


            #6
            Re: opbrengst wietplant?

            startende kweker met 5 plantjes uit zaad onder een 400watter ? Op aarde neem ik aan (staat er niet bij...)

            doe het voor de lol, richt je gedachten op 15-20gr per plantje *(wat ga je eigenlijk kweken?) alles wat je er meer vanaf haalt is mazzel(of goeie startinfo

            je 2e oogst draait volledig de soep in, derde keer haal je 0,5gr/watt . Dan zal je het licht zien (oftewel hier het halve forum uitpluizen) en ga je rap richting de gram per watt. Alles boven 1gr/watt is zelfs voor ervaren kwekers een hell, want alles moet kloppen dan.

            succes, maar vooral : heel veel plezier !
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: opbrengst wietplant?

              vind 20 gram niet echt veel

              hoor verhalen over 50-100 gram per plant

              natuurlijk snap ik dat als je op 1m2 16 planten plaats de opbrengst per plant minder is dan 5 per m2.
              mijn intentie is om 5 planten in een hok van 80X120X200 te plaatsen.

              ik wil nie bezuinigen op goede bemesting en potaarde dan moet ik er toch wel 50 gram per plant van kunnen oogsten lijkt me.

              Ik vroeg me nog af of een koolstoffileter echt 100 procent geurloos is omdat de lucht in een andere kamer word uitgeblazen en niet rechtstreeks naar buiten kan.

              Comment


                #8
                Re: opbrengst wietplant?

                Als je je verwachtingen minder hoog stelt zal je ook minder snel teleur gesteld zijn.

                50 gram per plant lijkt me veel. Zoals eerder al geschreven zal dit rond de 15-25 gr liggen per plant.

                Veel hangt natuurlijk van de omstandigheden af waarin ze opgroeien. Hoe lang je ze in de groeifase laat staan, of je ze al dan niet topt/fimt/dieft, enz enz
                In elk geval veel plezier met je eerste kweek en of er nu 10 gram of 500 gram af komt, je zal toch lekker je eigen kweek roken

                Comment


                  #9
                  Re: opbrengst wietplant?

                  Oorspronkelijk geplaatst door eastwing80 View Post
                  hoor verhalen over 50-100 gram per plant
                  Tuurlijk, die verhalen zwerven overal rond. Het gaat er om een realistische kijk op de zaak te ontwikkelen, positief denken is hardstikke cool maar ook een ontzettende teleurstelling als het niet zo mocht blijken te zijn. Schat laag in en wees blij verbaasd over wat je er af haalt. Of is het niet hobbymatig ?
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: opbrengst wietplant?

                    Lijkt me wel goed te doen met 5 plantjes haal je makkelijk 200/300gr onder een 400W lamp

                    Dat betekent dus 50/60gr de plant en dees is zeker makkelijk haalbaar als je de basis beetje aanhoud.

                    Hou vooral je klimaat onder controle en dees komt wel in orde.

                    Greetz,
                    SF
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11
                      Re: opbrengst wietplant?

                      Oorspronkelijk geplaatst door eastwing80 View Post
                      vind 20 gram niet echt veel

                      hoor verhalen over 50-100 gram per plant

                      Ik vroeg me nog af of een koolstoffileter echt 100 procent geurloos is omdat de lucht in een andere kamer word uitgeblazen en niet rechtstreeks naar buiten kan.
                      Als je het goe doet na vele jaren te hebben gekloot haal je met zaad niet een gram per watt. Je kan een maand voorgroeien maar das nie de bedoeling van een binnenkweek. Als je je zaden onder 12/12 zet en je 9 a 10 weken later oogst mag je blij zijn per plant tussen de 18 en de 30 gr te hebben. Hangt een beetje af van je soort die je er onder zet. En een nieuwe koolstoffilter filtert de gehele geur uit je lucht zodat je het niet meer ruikt maar moet elk jaar(4 kweken ongeveer) worden vervangen om te blijven werken. En wilde verhalen van 50 a 100 gr per plant zou ik wel eens willen zien in een foto das waarschijnlijk hulk-wiet dan.
                      Alle succes met je kweekje.

                      Comment


                        #12
                        Last edited by register; 12 April 2010, 20:06.

                        Comment


                          #13
                          Re: opbrengst wietplant?



                          Snap deze vragen nooit , ga kweken en lees eerst eens wat doe niet te moeilijk en leer je plant kennen .

                          Zo daar ga je ..........

                          Veel suc6.

                          Gokje 200 lol

                          Greetz GG

                          Comment


                            #14
                            Re: opbrengst wietplant?

                            ik heb eens 60+ gr afgehaald van 1 plant maar was wel door middel van een scrogg en een sativa soortje in totaal had ik uiteindelijk 86 gr met een jonger plantje erbijgeteld dat geen voorgroei had gehad xD staat hier ergens op JD ook zoek maar eens onder Mirre op JD waren 2 plantjes gescrogd ed en haalde er 86 gr vanaf in totaal

                            was toen ook mijn eerste kweekje dat ik deed dus haalbaar ja enige punten zijn wss soort, hoe je gaat kweken ,.....

                            Comment


                              #15
                              Re: opbrengst wietplant?

                              Met scrog word je opbrengst groter. Als je rekent 1 gram per watt, dan zou je 400 gram eraf halen. Maar kan net zo goed veel meer zijn. 1 advies, ga scroggen. Des te meer.

                              Comment

                              Bezig...
                              X