Installatie actieve inlaat

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jack Spliff
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2017
    • 771

    #1

    Installatie actieve inlaat

    Korting op 420shop
    Een goedemiddag!

    Vandaag is dan m'n badkamerventilator bezorgd die ik ga installeren als actieve inlaat.
    Qua elektrische bedrading ben ik een bijna noob. Dus als ik twijfel, dan vraag ik het liever eerst.

    Mijn vraag is hoe ik deze nu moet installeren. Normaal heb je een L - N en LT, met blauwe/zwarte/bruine bedrading.
    Bij deze ventilator heb ik echter twee zwarte kabeltjes. Met welke adapter of kabel kan ik deze aansluiten en laten werken?
    act Inl.jpg

    Thx in advance
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Jack Spliff
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Apr 2017
      • 771

      #3
      Dat filmpje had ik ook gevonden, QnQ, maar waar komt de nuldraad en waar de schakeldraad? In het filmpje zie je duidelijk N L S en dan weet je waar welke kabel in het klemmetje(suikertje) moet komen.
      Bij mijn ventilator heb je enkel het klemmetje, dus is de nuldraad links of rechts?

      Comment

      • Jack Spliff
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2017
        • 771

        #4
        Hier mag een slotje op. Ik heb het gevonden en fan draait

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Als je het dan ook even post als het zo ingewikkeld is heeft een ander hier ook nog iets aan.


          !(◎_◎)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Jack Spliff
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2017
            • 771

            #6
            Heb je gelijk in, QnQ.

            Eigenlijk was het vrij simpel, maar op vlak van elektriciteit ben ik vrij onzeker. Ik twijfelde waar de N en de L moest worden aangesloten. Links? Rechts?
            Ik heb een kabel van een weg te werpen lamp genomen en deze aangesloten aan de fan.
            Voor wie ook twijfelt, links de fasedraad (L), rechts de nuldraad (N).

            Een kleine schets voor alle duidelijkheid. Untitled-1.jpg
            Last edited by Jack Spliff; 13 May 2017, 00:17.

            Comment

            Bezig...