Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Installatie actieve inlaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Installatie actieve inlaat

    Korting op 420shop
    Een goedemiddag!

    Vandaag is dan m'n badkamerventilator bezorgd die ik ga installeren als actieve inlaat.
    Qua elektrische bedrading ben ik een bijna noob. Dus als ik twijfel, dan vraag ik het liever eerst.

    Mijn vraag is hoe ik deze nu moet installeren. Normaal heb je een L - N en LT, met blauwe/zwarte/bruine bedrading.
    Bij deze ventilator heb ik echter twee zwarte kabeltjes. Met welke adapter of kabel kan ik deze aansluiten en laten werken?
    act Inl.jpg

    Thx in advance

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dat filmpje had ik ook gevonden, QnQ, maar waar komt de nuldraad en waar de schakeldraad? In het filmpje zie je duidelijk N L S en dan weet je waar welke kabel in het klemmetje(suikertje) moet komen.
      Bij mijn ventilator heb je enkel het klemmetje, dus is de nuldraad links of rechts?

      Comment


        #4
        Hier mag een slotje op. Ik heb het gevonden en fan draait

        Comment


          #5
          Als je het dan ook even post als het zo ingewikkeld is heeft een ander hier ook nog iets aan.


          !(◎_◎)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Heb je gelijk in, QnQ.

            Eigenlijk was het vrij simpel, maar op vlak van elektriciteit ben ik vrij onzeker. Ik twijfelde waar de N en de L moest worden aangesloten. Links? Rechts?
            Ik heb een kabel van een weg te werpen lamp genomen en deze aangesloten aan de fan.
            Voor wie ook twijfelt, links de fasedraad (L), rechts de nuldraad (N).

            Een kleine schets voor alle duidelijkheid. Untitled-1.jpg
            Last edited by Jack Spliff; 13 May 2017, 01:17.

            Comment

            Bezig...
            X